Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

p.m10@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 1.9 TDi 101KM 74kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ibiza III 1.9 TDi 101KM 74kW 2001-2008 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomiczny i dymaniczny, pierwszy diesel w mojej karierze (przesiadka z LPG)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Pęknięta sprężyna przedniego zawieszenia
Inne : Nie działający tylni spryskiwacz szyby (chociaż silniczek działa).
Karoseria : Lekka korozja nad szybą przednią, reflektorami i tylnymi światłami
4,0
Całokształt
Auto w gruncie rzeczy bezawaryjne, całkiem ekonomiczne. Dla mnie idealne do dojazdów do pracy - silnik diesla potrzebuje długich dystansów (ja mam 55km do pracy) a małe wymiary sprawdzają się w mieście. Dynamika dobra, potrafi zaskoczyć innych kierowców. Do tego ładny wygląd - niewiele aut z tego okresu ma tak nowoczesną linię. * weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): Super ogólnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę głośnawo, ale nie jest to klekot. Kultura bardzo fajna, od 1600rpm przyspiesza płynnie, dobrze wytrzymuje niskie i wysokie obroty (powiedzmy do 4000rpm). Nie ma prawa brać oleju ani zalać się olejem, nie można wlewać zbyt rzadkiego oleju - robi się głośny. Bardzo mocny - można się rozpędzić spokojnie do 200km/h. Za to w korku bez gazu toczy się bez problemu na 1,2 a nawet 3 biegu bez szarpania. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): potwierdzam wcześniejszą opinię. Pełna kultura.
4,0
Skrzynia biegów
5-biegowa, trochę głośna, słychać lekki klekot po puszczeniu sprzęgła, ale b. dobrze zestopniowana, po mieście 4 bieg w zakresie 60-100km/h, trasa na 5 biegu i przy prędkości 120km/h ładnie się jedzie. Lewarek zmiany biegów jest dobrej długości, czasami trzeba nasmarować jego mechanizm. Wtedy działa super. Gdyby nie te odgłosy było by świetnie. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): problemy z jedynką i wstecznym (może potrzebna jest jakaś regulacja, może dwumasa wysiada...), poza tym OK.
4,0
Układ jezdny
Sztywne, a z racji małej długości auta - robi się taki mały skakaniec. Zakręty śmiało łyka przy sporych prędkościach. Nie warto zakładać opon o zbyt niskim profilu - robi się jeszcze sztywniejszy, głośniejszy i strach wpaść w dziurę (których przecież u nas nie brakuje). Dosyć głośne, słychać zawieszenie i opony. Wspomaganie kierownicy działa precyzyjnie i lekko, w mieście nie jest męczące a na trasie trzyma obrany kierunek. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): już nie takie sztywne, do tego głośnawe. Simerbloki wymienione, reszta OK.
Komfort
3,0
Widoczność
Trochę słaba. Grube przednie słupki i wsteczne wewnętrzne lusterko utrudniają widoczność do przodu, do tyłu też nie ma rewelacji. Na szczęście jest to hatchback, więc nie ma problemu z oceną odległości przy cofaniu. Boczne szyby też są niewielkie (co utrudnia jazdę w lato na tzw. "zimny łokieć" :) Ale rozmiary auta łatwo wyczuć i po pewnym czasie słaba widoczność przestaje nam przeszkadzać. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): nic się nie zmieniło :)
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na swoim miejscu, łatwo z nich korzystać. Zamykany schowek średniej wielkości. Przełączniki działają lekko i precyzyjnie. Zegary wyraźne, chociaż kierownica (którą na szczęście można regulować w 2 płaszczyznach) może je zasłaniać. Radio i klimatronik łatwo się obsługuje, wszystko jest ładnie podświetlone w kolorze czerwonym. Środek bardzo łądny i w sumie nowoczesny. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): również bez zmian
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik sprawuje się bardzo dobrze, z czasem tylko czasami coś zaczyna stukać w okolicach wentylatora i klapek ustawiających przepływ powietrza. Silnik szybko się nagrzewa (a w dieslach nie jest to normą) i w zimę ogrzewanie jest świetne. Klima jest szczelna, przy regularnym używaniu nie śmierdzi. Wyloty okrągłe powietrza łatwo regulować. Ja sobie jeżdżę z klimą na Auto i z temp. na 19st.C. i jest to optymalne ustawienie. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): zimą czasami niedogrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach jest sporo miejsca. Przednie fotele z pełną regulacją, również wysokości, dają się dobrze dostosować. Ja mam ok. 2m wzrostu i jest mi wygodnie. Z tyłu - wiadomo - nie jest dobrze. Ale nawet w 4 dorosłe osoby da się jechać. Ale auto jest raczej dla 2 osób. Bagażnik średniej wielkości, w sam raz dla wędkarza. Fotele nie są za wygodne, są twarde i u mnie powodują lekki ból kręgosłupa. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): idzie się przyzwyczaić...
2,0
Wyciszenie
Słabe. Słychać silnik, skrzynię i sprzęgło, zawieszenie, opony. Ale fabryczne radio samo się pogłaśnia przy większej prędkości :) więc producent to przewidział projektując auto. W tej klasie oszczędza się na wyciszeniu, ale za to auto jest lekkie. Można się przyzwyczaić do odgłosów. Trzeba tylko mieć dobre amortyzatory, sprężyny i gumy w zawieszeniu. Auto nie sprawia wrażenia klekota, raczej nowego auta, tyle, że głośnego. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): bez zmian
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest ekonomiczne. Dojeżdżam do pracy 55km w jedną stronę, z czego połowę praktycznie stoję w korkach. Wtedy auto średnio spali 5.6l/100km. W trasie schodzi do niewiele powyżej 4l/100km, a jak szalejemy - skoczy do 6.5l/100km. Ale przy tych osiągach jest bardzo dobrze. Musimy pilnować jakości paliwa - ten model ma pompowtryskiwacze, wysokie ciśnienie wtrysku nie pozwala zalewać go opałem albo olejem z MacDonald-a. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): paliwo coraz droższe, teram pali średnio 5l/100km. Komputer zawyża o ok. 10%
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto z rocznika 2002 (rejestracja w 2003) można kupić za 17.000 zł. Jest to bardzo dobry stosunek cena / jakość. - weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): dalej bym go kupił.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Czasami nawala spryskiwacz tylnej szyby. - Psują się czujniki zamknięcia drzwi, które są umieszczone w zamkach (korodują i luty przestają kontaktować), przez co trzeba je "odciąć" (kabelek pod osłoną drzwi) albo naprawić, co jest trochę skomplikowane i czasami trzeba zmienić zamek. Inaczej włącza się alarm, nie działa poprawnie wewnętrzne oświetlenie itp. - Tylne simerbloki się szybko zużywają - Czasami pękają przednie sprężyny zawieszenia co objawia się stukaniem w zawieszeniu - Smarować trzeba mechanizm lewarka skrzyni biegów, bo po myciu silnika może z czasem ciężko chodzić - Karoseria niestety troszkę koroduje Ale są to rzadkie przypadki, które nie unieruchamiają auta. * weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): - nic poza wymienionymi. Chociaż chyba koło dwumasowe zaczyna dawać o sobie znać. I padł mi akumulator (był oryginał).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak :) Co mile zaskakuje. Auto nie ma prawa odmówić dalszej jazdy. * weryfikacja po kolejnych 50tys. km. (przy przebiegu 220tys. km): - dalej nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza III 1.9 TDi 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza III