Układ elektryczny
: pilot centralnego zamka, sonda lambda
Inne
: łożyska tylnej osi
5,0
Całokształt
Funkcjonalne auto klasy GTI
Wrażenia
5,0
Silnik
1.4 16V (wersja GTi), zmienne fazy rozrządu, do 3000 obr. brakuje momentu obrotowego - ale to tylko 1.4 bez turbo. Od 4000 obr. ciągnie cudnie, aż do 6500 obr.
5,0
Skrzynia biegów
Bez problemów
5,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie, przy rozpędzaniu lekka podsterowność przechodząca w nadsterowność przy hamowaniu
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu super, do tyłu ok.
5,0
Ergonomia
Mało przycisków, więc prosta obsługa. Wszystko tak jak w VW Polo. Regulacja wysokości świateł i podświetlenia deski są obok siebie, więc potrzeba wyczucia. Brak schowka przed pasażerem bo jest airbag, ale jest schowek pod kierownicą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby dość długo zaparowane. Nagrzewania działa jak silnik się nagrzeje, a zimą trochę to trwa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 198cm i nie narzekam, ale fotel i kierownica z regulacją wysokości. Ciekawe, że w wersji 3d nie odsunie się fotela tak daleko jak w wersji 5d.
3,0
Wyciszenie
Nie wiem czy mam seryjny wydech, ale przy 2000 przyjemnie buczy, przy 3000 trochę się wycisza a od 4000 w górę pięknie warczy.
Do 100km/h jest cicho, do 130km/h można rozmawiać, a powyżej trzeba podnieść głos i hałas już męczy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dużo zależy od stylu jazdy, ale przeciętnie na trasie 6 litrów, na mieście 8.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuł sie pilot w kluczyku od centralnego zamka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zepsuła się sonda Lambda, więc palił trochę więcej, a teraz dosyć długo silnik dostaje bogatszą mieszankę - może ta założona sonda nie jest idealnym zamiennikiem.
Łożyska na tylnej osi do wymiany, chyba były wcześniej źle założone (stożkowe).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 101KM 74kW
[l/100km]