Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

Mike, 7 lat temu
Silnik 1.2 12V 64KM 47kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Seat Ibiza III 1.2 12V 64KM 47kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : prowadzenie, łatwe i przyjemne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : cewki zapłonowe
Silnik : egr
4,0
Całokształt
prosta konstrukcja która można naprawić nawet przed blokiem. niezawodność nawet z zepsutymi elementami. dobra widoczność i pakowność jak na tak małe auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
standardowe usterki silnika to egr ktory mozna po prostu odłączyć i mieć spokój. poza tym padające cewki zapłonowe które można wymienić w pół godziny. co do rzekomej kiepskiej kultury pracy silnika 3 cylindrowego wiadomo że będzie ona gorsza niz 4 cylindrów ale i tak silnik jest bardzo cichy i dość dynamiczny jak na 1.2 (niektórzy pytali czy tutaj siedzi 1.6 pod maską)
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia łatwo się obsługuje i ma średni skok nie za krótki i nie za długi, zmienia się biegi jednym paluszkiem. można dość długo ciągnąc na jednym biegu więc nie trzeba wajchować żeby przyspieszyć do 50
4,0
Układ jezdny
bardzo twarde zawieszenie i precyzyjny układ jezdny reagujący na najmniejszy ruch kierownicą. wiem że niektórzy mają to za wadę ale dzięki temu auto trzyma się swietnie w zakrętach i dokładnie wiadomo kiedy trzeba już coś wymienić w zawieszeniu a także doskonale czuje się drogę. kwestia przyzwyczajenia.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
regulacje i kolumny kierownicy i fotelu kierowcy, proste intuicyjne przełączniki, nie trzeba niczego szukać, wygodne fotele nie jak w innych autach tej klasy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja działa jak mały huragan, to samo ogrzewanie czy klima, żadnych problemów poza odgrzybianiem regularnym
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sporo przestrzeni na przednich fotelach i calkiem duża przestrzeń bagażowa po złożeniu tylniej kanapy, na tylniej kanapie mało miejsca na nogi
2,0
Wyciszenie
wyciszenie tragiczne, slychac wszystko w obie strony. ma to swoje plusy ze slychać wszelkie usterki a także zagrożenia na drodze. minus jest taki że muza musi być głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
auto mogłoby mniej spalać ale wtedy i dynamika by siadła więc coś za coś. na lpg zje srednio 8 litrów więc bije wszyskie diesle i hybrydy na głowę
4,0
Stosunek jakość/cena
jakościowo wypada dobrze w tym segmencie , zdecydowanie lepiej niż skody z tego okresu, przednia deska nie trzeszczy i nie stuka jak na przykłąd w fordzie, z czasem jednak trzeba wymienić część plastików bo od twardego zawieszenia potrafią pęknąć czy się utlenić i pekną w ręku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne usterki nie zagrażają nawet w dłuższych trasach gdyż auto dojedzie gdzie ma dojechać a można je samemu prosto naprawić gdyż całą konstrukcja jest banalna
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważne usterki jeszcze mi się nie przytrafiły a mam to auto 7 rok, nie najlepszym pomysłem sa bębny hamulcowe z tyłu, ich konstrukcja pozostawia wiele do życzenia, generalnie wymagają dość szybko generalnego remontu albo są bezużyteczne delikatnie mówiąc

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 12V 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ibiza III