Układ hamulcowy
: wyginająca się tarcza od pasażera z przodu
Inne
: słady układ wydechowy - łącznik elastyczny i tylny tłumik
4,0
Całokształt
Po usunięciu kilku mankamentów tego auta stwierdzam że auto jest godne polecenia. Ale trochę małe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę głośny, szarpie przy ruszaniu, ale nie ma się co dziwić to 3 cylindry. Mocny jak na 1.2
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Ok. Dość cichy, twardy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra, trochę mała tylna szyba.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie trzeba. Brak regulacji wysokości fotela w moim modelu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz wygląda na duże auto, a w środku zarówno z przodu jak i z tyłu mało miejsca i dla kierowcy i dla pasażerów
5,0
Wyciszenie
Dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali ok. 6,0 l/100km, Części tanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trochę drogie auto jak na to co nam oferuje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Opadły drzwi (wersja 3-drzwiowa) - regulacja.
2. Plastikowe gniazdo na podpórkę klapy popękało ze starości :) - coś się wymyśliło.
3. Parowały reflektory - pokrywy żarówek za słabo były dociśnięte - podgiąłem sprężyny
4. Rozpadł się też ze starości trójnik łączący przewody od spryskiwaczy przedniej szyby
A tak poza tym to drobiazgi nie wysiadają - raczej poważne rzeczy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Przeskoczył łańcuch rozrządu o 2 zęby (wada fabryczna do której firma nie chciała się przyznać) - dwa miesiące jeździłem po mechanikach i elektrykach - nikt nie mógł zdiagnozować usterki - objawiało się to tym że po przy-gazowaniu i puszczeniu pedału gazu auto zaczynało gasnąć - wystarczyło dodać gazu i wracało na obroty. Palił ok. Jak się przy-gazowało i płynnie puszczało gaz to też było ok. Paliła się też kontrolka od silnika. Na VAG-u pokazywało całą litanię błędów. A szczególnie błąd czujnika podciśnienia kolektora ssącego. Wymiana tego czujnika nic nie dała. Ale gdy odłączyłem od niego wtyczkę to dało się jeździć - samochód chodził poprawnie. Dopiero na necie przeczytałem że w tym silniku (początki produkcji 2002-2005) potrafi przeskoczyć rozrząd, ponieważ montowane oryginalne łyżwy ślizgowe łańcucha są za krótkie. Zmienniki są dłuższe o jakieś 2cm. Dobrałem się sam do rozrządu okazało się że jest przeskoczony o 2 zęby - wymieniłem i jest ok (trzeba wymienić łańcuch, łyżwy i napinacz hydrauliczny 280zł - kół zębatych nie trzeba wymieniać). Ale 700 zł na mechaników poleciało.
2. Mam problem z wyginającą się tarczą hamulcową od strony pasażera z przodu. Może zaciera się coś w zacisku - muszę nad tym popracować bo już dwie tarcze poleciały.
3. Poleciał też przegub od strony pasażera z przodu.
4. Wymieniłem także łącznik elastyczny układu wydechowego i tylny tłumik.
5. Wymieniłem też łącznik stabilizatora od strony kierowcy.
6. Wysiadły też 2 cewki zapłonowe: 1 i 3 cylinder
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 12V 64KM 47kW
[l/100km]