Ocena kierowcy - Seat Ibiza II Hatchback Facelifting
Staszek,
17 lat temu
Silnik 1.4 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg:
80 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
3,38
15% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Totalny brak rdzy. Nigdzie nie ma nawet najmniejszej kropki, za to lakier nie wytrzymuje próby czasu - różnice w odcieniach.
Generalnie za dużo drobnych problemów. SEAT mógł zrobić coś ze złażącą farbą uchwytów na drzwiach i urywającymi się linkami od sprzęgła, a tak klient został pozostawiony sam ze znanym i sygnalizowanym przez lata problemem. Nikomu nie polecam tej firmy. Tak, jak ona zapomniała o użytkownikach, tak ja zapomnę o niej - nigdy więcej. Wchodzenie do auta przez bagażnik jest uwłaczające godności ludzkiej, a śmieszne tylko dla postronnego obserwatora. Drobnostki zdecydowały, że następne auto z pewnością nie będzie z grupy VW.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dobry, jak na 60KM. Na autostradzie pojedzie i 160km/h ale spalanie i hałas jest wówczas nie do zaakceptowania. Najlepiej poruszać się tym autem z prędkościami do 110km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia doskonała. Nie mam się do czego przyczepić. Podobnie, jak z winem, im starsze auto biegi wchodziły płynniej i płynniej. Przy bardzo niskich temp. twardniał olej. Wrzucenie wstecznego czasami było okupione niewielkim zgrzytem.
5,0
Układ jezdny
Twarde zawieszenie, ale to dla mnie zaleta. Pochłania zakręty.
Komfort
5,0
Widoczność
obecność tylnej bocznej szybki w miejsce tak często obecnie stosowanego szerokiego słupka znacznie poprawia widoczność, a w porównaniu z nową Hondą Civic jest wręcz znakomicie.
4,0
Ergonomia
Fotele nawet OK. Trochę za mało miejsca na nogi pod kierownicą dla osoby o wysokim wzroście. Przełączniki rozmieszczone poprawnie. Czerwone oświetlenie wskaźników może się podobać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Parowanie szyb od wewnątrz
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo mało miejsca dla pasażerów. Z tyłu raczej miejsca tylko dla dwójki podróżnych.
3,0
Wyciszenie
Silnik słychać powyżej 110km/h. Wyciszenie marne.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa za duże. W zimie w mieście trudno zejść poniżej 9l. Na trasie trochę lepiej pod warunkiem, że nie jedzie się powyżej 100-110km/h
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętnie było w roku zakupu (2000) i podobnie jest teraz. Rozglądam się za nowym i inne marki oferują znacznie więcej w tej samej, jeśli nie niższej cenie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu najgorzej. Zamarzające zamki to utrapienie, które wraz ze złażącą farbą/gumą z boków drzwi totalnie zniechęciło mnie do marki SEAT. Wymiana Linki sprzęgła to norma. Uszkodzony termometr zewnętrzny po 2 latach. Po 60tyś zaczął brać 1l oleju/15 tyś, później 2l/10 tys. Zasysanie powietrza do silnika nie wiadomo skąd; gaśnięcie po przejechaniu kilkuset metrów i problem z uruchomieniem.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dziwne, ale nie było większych problemów z wyjątkiem urwanej linki od sprzęgła i wymiany łożyska sprzęgła po 3 tyś km!!!. Teraz prawdopodobnie szykuje się remont silnika w związku z braniem oleju, ubytkiem płynu chłodzącego i nierówną pracą na nierozgrzanym silniku, ale czy przy 80tyś to nie za wcześnie?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]