Ocena kierowcy - Seat Ibiza II Hatchback Facelifting
rzyg@o2.pl,
19 lat temu
Silnik 1.6 75KM 55kW
Rok produkcji 2000
Przebieg:
0 tys. km
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jest to mój pierwszy samochód, kupiony za własne pieniądze i mam go od nowości. Nie jestem więc obiektywny bo lubie go bardzo mimo jego naprawdę dużych i kosztownych wpadek (SKRZYNIA BIEGÓW i SPALANIE za duże). Jednak z drugiej strony bardzo przyjemnie mi się on kojarzy, naprawde rewelacyjnie się prowadzi i nigdy w trasie mnie nie zawiódł jeszcze (bo skrzynia padła pod samym domem jak wróciłem z wakacji hehe). Następny chyba nie będzie już seat, a jeśli seat to jakiś mocniejszy i do tego diesel.
Wrażenia
5,0
Silnik
jak na swoją pojemność i moc, elastyczność jest znakomita, podobnie kultura pracy choć silnik jest ciut za głośny przypomina diesla odgłosami jakie się wydobywają z niego gdy jest zimny
2,0
Skrzynia biegów
Mam z nią dwa problemy. Ten mniejszy to to, że nie wchodzi 2 bieg przy jednoczesnym skręcaniu w lewą stronę (częsta sytuacja na skrzyżowaniu) strasznie denerwujące i czasem niebezpieczne, drugą sprawą dyskwalifikującą jest to, że jest to już druga skrzynia biegów tym aucie bo pierwsza rozsypała się zupełnie- przy 90 tyś km nie dając żadnych objawów wcześniej -a i problem z dwójką pozostał mimo nowej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Pasażerowie mówią że jest strasznie twardy ale mi to nie przeszkadza a zyskuje za to precyzja prowadzenia. Samochód daje się świetnie wyczuć na krętej drodze i sprawia prawdziwą przyjemność jazda.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra tylko w zimie szybko paruje tylna szyba, ale to się nie liczy.
4,0
Ergonomia
było by 5 gdyby miał więcej schowków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację automatyczną, i paruje tylna szyba gdy jest zimno a wtedy klima nie działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód jest jak dla mnie wystarczający a z tyłu jechałem swoim samochodem raz tylko i ze względu na okoliczności nie pamiętam za bardzo jak było ale mi nie przeszkadzało.
5,0
Wyciszenie
Zanim założyłem sportowy wydech samochód był naprawdę cichy, w mojej wersji SPORT produkowanej na niemiecki rynek bkabina została dodatkowo wyciszona, podobnie maska silnika.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do przeglądów i napraw to są one zależne od częstotliwości a najczęściej nic się nie psuje więc płace tylko za przeglądy a i ch ceny są do zaakceptowania. Natomiast spalanie i cena benzyny to jest jak dla mnie ostre przegięcie jeżdżę tylko po mieście w sumie i 12l/100km to studnia bez dna
3,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko napisane wyżej w Całokształcie ale tu oscyluje pomiędzy 2 a 3
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kiepskiej jakości plasiki nie w dotyku ale mało wytrzymałe, termometr ten w lusterku, i parę innych jeszcze drobiazgów było ale jak na razie mam spokój i niech tak zostanie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
SKRZYNIA BIEGÓW !!!!!!!!!! AMORTYZATORY PO 60.000 tyś i za często zmieniam tarcze bo teraz będe zmieniał już 4 raz a samochód ma przejechane 100.000