Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

hitek, 14 lat temu
Silnik 1.2 12V 64KM 47kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ibiza III 1.2 12V 64KM 47kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : skrzynia biegow - poezja
5,0
Całokształt
To moja druga opinia na temat tego samochodu. Tym razem rozpisze sie bardziej. Wczesniej jezdzilem modelem poprzedniej generacji, po face liftingu. Eksploatacja tamtego skonczyla sie crash testem, mam nadzieje ze w tym wypadku bedzie inaczej. Ogolnie rzecz biorac model 6l jest udana konstrukcja, da sie lubic. Wizualnie jest latwo rozpoznawalna i nieszablonowa. Szczegolnie ladny jest tyl ze swiatlami ala Alfa Romeo - widac reke Waltera Da Silva (ktory uprzednio zaprojektowal Alfe 156). Mimo niewielkich wymiarow auto okazuje sie wystarczajaco przestronne. Polecam jako tani i ekonomiczny srodek transportu do miasta i przede wszystkim dla kobiet, ktorym podobac powinna sie latwosc prowadzenia, niezawodnosc, intuicyjnosc i gadzety zastosowane we wnetrzu (schowki, centralny zamek automatycznie zamykajacy auto po ruszeniu, piszczyki o nie spuszczonym recznym, rezerwie paliwa, itp). To wszystko spodobac moze sie zarowno kobietom, jak i motoryzacyjnym laikom.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.2 jest wysmienitym wyborem do miasta. W nim czuje sie najlepiej - przyspieszenie od zera do mandatu jest zadowalajace. Na trasie jest duzo gorzej. Brakuje mocy. Silnik ma tylko trzy cylindry i 12 zaworow. Lancuch rozrzadu i wymienny wklad filtra oleju a takze "bezposredni" zaplon obnizaja koszty jego obslugi do absolutnego minimum. Jednostka jako taka jest stosunkowo cicha (na wolnych obrotach na zewnatrz). Kultura pracy ujawnia ilosc cylindrow - praca wyraznie ustepuje motorom czterocylindrowym. Ponadto na wolnych obrotach z uwagi na nieparzysta i mala ilosc cylindrow generuje wyczuwalne drgania. Elastycznosc zadowalajaca, zaleta jest moment obrotowy dostepny od 3000 obrotow, nie tak jak w innych wielozaworowkach od 4000. Na trase proponuje jednak raczej mocniejsze silniki 1.4 i 1.6 oraz 1.9 tdi
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow to poezja. Najlepsza jaka mialem. Mimo ze zamiast tradycyjnego ciegna uzyte zostaly linki, uklad jest wyjatkowo precyzyjny. Szczegolnie na postoju. Drogi prowadzenia sa nieco dlugie, ale nic tu nie haczy a same prowadzenie drazka jest fantastyczne! Drazek nie lata, przelaczanie biegow przebiega bardzo precyzyjnie, nigdy nie ma strachu ze bieg nie wejdzie lub ze to nie ten w ktory "celowalismy". Jest zdecydowanie najlepszy element tego auta. Sprzeglo takze dziala duzo lepiej z uwagi na zastosowanie hydraulicznego sterowania.
4,0
Układ jezdny
Uklad jezdny tego pojazdu mozna ocenic jako dobry. Male wymiary, precyzja sprzegla i lekko pracujace elektro-hydrauliczne wspomaganie ukladu kierowniczego sprawiaja ze parkowanie w miescie to poezja. Przyczepic mozna sie do promienia skretu, ktory mogl by byc nieco wiekszy. Na trasie jest nieco gorzej. Przy wiekszych predkosciach uklad kierowniczy okazuje sie byc zbyt bezposrednim, sila wspomagania kierownicy jest wowczas rowniez za duza. Komfort jazdy jest niski z uwagi na sportowe nastawy zawieszenia. Prowadzenie jest bardzo dobre, nieco gorsze niz poprzedniego modelu. Uklad hamulcowy jest zadowalajaco skuteczny, ale w moim egzemplarzu nie ma ABSu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc wypada ocenic jako dobra, chociaz auto z wewnatrz jest sporo mniejsze niz sie wydaje. Widocznosc do przodu jest dobra, na boki ograniczaja ja nieco szerokie slupki. Do tylu jest znacznie gorzej z uwagi na duzy kat tylnej szyby i niezbyt duza powierzchnie. Ale i tak jest duzo lepiej niz w wielu innych samochodach.
5,0
Ergonomia
Ergonomia w tym aucie to kolejna jego mocna strona. Wszystko jest tam, gdzie sie tego spodziewamy, logiczne i intuicyjne, latwo dostepne i przyjemne w uzyciu. Wnetrze jest funkcjonalne i madrze przemyslane, ilosc schowkow wystarczajaca,, ich pojemnosc rowniez. Sama deska rozdzielcza jest wrecz arcydzielem sztuki uzytkowej, kierowca jest "otulony" jak w starych citroenach, przez co dostep do elementow obslugi jest fantastyczny. Gdyby prowadzenia biegow byly troche krotsze, wszystko bylo by wrecz super. Fantastycznym rozwiazaniem jest modul komfortu (mozna otworzyc obie szyby przednie bez wsiadania do samochodu gdy jest np. goraco albo zamknac je kiedy pada deszcz), oraz automatycznie otwierane szyby w obu drzwiach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie dzialaja dobrze. Troche slabo przebiega nagrzewanie ale musi to byc zasluga malego i nieefektywnego cieplnie silniczka. Szkoda ze nie ma w mojej wersji klimatyzacji:(
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ta klase jest swietnie. Jesli nie wozimy dryblasow po 2 metry wzrostu, to zmiesci sie dosc wygodnie czworka doroslych pasazerow. W bagazniku upchniemy blisko 260 litrow bagazu co znow na ta klase ocenic nalezy jako dobry wynik.
3,0
Wyciszenie
Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach jest ok. Potem robi sie glosno i wyraznie slychac charakterystyczny gang trzycylindrowki. Niestety jest to najwieksza wada tego auta, gdyz silnik bywa natarczywy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik jest ekonomiczny, pali malo a pod katem obslugi taniej juz chyba byc nie moze - zastosowano jak juz mowilem "bezposredni" zaplon (nie ma kabli wn), wklad filtra oleju (nie wymienia sie obudowy), stosunkowo trwaly lancuch rozrzadu. Przez to obsluga nie dosc ze jest prosta i idiotoodporna to jeszcze ekonomiczna do bolu. Uwazac trzeba tylko podczas wymiany wkladu filtra oleju zeby nie zachlapac alternatora i paska bo bedzie sie slizgac.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakosci jest fantastyczny. Szkoda tylko ze wyposazenie nie jest zbyt bogate, bo brakuje elektrycznych lusterek, klimatyzacji i absu. Ale i tak jest super, bo auto malo pali, jest proste i tanie w obsludze, nie psuje sie i prezentuje odpowiadajaca mi jakosc wykonania.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nadal szwankuje pilot centralnego zamka. Drobne trzaski z deski rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie bylo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 12V 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza III 1.2 12V 64KM 47kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,50 zł
8,4
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza III