Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

ibizon, 8 lat temu
Silnik 1.9 TDi 101KM 74kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Ibiza III 1.9 TDi 101KM 74kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Połączenie twardego zawieszenia, dobrego "czucia" tego co się dzieje z kołami i stosunkowo mocnego silnika diesla to w tym samochodzie recepta na dynamiczną i przyjemną jazdę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : pojawienie się pierwszej powierzchownej rdzy
Układ elektryczny : awaria climatronika
5,0
Całokształt
Posiadam go już jakiś czas i ciągle mi się podoba, co świadczy o tym, że to na prawdę udany samochód. Oczywiście, nie jest wolny od wad, ale moja subiektywna ocena całości to 5 z małym minusikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak go kupiłem to wrażenie skoku z 75KM na 100KM było ogromne. Na papierze moc 1.9TDi w tej wersji, która jest w Ibizie nie robi szału, ale sprawcą całego zamieszania jest moment obrotowy 240Nm, co przy tak niewielkim i lekkim nadwoziu czyni cuda nie nadwyrężając przy tym zawartości portfela. Denerwować może średnia kultura pracy "ropniaka" na wolnych obrotach i hałas, ale zważając na dynamikę jaką oferuje wybaczam mu te niedociągnięcia.
3,0
Skrzynia biegów
Jest to moim zdaniem słaby punkt tego samochodu. Jest toporna. Ruchy gałką są długie, a biegi wchodzą niezbyt gładko porównując np. ze skrzynią w Focusie. Jednakże jest to wytrzymała konstrukcja, więc biorąc to pod uwagę należy się jej mocna trójka.
5,0
Układ jezdny
Jeśli tylko są w dobrym stanie, zawieszenie i układ kierowniczy tego samochodu są jednymi z najlepszych jakie można dostać w aucie za tą cenę! Owszem, nie jest ono dla wszystkich: to twardy typ zawieszenia, a układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni. Ta kombinacja jest skierowana do ludzi lubiących szybko przejeżdżać ciasne zakręty, na prawdę daje radę na tym polu- samochód nie buja się na boki. Nie jest natomiast dla ludzi oczekujących (minimum) komfortu, dla nich lepszym wyborem jest Fabia, albo Polo mające miększe układy zawieszenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu widoczność jest super, szyby boczne z przodu także nie dają powodów do narzekań. Z tyłu dość szerokie słupki, ale generalnie nigdy nie miałem większych problemów z widocznością w tym aucie.
4,0
Ergonomia
Wnętrze samochodu jest wykończone, nie da się ukryć, tworzywami niskiej jakości. Plastiki skrzypią, a już w 13 letnim samochodzie na pewno ;) Jednakże biorąc pod uwagę ergonomię jako taką to fotele z przodu są wygodne, lewarek skrzyni biegów i łapa ręcznego są tam gdzie być powinny, a "zegary" są bardzo przejrzyste.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to diesel, musi chwile pochodzić, żeby puścił trochę ciepłego powietrza do środka. Mam wersję z clamatronikiem i swego czasu wysiadła dmuchawa i przerywnik, za naprawę w niezależnym zakładzie zapłaciłem około 600zł, gdyby była tam klima manualna spokojnie zmieściłbym się w połowie tej kwoty.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu, kiedy miejsca na nogi dla kierowcy i pasażera jest wystarczająco, to jest pewne, że osoby siedzące za nimi na tylnej kanapie będą narzekać ;) Z przodu jest ok, z tyłu miejsca jest po prostu mało, a kanapa niezbyt wygodna.
3,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach klekot diesla to nic dziwnego, jest trochę głośno ale to nic w porównaniu z tym co dzieje się w kabinie gdy przekroczymy 160Km/h i 3tys. obr./min. lub więcej (z tym silnikiem spokojnie dobija pod 200km/h) Ciężko słucha się radia, nie mówiąc o próbie rozmowy ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod względem spalania jest stosunkowo ekonomicznie nawet jeśli ktoś, tak jak ja, posiada ciężka nogę. Części eksploatacyjne w akceptowalnej cenie, no i żaden mechanik nie boi się brać tego samochodu na warsztat ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wcześniej pisałem plastiki we wnętrzu nie zachwycają, za to ogólna niezawodność i dobry dostęp do części sprawia, że samochód jest wart swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza wspomnianą awarią climatronika, uszkodzeniem zamka tylnej klapy i zepsutym uchwytem na kubek, samochód nie stwarza problemów. Na tle wielu innych aut można go określić jako niezawodny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód ma obecnie przebieg ponad 240tys., z czego ja zrobiłem coś ponad 20tys. i żadnej poważnej usterki nie doznałem. Nie dymi, przyspiesza, hamuje ;) W zeszłym roku zrobiony kompletny rozrząd, więc mogę mieć głowę spokojną.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ibiza III