Silnik
: Dynamiczny mimo małej pojemnosci - daje wrazenie jazdy samochodem wyższej klasy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Awaria systemu ABS - bardzo nieprzyjemna i groźna, przy zwykłym hamowaniu hamulec \"puszcza\" jak p[rzy zablokowaniu koła
Zawieszenie
: Przedwcześnie zużyty amotryzator
Układ elektryczny
: Nieszczelne reflektory
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra dynamika, ładny dźwiek, elastyczny (na 5 biegu możliwa jazda po miescie). Przy ruszaniu lubi jednak wieksze obroty
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, biegi wchodza łatwo
5,0
Układ jezdny
Układ sportowy, zawieszenie sztywne. Przy gwałtownym wjechaniu na nieco wieksze nirówności nieprzyjemny stuk. Drogi trzyma sie bardzo dobrze, pewny na zakretach.
Komfort
3,0
Widoczność
Nieprzyjemny kąt martwy od strony kierowcy, trzeba bardzo uważac przy zmienie pasa. Jazda do tyłu przy parkowaniu głównie z wykorzystaniem lusterek boczych. Utrudniona ocena odległości od przeszkody przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Ważne pierwsze ustawienia fotela i kierownicy. Trzeba trochę pomanewrować, aby były widoczne wskaźniki i zegary na tablicy. Najważniejsze przełączniki i dźwignie w dobrym położeniu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód długo się nagrzewa (3-4 km). Latem bez klimatyzacji trzeba nadmuch kierować na nogi. Uruchomienie \"na szybę\" daje efekt podgrzewania powietrza na czarnej, plastykowej osłonie deski rozdzielczej - działa jak zbędne ogrzewanie. Dmuchawa wydajna, choć głośna powyżej 2 biegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca wystarczająco dużo. Tył wygodny jesli kierowca i pasażer mają fotele nieco do przodu. Fotel pasażera w pozycji \"do przodu\" uniemozlia zakładanie blokady skrzyni biegów, dlatego za pasażerem jest niewiele miejsca.
3,0
Wyciszenie
Silnik pracuje cicho na obrotach do 2500. Na autostradach troche głośno, trudno słuchać radia. Twarde zawieszenie powoduje hałas na nawierzchniach dalekich od idealnych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W miescie przy energicznej jeździe, najczesciej około 7,4 l/100km (zima na zimowych oponach), ale bywa i 8.5 (trudno powiedziec dlaczego - czasami zalezy to od jakosci paliwa). Trasa około 5.5 do 6.2 - mozna przejechać 600 km na jednym tankowaniu.
Przegląd w ASO z wymianą ojeju i filtrów około 600PLN, wymiana rozrządu w ASO 1500PLN
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie było kłopotów z drobnymi awariami. Po przeglądzie w ASO spadł poziom płynu chłodniczego - okazało się, że był to błąd obsługi - źle odpowietrzono układ
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W gwarancji konieczna była wymiana reflektorów przednich - dostawała sie do nich woda. Podobno Ibiza \"tak ma\" - w Hiszpanii nie ma zim wiec nikomu to nie przeszkadza. Uszkodzeniu uległ równiez układ ABS (wymiana elementu sterującego), ponadto przedwcześnie zużył się amortyzator w tylnym zawieszeniu - na tych samych drogach poprzednio wymieniałem je po 60 tys km, nie po 30
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW
[l/100km]