Już pisałem moją opinię na tym forum. I jak wspominalem kupiłem nowego Seata . Na razie tylko z obserwacji widzę wiele różnic w stylu jazdy i zachowania się samochodu pomiedzy rocznikiem 1999 a 2005. Silnik chodzi fajnie i bardzo mi sie podoba sportowy warkot.
4,0
Skrzynia biegów
OK , wchodzą biegi dobrze i lekko ale czuć kanały pomiedzy zmianą biegów. Dla porównia w starej tego nie miałem a w tej musze się przyzwyczaić . Ale nie martwi mnie towcale.
5,0
Układ jezdny
Bardzo OK
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra - w okresie jaki kupiłem ( zima) szyby patrują ale w starym mialem to samo. Natomiast nie zauważyłem wszechobecnych opini jakoby parowały reflektory - ani w starym ani w nowym - przy różnicy temperatur.
5,0
Ergonomia
dla mnie OK
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się szybko. Nawiew ( nie mam klimy ) intensywny i skuteczny.
Klima przy 1.4 aucie to zabujstwo - nie wiem jak sprzedają klimy w 1.2 !!??!! Nie dość , że pali 1,5 listra wiecej , klimatronik montowany seryjnie skutecznie pracuje zawsze z nawiewem czyli w zimę cały czas i wtedy 10 nie Twoja w baku na 100 km.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK , bardzo dużo z przodu a z tyłu nie siedzę więc mnie to rybka.:-)))
5,0
Wyciszenie
OK . Lekki pomruk silnika i to jest to. Jeszcze nie jechałem nim ponad 100 km/h bo go docieram LUDZIE - nie róbcie błędu jaki urzytkownicy robią w większości !!!!!!!!!!!!!!!! Samochód mimo przejścia hamowni czy testów fabrycznych nie jest dotarty - słowa ludzi i mechaników z salonu , że " po wyjechaniu ode mnie z salonu może pan jechać ile fabryka dała " TO BZDURA !!!!!! Przez kilka tygodni ( do ok 2000 km ) silnik pracuje na oleju mineralnym a teraz leją półsyntetyk aby sie wszystko dotarło . Potem przez około 2 - 5 tys km radzę oszczędzać samochód z prędkościami i obrotami. Wtedy wszystko się ułoży i po pierwsze nie odwiedza się potem serwisu , samochód mniej pali !! , oraz silnik szybko wchodzi na obroty i ma większą moc . Przyklad ?! Nie widziałem jeszcze w opinach czy testach aby samochód 1,4 (99´) spalił poniżej 5 litrów , mój palił 4,6 - 4,8 na trasie przy 90 km/h. Ta górna granica pokazała się po 5 latach użyutkowania samochodu a wcześniej przy 90 km/h spalał mi 4,6 . W nowym na przejechanych 1000 km spalil mi w cyklu pozamiejskim 4,8 !!!!! czy ktoś taką wartość uzyskał ?? Najmniej jak widziałem na forum to 6 litrów !! Ten samochód nie lubi obrotów i dużych prędkości . Oczywiście sam czasem popierdzielam ale przez pierwszy okres ( 5 - 8 tys km ) raczej samochód oszczędzam - potem to procentuje !!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest OK , trzeba jak się nie śpieszy poprostu umiejętnie przyciskać gaz . Oczywiście jak się o tym zapomina to w zimie jak teraz kupiłem oszczegano mnie , że moze nawet 12 spalic w cyklu miejskim jak walczymy ze śniegiem !!
3,0
Stosunek jakość/cena
no tutaj jest jak jest . Powinno być tańsze - pomimo upustu 8 tys to i tak mocno mnie to skrobneło po kieszeni . Jak dla mnie powinien kosztować około 30 tys i wtedy Fiat Punto by padł , Peugeot 206 czy Renault Clio nie mieli by szans . Z zawieszeniem Fiata i Peugota to lepiej nie jest a samochody w serwisie czesto stoją - po 50 000 tys już bardzo często - tulejki , zwrotnice , amory po 60 tys są złomem .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie OK .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
OK. Linkę już poprawiono w Seacie - zamiki mają drobną korektę w konstrukcji a tłumik gnije jak każdy - w poprzednim Seacie zrobiłem 232 km i tylko po 170 go spawałem bo się w końcowym odcinku upalił i odeszły mu warstwy . Ale na pospawanym dojeździłem do końca eksploatacji. Wiec w nowym nie notuje sie na razie nic poważnego i ja też nic nie zanotowałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]