Pomimo że w większości jeżdżone mieście, na trasie nie \"muli\". Na autostradzie przepisowe 130 km/h utrzymuje bez problemu. Na zwykłej drodze z pełną obsadą odczuwa się brak koni przy wyprzedzaniu.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi nie wchodzą zbyt płynnie szczególnie jedynka. Dobór przełożeń nie jest trudny, patrzysz na obrotomierz lub słuchasz silnika. Skrzynia bez awaryjna.
5,0
Układ jezdny
Żadnego pływania, tylko jazda pewna. To samochód nie dyliżans. Na zakrętach pewnie, wszytko trzymasz w kierownicy. Wspomaganie takie jakie powinno być. Mechanicy chwalą wytrzymałość i łatwy dostęp.
Komfort
5,0
Widoczność
Żadnego przechylania, wychylania, obrotów. Ustawiasz lusterka i jedziesz. Bardzo dobre światła przednie. Z tył jesteś bardzo dobrze widoczny dzięki podwójnym żarówką i górnym diodom.
3,0
Ergonomia
Jak dla mnie przy długich jazdach (powyżej 50 km) muszę dać sobie małą poduszkę pod lędźwie. Niby sportowo, a nie za wygodnie. Kierownica manualnie na pięć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moja Ibiza sprowadzona z ciepłej Francji. W zimie wolno się nagrzewa w kabinie. Musiałem zasłaniać część chłodnicy. Tym bardziej że trasy miejskie nie były zbyt długie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak ktoś ma małe kopyta to można się nawet zdrzemnąć (z przodu). O rozwalaniu się na fotelach nie ma mowy. Auto małe. Albo parkowanie, albo leżakowanie.
2,0
Wyciszenie
Taki pojazd nie może być za cichy, w dodatku SDI. Minusem są szyberdachy. Przy setce trzeba je zamykać z powodu hałasu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja, mechanik zadowolony. Obsługa stacji mniej, bo na prąd do dystrybutora wydadzą więcej niż Ibiza pali na setkę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko usterki eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek w czasie 10 letniej eksploatacji. Raz musiałem jechać na reset błędu pompy wtryskowej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]