Zawieszenie
: Twarde i sztywne, ale nie denerwuje dobijaniem na większych nierównościach. w Polsce to ważne.
4,0
Całokształt
Mała-gniewna. Ibiza Cupra potrafi miło zaskoczyć (osiągi), ale wymaga też wyrzeczeń (komfort, praktyczność).
Wrażenia
5,0
Silnik
1.4 zasilane turbo i kompresorem imponuje rezerwami mocy, które są dostępne zawsze i wszędzie. Spalanie uzależnione od stylu jazdy. Od 6 do 14 l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynie manualne w sportowych autach stają się przeżytkiem. Można więc skupić się na prowadzeniu i hamować lewą nogą, co zwalnia z konieczności przekładania stóp na pedałach. Tryb automatyczny daje radę, ale Ibiza najlepiej radzi sobie w trybie manualnym.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie i układ hamulcowy - bez zastrzeżeń. Szkoda, że spora siła wspomagania utrudnia wyczucie, co dzieje się z kołami.
Komfort
4,0
Widoczność
W 3-drzwiowych autach bywa gorzej ;)
3,0
Ergonomia
W tej kategorii Ibiza nie zachwyca. Największą wpadką jest pilot do sterowania audio. Ukryty za kierownicą, więc przyciski nie są widoczne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Szybko i sprawnie nagrzewa lub chłodzi wnętrze. Klima tylko jednostrefowa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer narzekać nie mogą. Tylne miejsca sprawdzają się w roli awaryjnych siedzeń - trudno się wsiada i brakuje miejsca na kolana.
3,0
Wyciszenie
Burczący silnik na krótkich odcinkach bawi. Na dłuższych trasach szybka jazda może dać się we znaki. Przy 120 km/h w kabinie jest jeszcze cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hot hatche nigdy nie rozpieszczały kosztami utrzymania. Ibiza wpisuje się w ten schemat.
4,0
Stosunek jakość/cena
Płacimy dużo, ale otrzymujemy efektowny, mocny i szybki samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BT 180KM 132kW
[l/100km]