Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

Jerzy, 6 lat temu
Silnik 1.9 TDi 130KM 96kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Seat Ibiza III 1.9 TDi 130KM 96kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,93
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mocny traktor
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
4,0
Całokształt
W konfiguracji z tym silnikiem i sześciobiegową skrzynią, super auto. Oszczędny a za razem bardzo dynamiczny, nie boi się prędkości autostradowych, jak i również ciasnych uliczek i parkingów. Zawieszenie dosyć sztywne i dosyć wrażliwe na wyboje, ale za to prowadzenie w zakrętach to bajka, auto jedzie jak przyklejone do asfaltu. Minus za widoczność do tyłu przez szerokie słupki i małą szybę. Zimą dosyć długo się nagrzewa więc na dojazdy do pracy poniżej 20 km nie polecam. Dobry samochód dla młodej osoby lub jako drugi w rodzinie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, trwały, elastyczny i oszczędny. Niestety dosyć głośny i zimą długo się nagrzewa mimo sprawnego termostatu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia super pracuje, a szósty bieg na autostradach robi robotę, 140 km/h możemy jechać bez obaw, że będziemy mieli wir w zbiorniku. Minus za koło dwumasowe które u mnie zaczyna się już odzywać
5,0
Układ jezdny
Samochód super się prowadzi, nie pływa w zakrętach, ale nie lubi dziur i większych nierówności.
3,0
Karoseria
Na nadkolu i pod tylną szybą zaczyna drenować ruda
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, do tyłu bardzo kiepsko przez małą szybę i szerokie słupki, lusterka ok
4,0
Ergonomia
Bez fajerwerków, ale wszytko jest pod ręką jak to w VAGach. Miłym zaskoczeniem jest wskaźnik napięcia akumulatora i temperatury oleju. Plastiki dosyć tandetne, ale dobrze spasowane, nie trzeszczą nawet w leciwym aucie. Mało schowków właściwie są tylko trzy: główny w desce bez klimy, malutki pod włącznikiem świateł i szufladka pod siedzeniem pasażera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja za automatyczną klimą więc nie ma się co czepiać. Zimą silnik długo się nagrzewa mimo więc i na ciepełko trzeba poczekać, podgrzewane fotele mogłyby nieco uratować sprawę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie oszukujmy się, nie jest to samochód rodzinny, kierowca i pasażer nawet rosły nie mogą narzekać pod warunkiem że z tyłu nikt nie chce siedzieć. 4 osoby o wzroście 170 cm są w stanie tym autem w miarę normalnie podróżować, trzecia osoba na tylnej kanapie to już zbrodnia.
4,0
Wyciszenie
Choć silnik do cichych nie należy w środku na prawdę jest cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo oszczędny i tani w utrzymaniu, problemy się zaczynają gdy coś dzieje się z silnikiem i jego osprzętem, bo co by nie mówić diesle są bardziej kosztowne w naprawach niż benzyniaki
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym segmencie ciężko znaleźć coś z podobnym wyposażeniem i osiągami w tak niskich cenach, chyba że Fabię, ale ze 130 konnym silnikiem ciężko spotkać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z elektroniką np u mnie to głupiejący wskaźnik temp cieczy i centralny zamek w jednych drzwiach
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ukręcona turbosprężarka, nieszczelność w układzie klimatyzacji, zużycie koła dwumasowego

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ibiza III