Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting

Adam, 7 lat temu
Silnik 1.2 TSI 90KM 66kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 90KM 66kW od 2015 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik mimo 90 koni daje sporo frajdy. Do tego możliwość podkręcenia do wyższej mocy bez większych obaw o trwałość.
4,0
Całokształt
Najlepsze auto w segmencie pod kątem relacji ceny do jakości z dynamicznym zacięciem. Polecam jeszcze teraz rozejrzeć się w salonach za tą wersją - ja bardzo świadomie wybrałem dopracowane auto po kilku większych i mniejszych liftingach, jeszcze z silnikiem czterocylidrowym i wnętrzem, które już nie dyskwalifikuje jak kiedyś - a wręcz jest całkiem przyjemne (zwłaszcza po ciemku- doskonałe czerwone podświetlenie i piękne zegary).
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik zaskakuje swoją dynamiką, chęcią do pracy w bardzo szerokim zakresie obrotów i.. dźwiękiem. Oczywiście, nabierając obroty coraz bardziej czuć kosiarkę, ale wydech jest o niebo lepszy niż w pozostałych autach koncernu z tą jednostką(przesiadłem się na jeździe próbnej bezpośrednio z Fabii i przecierałem oczy ze zdumienia jak bardzo różnią się te auta). 5 gwiazdek nie daję wyłącznie ze względu na niską kulturę pracy na wolnych obrotach- dużo wibracji przebosi się do kabiny.
4,0
Skrzynia biegów
Świetny lewarek, krótki i doskonale leży w dłoni. Skoki przełożeń też bardzo dobrze dopasowane do charakteru auta. Obcinam gwiazdkę, ponieważ czasami skrzynia potrafi "haczyć"(zwłaszcza szybki przeskok z jedynki na dwójkę przy przyspieszaniu- zdarzyło mi się źle wrzucić bieg, strasznie szkoda auta i wstyd na drodze :) ), czasami nie od razu wskakuje wsteczny- trzeba puścić pedał sprzęgła i jeszcze raz ruszyć (w innym wypadku znowu może wystąpić nieprzyjemne i szkodliwe dla podzespołów tarcie elementów - a zdarza się, że w ogóle nie chcą się same ułożyć).
4,0
Układ jezdny
Całość robi rewelacyjne wrażenie - zaczynając od kierownicy i lewarka zmiany biegów, które doskonale leżą w dłoniach, i idąc do techniki- ogólnie przyjemna zmiana biegów, bezpośredni układ kierowniczy (na szczęście nie za lekki- kierownica odpowiednio "waży" w dłoniach), a do tego duże możliwości zawieszenia - Ibiza jest leciutka i ma twarde zawiasy, a to daje naprawdę spore możliwości trakcyjne. Do tego przyjemnie i z ochotą wkręca się w zakręty :) Dynamiczną jazdę najgorzej znoszą hamulce- bardzo szybko się przegrzewają i tracą efektywność. Ja mam z tyłu tarcze, ale były wersje z bębnami - tego wolę sobie nie wyobrażać! Poza tym, w tym aucie brak komfortu resorowania- ale coś za coś :)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w porządku, szerokie słupki C, za to duże lusterka i czujniki z tyłu - moim zdaniem w każdym aucie powinny być (lub kamera).
3,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, może włącznik świateł awaryjnych przydałby się wyżej, no i ciężko coś podłączyć - usb i 12V schowane głęboko. Do tego małe schowki w małej liczbie..
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimę manualną, do tej pory zawsze automat- zimą i wczesną wiosną bardzo łatwo parowały szyby, ale zacząłem podkręcać temperaturę i problem zniknął. Nie wiem, czy w innych autach tak jest, więc nie oceniam. Ogólnie przeciętnie, jak chcę to chłodzi, jak chcę to grzeje.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu niestety główny minus- moja siostra 1.85 m miała kłopot nawet z przodu (wystający kokpit wchodzi w kolana).. ale widziałem, co biorę! Ogólnie auto w stylu ciasnym, zwartym, co chyba potęguje wrażenie dobrego prowadzenia!
3,0
Wyciszenie
Tu mam kłopot... ogólne wrażenia pozytywne, nawet prędkości autostradowe nie męczą za bardzo. ALE jechałem ze złożonymi siedzeniami z tyłu i musiałem zjechać z ekspresówki, bo wydawało mi się, że mam otwarty bagażnik! Ogólnie wychodzi na to, że auto jest wyciszone całkiem dobrze z przodu, ale bagażnik nie jest w ogóle wyciszony.. na szczęście nie ma efektu takiego jak w Yarisach, którymi miałem okazję jeździć - czyli dźwięku wody obijające się o nadkola. Za to dach potrafi dokuczać podczas ulewy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem pod ogromnym wrażeniem - spalanie w Trójmieście wychodzi średnio w okolicach 6 litrów. Gdybym bardzo chciał pewnie da się urwać jeszcze pół litra. Spokojna trasa bocznymi szosami (jazda 70-80 i zwalnianie w terenie zabudowanym) da około 4 litrów, zwykłymi drogami (90-100) do 5 litrów, przy 120 jest 3000 obrotów mimo 5 biegów i autko weźmie około 6 litrów, może nawet mniej. Potem jak zwykle już rośnie szybko, ale na autostradzie 140-160 licznikowe wg moich obserwacji powinno oscylowac w granicach 7-7,5 (tak podejrzewam, jeszcze nie miałem okazji testować w praktyce). Dla mnie szczególnie miasto jest bardzo pozytywnym zaskoczeniem, bez start/stop, którego na pewno nie chciałbym mieć. Kosztów serwisu na razie nie poznałem, wg zapewnień w salonie pierwszy przegląd (wymagany po 2 latach/30 tys. km) to około 700-800 zł. Ja po roku i tak planuję profilaktycznie wymianę oleju, wtedy będę wiedział więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dostałem to auto za 47 tysięcy z oponami zimowymi plus ubezpieczenie w pakiecie za 1700. Uważam, że nie znalazłbym nic lepszego i dającego tyle frajdy w żadnym innym salonie. Brakuje mi tylko tempomatu i podłokietnika z przodu, ale cena mnie przekonała dontej wersji :) Bardzo pozytywnie zaskakuje podstawowy system multimedialny w wersji kolorowej- masa funkcji, działa bardzo szybko i intuicyjnie. Nie rozpaczam, że nie mam większego z mirrorlinkiem :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właściwie niewiele mogę powiedzieć, auto jest świeżutkie i nie spodziewam się żadnych kłopotów. Jedyne zastrzeżenia to piszczące hamulce, ale już prawie zniknęły te objawy- prawdopodobnie choroba wieku dziecięcego, no i niestety wnętrze, które potrafi skrzypieć w praktycznie nowym aucie- zdecydowanie za wcześnie, ale fakt łatwej pracy nie ma przy tak twardym zawieszeniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Absolutnie zero zastrzeżeń o takiej wadze.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TSI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,50 zł
6,0
l/100km
4,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting