Auto oceniam bardzo dobrze, jednak 5 gwiazdek nie dam z powodu słabej widoczności i dużej głośności we wnętrzu. Samochód dla osób jeżdżących spokojnie, idealny na średnie dystanse np. 20 km do pracy, rodzina z 1 dzieckiem spokojnie się zapakuje z wózkiem i torbami.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzęsie trochę bardziej niż inne diesle - szczególnie podczas ruszania - ponieważ ma tylko 3 cylindy. Generalnie mało awarii,
4,0
Skrzynia biegów
Do końca nie wiem jak z nią jest, bo mam zużyty synchronizator biegu 3 i często zgrzyta przy zbyt szybkiej zmianie biegu. Wsteczny ma dziwne przełożenia i bardzo szybko się na nim jedzie, co zmusza do jazdy na półsprzęgle...
5,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie, dobrze się trzyma drogi.
5,0
Karoseria
Drobna, powierzchowna korozja pojawia się na łączeniu progów z nadkolem.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupek A od strony kierowcy to jakaś masakra - podczas skręcania w lewo lub na jadzdy na rondzie nic nie widać. Cofając również jest słaba widoczność przez tylną szybę i trzeba polegać na lusterkach bocznych, taka przypadłość hatchbacków; wcześniej jeździłem Mercedesem 190 i świetna widoczność była.
4,0
Ergonomia
Mam ponad 180 cm wzrostu i zdarza mi się uderzać kolanami o kratkę nawiewu przy drzwiach kierowcy albo w pokrętło radia w panelu środkowym. Przyciski i pokrętła dobrze umiejscowione, łatwo namierzyć podczas jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Częstym problemem jest piszczący wentylator, ale jak jest cicho to nic innego nie przeszkadza w wentylacji. Sprawnie się nagrzewa i na sile nadmuchu 1, jesteśmy w stanie nie parować jadąc sami w deszcz. Jeśli komuś mocno paruje, polecam zmienić filtr kabinowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Marne, silnik bardzo przeszkadza przy ponad 100 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo rzeczy można samemu ogarnąć i części w przystępnych cenach, żadnych awarii jak do tej pory,
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że to był bardzo dobry wybór.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie piszczący wentylator, czujnik zamkniętego obiegu powietrza, czujnik wałka rozrządu, spryskiwacz tylnej szyby. Ale samochód 15-letni z przebiegiem ponad 240 tys. km. O częściach eksploatacyjnych nie wspominam, bo to wiadoma rzecz, że się zużywają i należy je wymieniać (klocki, osłony, tuleje itp. w zawieszeniu).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 TDi 75KM 55kW
[l/100km]