Samochód wart swojej ceny. W tej klasie chyba nic lepszego nie ma. Bazuje na sprawdzonej, trwałej technice VW.
Minus za jakość plastików w środku. natomiast duży plus za silnik, układ jezdny i wyróżniającą z tłumu stylistykę...w końcu projektantem był sam da Silva znany z projektów dla Alfy Romeo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik tworzy z autem rewelacyjny duet. Może moc 101KM nie powala na kolana, ale daje dużo radości z jazdy. Dużym plusem jest elastyczność motoru, dzięki momentowi obrotowemu 240nm dostępnemu już od 1800obr...z tym, że silnik wyraźnie zaczyna ciągnąć już od 1500obr, także wyprzedzanie na trasie to sama przyjemność ;) do setki 10.5s vmax 200, więcej nie dałem rady z niego wydusić...
Podsumowując...jak ibiza to tylko z serduchem 1.9 TDI
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia, ze względu na brak koła dwumasowego, zaczyna odczuwać skutki przebiegu i wysokiego momentu obrotowego. Biegi wchodzą płynnie, ale od pewnego czasu zaczęło coś cichutko w niej \"gruchotać\" pewnie w perspektywie czasu do wymiany będą łożyska na głównym wałku.
5,0
Układ jezdny
Pod względem prowadzenia, przyczepności rzekłbym, że Ibiza jest nawet lepsza niż model wyższy czyli Leon...czemu? Zawieszenie jest tak zestrojone, że za kierownicą czujemy się nadzwyczaj pewnie, samochód po prostu niesamowicie trzyma się asfaltu, niczym mały gokart :).Jeżdżę na oponach 195/50 R15
a więc minusem jest nikły komfort jazdy...dosłownie czuć każdą dziurę :( hmm coś za coś...
Jednym słowem układ jezdny przeznaczony dla ludzi ze sportową żyłką ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu dobra, trochę ograniczają ją szerokie słupki, ale można się przyzwyczaić.
Z tyłu jest już trochę gorzej, ale mimo to doświadczony kierowca nie będzie miał najmniejszych problemów z wyczuciem gabarytów auta.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na bardzo dobrym poziomie, jak ma to miejsce w większości aut ze stajni VW.
Wszystkie przełączniki i przyciski są rozmieszczone intuicyjnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie jak w aucie tej klasy są na bardzo wysokim poziomie. Climatronic niezwykle wydajny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód:
Ja jako nie mały kierowca (190cm wzrostu) nie narzekam, pasażer również jest doceniony.
Co ważne!!! Jazda samochodem nawet na długich trasach nie męczy :) dzięki dobrze wyprofilowanym, wygodnym przednim fotelom.
Tył:
Jak w samochodzie posiadającym 3 drzwi, przestrzeni jest niewiele, dla dzieci w zupełności wystarczy, dorośli będą odczuwali dyskomfort.
3,0
Wyciszenie
W tej kwestii jest dużo do poprawienia. Oczywiście diesel zawsze pozostanie dieslem i klekotu się nie usunie, ale można było zadbać o lepsze wygłuszenie kabiny. Ten sam silnik w Audi A3 w środku jest prawie w ogóle nie słyszalny...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Perfekcja!
Idealny stosunek mocy, osiągów do spalania.
Trasa: do 100km/h 4.5l, 100-140km/h nigdy nie wziął więcej niż 5.5l :)W trasie dużo się trzeba namęczyć, żeby uzyskać spalanie powyżej 6l.
Miasto:
Średnio 6.5l, na bardzo krótkich dystansach potrafi i 8l łyknąć (oczywiście tylko wtedy gdy silnik nie uzyskuje temp. roboczej)
Ogólnie spalanie w mieście mieści mi się w widełkach 5.5l do 8l także duży plus.
4,0
Stosunek jakość/cena
Generalnie rzecz ujmując samochód wart swojej ceny. Wybierając z trójki IBIZA vs POLO vs FABIA... Kupując Ibizę, na pewno się nie zawiedziecie. Stylistycznie prezentuje się o niebo lepiej od konkurentów, ale co najważniejsze...cena przystępna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd jedyna rzeczą którą wymieniłem, a od kupna przejechałem już 22.000 km są silentblocki przednich wachaczy, ale to już chyba taki słaby punkt tego modelu, swoje trzy grosze dokłada też opłakany stan polskich dróg!
Do drobiazgu można też zaliczyć zatarcie się mechanizmu przednich wycieraczek. Był to drobiazg, wystarczyło rozebrać, przeczyścić wszystko, nasmarować a wycieraczki zamaiatają aż miło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak!!! Oby tak dalej :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi 101KM 74kW
[l/100km]