Inne
: drobne usterki (elektryka + wyposażenie wnętrza)
4,0
Całokształt
Samochód użytkuje od 2 lat. Nigdy mnie nie zawiódł, poza drobnostkami. Pod względem dynamiki jest wystarczająco. Bez problemu można utrzymać na autostradzie 140 km/h. Spalanie bez przejmowania się o nie w cyklu mieszanym z przewagą miasta 6l/100 km.
Nagłośnienie seryjne (6 głośników) jak na ten segment gra nie najgorzej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dość dynamiczny jak na tą klasę. Wyczuwalna turbodziura do 2k RPM. Silnik sam w sobie jest pancerny.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi po przebiegu 255k km wchodzą precyzyjnie. Nie ma luzów na drążku.
5,0
Układ jezdny
Bardzo neutralny, działa XD nic więcej od Vaga bym się nie spodziewał.
2,0
Karoseria
To jest najsłabsza strona ibizy, bo rdza lubi chrupać blachę ibizy. Moja była importowana z Niemiec, może to miało wpływ. Ale tylne błotniki, przednie nadkola + próg, tam wszędzie rdza się panoszy.
Komfort
4,0
Widoczność
Zadawalająca, słupki a + szyba poprowadzone są pod dość dużym kątem, co pogarsza widoczność, ale za to samochód lepiej wygląda. Do tyłu dobra widoczność. Lusterka też przyzwoitych rozmiarów.
5,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą idealna, można zająć dość nisko pozycję za kierownicą. Siedziska są dość długie, co w dłuższych trasach jest przydane. Fotele mają fajne podparcie boczne. W porównaniu do Swifta z tych samych lat, to jakbym się przesiadł do segmentu wyżej. Konsola fajnie zaprojektowana w porównaniu do np volkswagena czy fabii. Nie jest nudna jak na vaga przystało :D konsola środkowa obrócona pod kątem do kierowcy. Bardzo fajny dostęp do przycisków. Bagażnik akceptowalnie duży. We 4 osoby na wyjazd weekendowy udało się zapakować.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim przypadku w zimie troszkę zajmuje, by się rozgrzał, trzeba przejechać około 7km. Klimatyzacja umarła :D Natomiast sam klimatronik bardzo przyjemnie utrzymuje zadaną temperaturę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzroście 172 cm zmieszczę się do każdego samochodu :) i nie zależy mi na dużej ilości w środku. Natomiast pasażerowie z tyłu narzekają na brak miejsca i jeżeli jedziemy we 4 osoby (w 5 to troszkę masochizm) można liczyć na masaż pleców kolanami od pasażera ;). Z przodu deska od strony pasażera też jest dość kanciasta, więc jakiś dwumetrowiec jak sam Zachar, pewnie mógłby kolanami haczyć :D
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest przyjemnie i cicho.
100-130 km/h zaczyna się robić głośno, dalej da się rozmawiać.
130 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód w dobrym stanie przed liftingiem na rok 2021 jest wart około 7-8,5k. Koszty utrzymania takiego egzemplarza nie są wysokie, jeżeli wszystko było serwisowane na czas. co do legendarnego 1.9 tdi AXR XD Nie miałem nigdy z nim problemów. Stosuje wymiany oleju co 10-15k km. Paliwo lane z jednej z wiodących stacji. Pomimo wieku i przebiegu nie ma mowy o żadnym dymieniu (tak, diesel nie musi dymić). Ceny części nie są wysokie i łatwo dostępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kwocie dostajemy fajnej jakości samochód z pancernym silnikiem prostym zawieszeniem. Wnętrze wykonane jest solidnie. Nie skrzypi, po przebiegu 255k km, jedynie przetarty jest fotel kierowcy reszta w idealnym stanie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Czasami lubią nie zamknąć się drzwi pasażera - z tym żyje
- padły głośnik od kierowcy harczy gdy słucham głoś niej muzyki - z tym żyje
- Przełącznik zespolony (to od kierunkowskazów) padł co kosztowało mnie całe 70 zł i godzinę pracy.
- Matowiejące klosze lamp - 40 zł + 2h pracy :D
reszty nie pamiętam, ale bez tragedii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek na szczęście nie miałem :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi 101KM 74kW
[l/100km]