Silnik
: Już wielu kierwoców miało zdziwione miny po starcie spod świateł, ale stosunek mocy do masy równy 100KM/tonę to naprawdę przyzwoity wynik:)
5,0
Całokształt
Idealne autko dla młodego człowieka lub osób bez dużej rodziny, tudzież jako drugie auto do dojazdów do pracy.
Super spisuje się w miesćie - zwrotne i bardzo zrywne a przy tym koszt przejechania 100km oscyluje w granicach 30zł.
Do tego Ibiza jest większa od swojego brata - Polo i wg mnie lepiej wyglada przy tej samej cenie.
Naprawy ograniczają się do wymian części raczej eksploatacyjnych i są niedorgie.
Gorąco polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba idelany silnik do tego samochodziku.
Naprawdę nieźle się zbiera i na skrzyżowaniach nie ma problemu nawet z nowszymi i mocniejszymi autami (mała masa robi swoje). Do tego elastyczny, ma duży moment już od 2,5-3 tys. obrotów co bardzo przydaje się się w trasie.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny trochę zgrzyta ale to już wina wieku, poza tym trochę za krótka piątka i przy 120 hałas już wyraźnie daje się we znaki, a mocy wcale mu jeszcze nie brakuje.
Poza tym jak najbardziej ok.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie chyba najprostsze jakie wymyślono, części za grosze a i prowadzi się jak na swoją klasę i wiek naprawdę nieźle.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak przystało na hatchbacka z lat 90\' - duże szyby w małym aucie, lepiej się nie da;)
4,0
Ergonomia
W wersji z dwoma poduszkami brak zamykanego schowka na desce rozdielczej to nieporozumienie, jest tylko jeden mały pod kierownicą.
Ale dzielona kanapa 2/3 i łatwy dostęp do tyłu, nawet w 3D, nadrabiają tą stratę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie nie może się pochwalić porażającą wydajnością, a klima przy upałach też dopiero na 3 stopniu wiatraka się przydaje, ale też nie ma co narzekać;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca nie ma na co narzekać (w wersji z regulowaną wysokością fotela przy 190cm wzrostu mam jeszcze sporą rezerwę do dachu), ale tylna kanapa niestety tylko dla dwóch, niezbyt rosłych osób.
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę jest naprawdę nieźle, spora pojemność robi swoje i silnika nie trzeba żyłować, aby auto chciało jechać. Zawieszenie też jest wyciszone dużo lepiej, niż np w japońskich konkurentach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużcyie paliwa zależne oczywiście od nogi, ale przy dynamicznej jeździe głownie po mieście nie ma co marzyć o mniej niż 11 l gazu na 100km.
Części są za grosze, blacharskie leżą na każdym szrocie a co do mechanicznych to wszystko jest dostepne w zamienniku w takiej cenie, że człowiek się aż usmiecha pod nosem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny zaczynają się od ok 2 tys zł za auto \"do jazdy\", a za 5tys mozna miec już naprawdę przyzwoity egzemplarz po liftingu.
Warto zdecydować się na zakup tego samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok wymieniłem klocki, nagrzewnicę, dwa czujniki ABS i termostat. Powoli regeneracji domaga się rozrusznik i trochę zgrzyta wsteczny, ale ceny części sprawiają, że takie usterki są niemal nieodczuwalne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nawalił immobiliser, co uniemozliwiło jazdę, ale była to wina kluczyka a naprawwa tez tanio kosztowała. Poza tym bez najmniejszych zastrzeżeń, nigdy mnie nie zawiodła.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 90KM 66kW
[l/100km]