W konfiguracji z tym silnikiem i sześciobiegową skrzynią, super auto. Oszczędny a za razem bardzo dynamiczny, nie boi się prędkości autostradowych, jak i również ciasnych uliczek i parkingów. Zawieszenie dosyć sztywne i dosyć wrażliwe na wyboje, ale za to prowadzenie w zakrętach to bajka, auto jedzie jak przyklejone do asfaltu. Minus za widoczność do tyłu przez szerokie słupki i małą szybę. Zimą dosyć długo się nagrzewa więc na dojazdy do pracy poniżej 20 km nie polecam. Dobry samochód dla młodej osoby lub jako drugi w rodzinie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, trwały, elastyczny i oszczędny. Niestety dosyć głośny i zimą długo się nagrzewa mimo sprawnego termostatu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia super pracuje, a szósty bieg na autostradach robi robotę, 140 km/h możemy jechać bez obaw, że będziemy mieli wir w zbiorniku. Minus za koło dwumasowe które u mnie zaczyna się już odzywać
5,0
Układ jezdny
Samochód super się prowadzi, nie pływa w zakrętach, ale nie lubi dziur i większych nierówności.
3,0
Karoseria
Na nadkolu i pod tylną szybą zaczyna drenować ruda
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, do tyłu bardzo kiepsko przez małą szybę i szerokie słupki, lusterka ok
4,0
Ergonomia
Bez fajerwerków, ale wszytko jest pod ręką jak to w VAGach. Miłym zaskoczeniem jest wskaźnik napięcia akumulatora i temperatury oleju. Plastiki dosyć tandetne, ale dobrze spasowane, nie trzeszczą nawet w leciwym aucie. Mało schowków właściwie są tylko trzy: główny w desce bez klimy, malutki pod włącznikiem świateł i szufladka pod siedzeniem pasażera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja za automatyczną klimą więc nie ma się co czepiać. Zimą silnik długo się nagrzewa mimo więc i na ciepełko trzeba poczekać, podgrzewane fotele mogłyby nieco uratować sprawę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie oszukujmy się, nie jest to samochód rodzinny, kierowca i pasażer nawet rosły nie mogą narzekać pod warunkiem że z tyłu nikt nie chce siedzieć. 4 osoby o wzroście 170 cm są w stanie tym autem w miarę normalnie podróżować, trzecia osoba na tylnej kanapie to już zbrodnia.
4,0
Wyciszenie
Choć silnik do cichych nie należy w środku na prawdę jest cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo oszczędny i tani w utrzymaniu, problemy się zaczynają gdy coś dzieje się z silnikiem i jego osprzętem, bo co by nie mówić diesle są bardziej kosztowne w naprawach niż benzyniaki
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym segmencie ciężko znaleźć coś z podobnym wyposażeniem i osiągami w tak niskich cenach, chyba że Fabię, ale ze 130 konnym silnikiem ciężko spotkać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z elektroniką np u mnie to głupiejący wskaźnik temp cieczy i centralny zamek w jednych drzwiach
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ukręcona turbosprężarka, nieszczelność w układzie klimatyzacji, zużycie koła dwumasowego
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi 130KM 96kW
[l/100km]