Inne
: Opcjonalne hamulce Seat Sport wyglądają obłędnie (4-tłoczkowy zacisk!) i doskonale hamują.
5,0
Całokształt
Mały samochód, ogromne możliwości. Ibiza Cupra jest naprawdę szybka, ale na co dzień to typowo miejskie auto ? zwinne i łatwe w parkowaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbo i kompresor zapewniają świetne osiągi. W Niemczech udało mi się uzyskać 230 km/h. Jak na tak szybkie auto, Cupra zaskakuje oszczędnością. Jeżeli w trasie nigdzie się nie spieszymy, spalanie spada poniżej 7 l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
Szybka ? jak to DSG :) Podczas dynamicznej jazdy przydają się łopatki za kierownicą. Można idealnie dobrać bieg. Tryb S nieco za długo podtrzymuje podwyższone obroty.
3,0
Układ jezdny
Typowa wyścigówka. Cupra jest bardzo twarda, więc na równej drodze prowadzi się idealnie. Da się jeździć na co dzień, ale nie polecam osobom o słabych nerwach. Podwozie solidnie trzęsie, a na większych wybojach trochę hałasuje. Układ kierowniczy mógłby być słabiej wspomagany.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest niezła. Trochę dokuczają mocno nachylone słupki, ale nawet do tyłu widać sporo.
3,0
Ergonomia
Początkowo szukałem przycisku do włączania ogrzewania tylnej szyby. Jest niewielki i umieszczony na tunelu środkowym. Poza tym ? bez niespodzianek. Szkoda, że brakuje gniazda USB, a przyciski do sterowania radio nie znalazły się na kierownicy, tylko ukrytym za nią pilocie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic mógłby zostać lepiej ustawiony. Czasami niepotrzebnie zwiększa siłę nawiewu, innym razem przesadza z temperaturą. Wentylacją warto sterować ręcznie. Poza tym ? bez zastrzeżeń.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest pod dostatkiem. Spory bagażnik. Tylne fotele raczej awaryjne. Ale nikt nie kupuje Cupry z myślą o rodzinnych eskapadach ;)
4,0
Wyciszenie
Uzależnione od stylu jazdy. Przy spokojnym podróżowaniu Cupra jest cicha. Wystarczy przekroczyć 3000 obr./min, a sportowy wydech daje o sobie znać. Zawieszenie nieco hałasuje na nierównościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na sportowy samochód ? rozsądnie. Nie jest to jednak auto dla osoby, która liczy na niskie spalanie czy możliwość zakupu tanich opon.
4,0
Stosunek jakość/cena
Rozsądna. Cupra nie jest tania, ale potrafi więcej od 99% aut jeżdżących po drogach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 BT 180KM 132kW
[l/100km]