Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

CzYżo, 11 lat temu
Silnik 1.2 12V 64KM 47kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Ibiza III 1.2 12V 64KM 47kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mile zaskakuje dynamika silnika mimo tak małej pojemności, nie jest to rakieta ale myślę że co niektórych zmotoryzowanych by zaskoczyły możliwości tego autka;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Diagnoza stanu rozrządu oraz w miarę możliwości wymiana łańcucha z podzespołami
Zawieszenie : Tuleje gumowo-metalowe przednich wahaczy szybko lecą na Polskich drogach
3,0
Całokształt
Całokształt, więc jeśli potrzebujecie auta miejskiego którym wszędzie zaparkujesz, które niewiele spala, do którego części są ogólno dostępne i nie są drogie oraz nie zamierzasz wozić rodziny to ten samochód będzie optymalny dla Ciebie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik elastyczny, nie wymaga częstej zmiany biegów w trasie. Silnik w mieście spisuje się bardzo dobrze. Cichy wewnątrz. Obsługa prosta, o ile nie zapominamy o regularnych przeglądach i wymianie rozrządu jak zaleca producent. To że tu jest łańcuch to nie oznacza że ten silnik jest nieśmiertelny, wiem już coś na ten temat... Przyśpieszenie i kultura jazdy zadowalająca, choć w trasie brakuje troszkę Przyśpieszenia. Ale ogólnie pozytywnie;)
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów intuicyjna, bez zastanowienia wchodzą same biegi. Krótkie i lekkie przełożenie lewarka.
4,0
Układ jezdny
Jak na samochód małych gabarytów bardzo pozytywnie. Sztywne zawieszenie oraz (jak na ten samochód) układ kierowniczy pozwalają precyzyjnie prowadzić pojazd na drodze. Zawieszenie troszeczkę za sztywne jak na polskie drogi, można temu zaradzić dobierając odpowiednie opony (czym szersza opona tym zawieszenie wydaje się twardsze). Dzięki sztywnemu zawieszeniu samochód precyzyjnie pokonuje zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra ale nie rewelacyjna, w końcu to małe autko;)
3,0
Ergonomia
Bagażnik optymalny, torba treningowa się zmieści ;) troszkę schowków się znajdzie. Minus (bynajmniej w mojej wersji) brak oświetlenia schowka na przeciwko pasażera.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja bez zarzutów, szybko się nagrzewa w zimie, w lato klima dobrze chłodzi. Szyby rzadko zaparowane w zimie, nawet jak przewozimy większą liczbę pasażerów. Filtr kabinowy łatwo dostępny, wymiana nie sprawia problemu. Minusem jest brak zabezpieczenia Przed dostawaniem się liści, śmieci z zewnątrz do wentylatora wdmuchującego powietrze do kabiny. trzeba często (zwłaszcza w okresie jesiennym) filtr kabinowy rozbierać i oczyszczać z paprochów żeby nie terkotał wentylator w kabinie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 184cm wzrostu i mimo wszystko udaje mi się znaleźć wygodna i bezpieczna pozycję za kierownicą, Dłuższe trasy jak dobrze ustawie sobie fotel nie sprawiają bólu:) Ostatnio wybrałem się na narty z 4ma kumplami i jednym zestawem sowboardowym... ;) i daliśmy radę heheh :). Dla dwóch osób optymalny, problem staje się jak trzeba przewieźć więcej osób.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h optymalnie w miarę cicho. Powyżej tej prędkości troszkę robi się głośno i zaczyna szumieć przez uszczelki (w sumie to już troszkę latek ma moje IBI więc chyba to normlalne)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do ekonomiczności to zależy od temperamentu kierowcy, jak będziemy wkręcać silnik za każdym razem na wysokie obroty to to nie będzie ekonomiczna jazda i spali dużo. A przy spokojnej jeździe spali jak w katalogu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena do jakości hmmm.... sami oceńcie, zależy kto czego oczekuje i jak to się mówi - o gustach się nie rozmawia ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwsze wrażenie dotyczące samochodu że nic nie wkurza w nim, tzn. wycieraczki ciche, przyrządy i ich obsługa intuicyjna. elektryczne szyby nie zacinają się. Ogólnie jak nic nie szwankuje to jest wszystko ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Trudno powiedzieć, jak na razie ok. Po zakupie wymieniłem rozrząd (łąńcuch, koła zębate, ślizgi, napinacz, pompę wody) planowanie głowicy, coś było jeszcze z zaworami robione, wymiana uszczelek silnika, filtr oleju, paliwa (z grubsza remont silnika;/) niestety przykra niespodzianka z silnikiem. wymiana wydechu, gumowe elementy zawieszenia, geometria kół. z grubsza wszystko zrobione. Więc po tym remoncie już od roku nic się nie dzieje, poz za tym że hamulce muszę już zrobić. Więc od czasu tych robót nic się niepokojącego nie dzieje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 12V 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza III 1.2 12V 64KM 47kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
8,4
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza III