Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

WK., 16 lat temu
Silnik 1.4 16V 85KM 63kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 52 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Trzyma się pewnie drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : trochę skrzypi
5,0
Całokształt
Bardzo dobry i ładny samochód klasy B - w tym segmencie dla mnie najlepszy. Ładna sylwetka - z tyłu rewelacyjna, z przodu trochę zadziorna. Z przodu jednak nigdy nie podobały mi się reflektory (choć miałem dwa lustra odrębnie na długie i na mijania) - nie odpowiadła mi stylistyka reflektorów i inne pewnie byłyby ładniejsze. Zawieszenie sztywne na drobnych nierównościach. Bardzo dobry do jazdy po mieście. Polecam jako pierwsze auto dla młodych, a także jako drugie autko do załatwiania spraw i na krótsze wyjazdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
75 KM. Bardzo dobry i wystarczająco dynamiczny, gdy podróżuje tylko kierowca (mała masa). Wyprzedzanie wtedy wystarczające, ale nowsza jednostka 85 KM byłaby pewnie lepsza. Gdy jedzie komplet pasażerów, to daje się to jednak mocno odczuć i trudno mówić już o dynamice.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo lekko, krótkie skoki - przełączałem "paluszkami". W nowym Peugeot 407 125KM przypomina to raczej walkę z drągiem. Gdy czasami wsiadam jeszcze do Ibizy, to skrzynia zawsze mnie zaskakuje precyzją - z nawyku z 407 za mocno nią szarpię.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Na letnich oryginalnych oponach 14 trzyma się jak na szynach. Na ostrym zakręcie tylko w skrajnych przypadkach lekko schodzi przód, ale tylko w skrajnych, bo trzyma do końca, po czym puszcza (nie ślizga się jednostajnie: trzyma mocno i puszcza). Zawieszenie na dziurach i drobnych nierównościach twarde. Jak określił producent: połączenie sztywnych amortyzatorów z miękkimi sprężynami. Faktycznie - na nierównościach za mocno łupie, a na większych falistych drogach zbyt sprężyście huśta. Ale nie ma rażących przechyłów bocznych - trzyma się drogi. Przy małych rozmiarach auta i jego lekkości nie bałbym się zatańczyć tym samochodem. 407 już jest za duża na taką moją odwagę. Układ kierowniczy elektro-hydrauliczny bardzo precyzyjny, dokładny - ktoś napisał "do granic możliwości". Bardzo dobry.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekałem, ale słupek przedni sprawiłby, że na niewielkim łuku w lewo drogi (po zmroku) przejechałbym w mieście pieszego na pasach. Uwagę zwrócił dopiero pasażer z boku - trzeba uważać. Do tyłu nie narzekałem.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i w idealnym dla mnie zasięgu (173cm). Nawet schowek u pasażera łatwo dostępny. Raczej źle dopasowana tylko kierownica do wskaźników za nią, bo musiała być nieco wyżej niż życzyłbym sobie, ale w niewielkiej różnicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W Skoda Felicja nagrzewał się szybciej. Potwierdzam opinie użytkowników: w ostre zimy trzeba było przejechać nawet 3-4 km, aby odczuć pierwsze ciepło (w mieście przy prędkości ok. 40-50 km/h). Klimatyzacji nie miałem, więc latem dmuchawy - niezwykle wydajne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Już po wyjechaniu z salonu i przejechaniu pierwszych 5 km stwierdzałem nieskromnie, że przydałby się jednak trochę większy. Plan ten zrealizowałem teraz, bo przesiadłem się na Peugeot 407 SW (z klasy B na D - duża różnica). W Ibizie podróż na odległość powyżej 200 km była trochę męcząca. Mniej męcząca była Skoda Felicja (sprawdziłem na autostradzie na odcinku 550 km z jedną tylko przerwą - było wygodniej). Wsiadanie i wysiadanie też mnie zaczęło po 3 latach męczyć. Teraz nie narzekam. Z tyłu miejsca tyle co oferuje klasa B - więc klienci klasy B nie powinni marudzić, chyba że się pomylili przy zakupie.
4,0
Wyciszenie
Do 115 km/h znośnie, a nawet cicho i przyjemnie. Samochód nie szumi (!!!) - jest powiedziałbym nawet cichszy pod względem szumów niż 407. Ale powyżej tej prędkości (ok. 3000 obr/s) silnik zaczyna być bardzo głośny - z tego powodu (dla komfortu) nawet na autostradzie starałem się jeździć wolniej (dla Felicji nie miało to znaczenia). Turkot silnika powolny i przyjemny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Typowa, a może nawet trochę lepsza - VW dba o dobre silniki (duży również wybór).
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy nie zawiódł. Raz na początku zaświrowało zamykanie szyb, ale musiałem chyba coś pokombinować, bo po wyciągnięciu kluczyka i ponownym załączeniu elektryki wszystko było w porządku i tak po dziś dzień. Już po 30 tys. coś tam skrzypiało w przednim zawieszeniu. Więc jeszcze w ostatniej chwili na gwarancji wymieniono drobiazg i było w porządku ale do czasu - brud i kurz robi swoje. Nie przejmuję się jednak bo Felicja miała to samo. Jeżeli chodzi o amortyzatory, to wydaje mi się, że po 50 tys. km bardziej huśta na wysepkach niż kiedyś. Musiałbym sprawdzić na testach warsztatowych (Shell czasami robi takie w ramach działań promocyjnych za darmo).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych usterek, które można byłoby nazwać usterkami. Oryginalnych opon jeszcze nie wymieniałem (jazda na letnich i zimowych), klocków hamulcowych również nie trzeba było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ibiza III