Silnik
: Ciężko znaleść drugie auto, które miało by taki sam stosunek ekonomiczności spalania do osiągów. Golf 3 z tym silnikiem jest cięższy co przekłada się na osiągi.
4,0
Całokształt
Wersja GT TDI lekko usportowiony cywil z fajnymi półkubełkowymi fotelami i niezłymi hamulcami. Osiągi silnika w serii bardzo dobre przy skandalicznie niskim zużyciu ON. Auto oceniam chłodnym okiem, mam juz je 2 lata i jestem wymagającym użytkownikiem. Auto łatwo przyjmuje tuning elektroniczny również mechaniczny (moj egzemplarz z turbo od leona ARL)
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy masakryczna, ale elastyczność i osiągi bardzo dobre nawet w serii. żadnej turbo dziury. Dla tego daję 4. Mój egzemplarz ma nowy program i turbo co dało 150 koni na hamowni. Teraz ibi robi setke poniżej 8 sek. W serii było coś ok 10sek.
3,0
Skrzynia biegów
Miałem problemy z jakimś urwanym wybierakiem. Niestety nawet po naprawie skrzynia nie jest zbyt \"sportowa\" ma bardzo długi skok lewarka, nie zgrzyta ale jest mało precyzyjna biegi nie wchodzą sztywno.
4,0
Układ jezdny
Jest ok. Cięzki diesel z przodu i auto lubi wyjeżdzać przodem na mokrym. Na seryjnym zawieszeniu prowadzi się przyzwoicie. Zbyt mała siła wspomagania kierownicy nie wiem czy tylko u mnie?
Komfort
4,0
Widoczność
mała szyba z przodu w golfie 3 jest lepiej
4,0
Ergonomia
Brakuje zamykanego schowka przed pasażerem jego miejsce zajęła poduszka powietrzna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem klima manualna i jest super. Zimą diesel długo się nagrzewa łapie temp roboczą po przejechaniu ok 12 km
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto takich gabarytów mogę kliknąć w 5. Jest lepiej jak w polo
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać od rozruchu az do 140km/h potem głośne szumy opon i powietrza. Przy 160-170km/h nie ma sensu słuchać radia bo i tak wyraźnie nic nie usłyszymy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest naprawde na niskim poziomie, niestety mój egzemlarz wymagał dużo napraw mimo ORYGINALNEGO niskiego jak na diesla przebiegu. Zawiodłem się na usterkach, których nie zaliczył bym do eksploatacyjnych. Koszty utrzymania auta w dobrym stanie mechanicznym rocznie wynoszą ok 2000 zł (bez opłat oc, przeglądów, paliwa) Przebiegi rzędu 15 tys km rocznie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli ktoś szuka usportowionego zwinnego i ekonomicznego w spalaniu nawet przy ostrej jeździe autka 2+2 to ibiza w tych latach wg mojej opinii nie ma konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padła elektryka szyby pasażera, na liczniku nie świeci się kontrolka po włączeniu świateł-spaliła się chyba, pasy strasznie leniwie się wciągają trzeba popychać je nieraz ręką, czasem przywiesi się silniczek regulacji swiateł i reguluje się tylko jedna lampa, przez 2 lata 2 razy czysciłem i smarowałem zamek maski bo nie chciała się zamykać, światło przeciwmgłowe z tyłu padło problem jakis bardziej złożony niż żarówka, urwał się kiedys przewód od czujnika cisnienia doladowania auto straciło moc. Karoseria lekko rdzewieje ranty nadkoli i tylna klapa mimo to golfa 3 bije na głowe. Wkurzają plastikowe dokładki progów z którymi nie umie się obchodzić wiekszosc mechaników i kazdy wjazd na podnosnik owocuje odpięciem, odstawaniem progu, a czasem pęknięciem jakiegos z zaczepów.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu się rozczarowałem. Po 300 tys km padła turbosprężarka. Wydaje mi się ze poprostu mają juz taką żywotność. Świece żarowe- w zimie miał problemy z paleniem przy -25. Latem jak jest ciepły ma problemy z odpaleniem długo kręci będzie potrzebna korekta map startowych bądż regeneracja rozrusznika, wycieki oleju z odmy. Na końcu wymienić mogę uszkodzoną uszczelke głowicy ale przyczyną tego w pewnym stopniu mógł być tuning i agresywna jazda.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 110KM 81kW
[l/100km]