Ocena kierowcy - Seat Ibiza II Hatchback Facelifting
marcin,
18 lat temu
Silnik 1.4 60KM 44kW
Rok produkcji 2000
Przebieg:
96 tys. km
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Super, wymarzone auto
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny silnik już od niskich obrotów.To również zasługa krótkiej skrzyni biegów. Od 60 do 100 na IV biegu 9 s, od 80 do 120 na V 13 s. Od 0 do 100 12,5 s, do 150 rozpędza się bardzo szybko do 160 troszkę wolniej, na równej prostej latem doszedł do 175 na odcinku 4 km. Silnik bardzo równo pracuję o wiele równiej niż 1,4 60 km w skodzie fabi. Jego pewną wadą jest specyficzny odgłos pracy przypominający trochę pracę cichego silnika diesla(typ AKK) jednak jego praca nie jest słyszalna w środku na postoju
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zestopniowana skrzynia trochę krótka więc silnik szybko wchodzi na wysokie obroty lecz przy takiej mocy to bardzo dobre rozwiązanie. Przy prędkości 100 km/h obroty ok. 2900. Bardzo dobrze i pewnie wybiera się przełożenia, miękka praca drążka. Wadą są lekkie wibracje na drążku.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre zawieszenie, twarde ale zarazem sprężyste tzn auto nie przechyla się na zakrętach ale czuć nie raz większe nierówności, mniejsze są dobrze tłumione w czym zasługa opon 185/60/14. Przy 140 można spokojnie wchodzić w zakręty przy suchej nawierzchni i to przy braku wyczuwalnych przechyłów czy pisku opon.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra do przodu, przeszkadza przedni słupek do tyłu gorsza, ciężko wyczuć rozmiary samochodu przy cofaniu, małe prawe lusterko.
4,0
Ergonomia
Dobra ergonomia, kierownica zasłania regulator położenia reflektorów, brak regulacji kierownicy w poziomie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Całkiem dobre ogrzewanie i wentylacja (6 biegów) tylko tylna szyba łatwo paruje
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca z tyłu trochę gorzej, mogło by być trochę szersze nadwozie i więcej miejsca na nogi
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie poprawne przy 100 km/h słychać tylko szum powietrza, powyżej trochę silnik ale praktycznie nawet przy 140 można normalnie rozmawiać. Najgorzej jest przy obrotach od 2000 do 2500 bo wtedy słychać lekki bas od końcowego tłumika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie badałem ekonomiczności latem bo wtedy go nie miałem :) ale pali mi podobne ilości paliwa jak cienias 900
5,0
Stosunek jakość/cena
Barzo dobry 20 tyś za pełne wyposażenie bez klimy w 2005 roku
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo dobra z drobiazgów czujnik płynu chłądzącego
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]