Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza II Hatchback Facelifting

sever, 14 lat temu
Silnik 1.4 60KM 44kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,46
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczyło mnie twarde zawieszenie które po 3 dniach jazdy pokochałem nad życie. Przeniesienie napędu czyli zestrojenie skrzyni z elastycznym silnikiem co powoduje że na światłach przegrywamm tylko z innymi mocniejszymi ibizami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : zamarzające zamki drzwi przednich
Silnik : pękająca co 60kkm linka sprzęgła
Inne : otarcia boczków drzwi
4,0
Całokształt
Oceniam to auto bardzo dobrze mam go od nowości przejechałem na gazie od nowości 200 kkm, Do tej pory mam orginalne zawieszenie, wydech i tylko akumulator , rozrząd i świece raz wymieniłem. owszem jeżdże spokojnie i silnik zalewam Mobilem 0w40 od nowości do tej pory i bierze zawsze tyle samo czyli 0,5 litra od wymiany do wymiany. Skrzynia ma fajne przełożenia i 0-80km mam na zawołanie i na światłach startuje jako pierwszy. Jazda po trasie jest możliwa i 140 ale stworzony jest do 90 bo przy 120 już zanika ekonomia. Mam to auto od kawalerki przez wczesne małżeństwo i teraz rodzicielstwo. Jakoś sie w nim mieścimy z wózkiem ale jest już ciasnawo przy wyjeździe nad morze .
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik co prawda klekocze ale za to kultura pracy i przyspieszania jest bardzo dobra. Jest elastyczny 5 bieg przy 70 km/h po płaskim. to nie problem. Niby 4 świece są drogie bo 200 zł i przewody też grubo ponad 100 ale wymienia je sie nie co 15 kkm tylko co 60 kkm. a ja wymieniłem po 120 i nic sie nie działo ani ze spalaniem ani z kulturą pracy .
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojona z elastycznym silnikiem skrzynia powoduje że na starcie równam sie z autami nawet o 2 klasy wyższymi. Oczywiście momentalnie brakuje mi koni mocy i pojemności silnika. Mały minus za wsteczny bo rzadko da sie go wbić bez zgrzytania.
4,0
Układ jezdny
Kierowniczy układ jest precyzyjny i wymaga tylko wymiany sworzni- co 50 kkm jak w zegarku. Zawieszenie jest stosunkowo sztywne i przy nowym aucie mogło być denerwujące natomiast mam 200 kkm i dopiero teraz wylał mi sie tylny amortyzator. Podejrzewam że od wożenia cięzarów na tylnej kanapie i w bagażniku, bo spręzyny tylnie dość szybko sie opuściły.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra ale .... przeszkadza trochę szeroki przedni słupek i zagłówki tylne ograniczają pole widzenia przy cofaniu, Opel to lepiej rozwiązał bo można je schować z pola widzenia bez demontażu (zachodzą na oparcie)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką przyciski manetki. Minusik za : ciężkochodzący włącznik długich.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z fiatami które grzeją bardzo licho np. cc, uno, punto to w ibi ciepłe powietrze to rewelka - na zawołanie i w każdych warunkach i przy największych mrozach przy -25 bez zarzutu. Gorzej z elektronicznym sterowaniem ogrzewaniem (jak ktoś to ma to po kilku latach wysychają jakies kondensatory i wariuje na maxa )
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca bardzo wygodnie siedzi ,bardzo dobrze trzymają na boki fotele z przednie. Wręcz czujesz że cię oplatają - tak dobre jest ich dopasowanie. za to z tyłu to miejsce tylko dla dzieci albo i nie bo jak sie chce mieć dobrze nogi wyciągnięte z przodu to z tyłu miejsce tylko na bagaże sie nadaje. Za to w punciakuII mojej żony przednie fotele to beznadzieja - niewygodne i brak trzymania bocznego.
5,0
Wyciszenie
Montując zamek centralny, alarm , zmieniarkę itp. rozbierałem wiele plastiku z tapicerki, poszycie drzwi itp. to nic mi nie skrzypi ani nie trzeszczy, pomimo iż drzwi demontowałem z 5 razy, wszystkie łączenia plastików są podklejone filcami, wszędzie są gąbki na stykach i w trakcie jazdy jest miły spokój.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
PuntoII żony wypada tu duzo lepiej, bo trasa/miasto/średni 4,5/6/5 za to ibi pali 5/7/6. na gazie więcej bo 8/10/9 dobrze znosi gaz ale dużo go pali. Raz udało mi sie wyjść ok 4,5 wachy przy pełnym bagazniku i 4 osobach , ale nie przekraczałem 90 spokojna droga ze śląska nad morze i zero korków. Na przeglądy nie jeździłem bo drożyzna, napraw brak, ale za to w ciągu 200 kkm wymieniłem z 3 linki sprzęgła po 50 zł, 4 razy sworznie po 50 zł za pare, i oleje, filtry na bieżąco.
5,0
Stosunek jakość/cena
No i tutaj przy stosunku ceny do jakości to jest bardzo dobrze bo punciak II żony jest w dużo gorszym stanie przy mniejszym przebiegu i delikatniejszej eksploatacji. Ma więcej rdzy, i usterek niz ibiza i zdarzyły mu sie poważne i drogie usterki. Za to fabia sąsiada trzyma sie dzilenie jeśli idzie o rdzę i usterki za to materiały wykończeniowe ma gorsze i np wysiedziane fotele no i jak wygląda auto z kurą na masce !
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łatwo odzierają sie boczki na drzwiach, zamarzają zamki przednie , ciężko chodzi manetka długich świateł, zepsuty spryskiwacz tylnej szyby, wyłączające sie radio, fixująca elektronika ogrzewania (jeśli ktoś ją ma), włącznik świateł nie podświetla tablicy rozdzielczej (włączniki VW tak mają).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie chce zapeszać 200 kkm i brak usterek. Mały minusik to pękająca co 60kkm linka sprzęgła bo może sie przytrafić na wyjeździe ale za pomocą scyzoryka i klucza 10, można to naprawić w 15 minut.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,0
l/100km
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza II Hatchback Facelifting