Silnik
: Silnik 1.9 SDI wydaje się być nie do zajechania w tak małym aucie.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
64 konie to nie potęga, ale płaski wykres momentu obrotowego skutkuje tym, że silnik ciągnie równo w szerokim zakresie obrotów. Pracuje cicho (jak na diesla), miałem okazję porównać mojego SDI-ka do TDI na pompowtryskiwaczachi uważam, że mój SDI prezentuje wyższą kulturę pracy, tzn. jest cichszy i generuje mniejsze drgania podczas jazdy.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie, jeżeli chodzi o trwałość, dobrze znosi polskie drogi, ale jego twardość daje się czasem we znaki, choć z drugiej strony właśnie dzięki temu dobrze prowadzi się w zakrętach i pewnie trzyma się drogi przy dużych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Wąskie słupki = doskonała widoczność.
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Diesel nagrzewa się długo (w mrozy potrzebuje nawet 10km.)ale potem, to powietrze już parzy.
Minusem jest natomiast mało skuteczny nawiew na przednią szybę. W niższych temperaturach szyba paruje i nawiew niewiele potrafi zdziałać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa poza miastem to 4,7 l./100km. Silnik nie bierze oleju nic, mimo przebiegu 200tys.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie stwarza większych problemów, jeżeli coś się psuło, to detale (automat stopu, podnoszenie szyby) no, może wnerwiały mnie trochę regularnie zapiekające się tłoczki rozpieraczy tylnego hamulca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki nie wystąpiły.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 64KM 47kW
[l/100km]