Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Exeo ST

Sebastian, 13 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Exeo ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wykonania i użytych materiałów.
5,0
Całokształt
Dla mnie to auto które w 100% spełnia potrzeby. Jest pakowne, ładne i dobrze jeździ. Do tego się nie psuje. Dobrze, że SEAT utrzymał jakość wykonania i użytych materiałów zgodną z pierwowzorem czyli AUDI A4. Wielki plus za zmianę zasilania w dieslu - CR jest o niebo lepszy od PD.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża moc i moment obrotowy pozwalają sprawnie jeździć autem. Silnik ładnie się wkręca, jest elastyczny a kulturą pracy znacznie przewyższa modele z pompowtryskiwaczami. Dla mnie super - mało pali, a wyprzedzanie i jazda po autostradach to sama przyjemność.
5,0
Skrzynia biegów
Dobre, krótkie przełożenia. Nie haczy i jest dobrze zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
Najlepszy z możliwych - bezpośredni układ kierowniczy, wielowahaczowe zawieszenie i z przodu i z tyłu - całość funkcjonuje super, auto dobrze trzyma się drogi, w zakrętach nie myszkuje. Kierowca ma poczucie, że wie co dzieje się na drodze i ma wpływ na auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Spadek po A4 i jednak wiekowej już kostrukcji w tej kategorii to duża zaleta. Brak szerokich słupków i przednich i tylnych, do tego wersja kombii - widoczność naprawdę super.
5,0
Ergonomia
To jest A4 poprzedniej generacji - więcej tłumaczyć nie trzeba. Wszystko na swoim miejscu, idealnie spasowane z intuicyjną obsługą. Do tego jakość użytych materiałów i dbałość o detale podnoszą w znaczący sposób komfort korzystania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik załatwia całość - chodzi sprawnie i zimą i latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu przestrzeni jest wystarczająco dużo. Jeździ się bardzo wygodnie - fotele są dobrze wyprofilowane, mają szeroki zakres regulacji z ustawieniem lędźwi włącznie. Dobrze trzymają podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Z tyłu jest gorzej - dokładnie jak w A4 w wersji B7. Tragedii jednak nie ma. Dzieci i niewysocy dorośli jadą bez większych wyrzeczeń.
5,0
Wyciszenie
Auto jest super wyciszone. Do tego opcjonalna (ja mam) dźwiękoszczelna przednia szyba podnosi i tak już duży komfort użytkowania. Na autostradzie 170 i więcej nie powoduje utraty słuchu jak w większości innych aut.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże auto z mocnym silnikiem zadowala się skromnymi ilościami paliwa (dane podaję poniżej). Generalnie oszczędni na trasie spokojnie mogą zobaczyć wynik spalania na poziomie 5.0 l/100 km. Przeglądy w standardzie jak u większości marek - około 700 - 1000 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chcąc kupić A4 z takim samym wyposażeniem trzeba wydać o 60 - 70 tysięcy więcej. Zgadzam się, że prestiż marki Audi jest znacznie większy, ale czy na pewno warto aż tak przepłacać? Ja stwierdziłem, że nie i jestem jak na razie z wyboru bardzo zadowolony. Za trochę ponad 100 tyś złotych wyjeżdża z salonu nowiutkie auto, z metalikiem, biksenonami oraz kompletnym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie popsuło. To już kolejne moje auto kupowane od dealera, ale dopiero pierwsze z brakiem jakichkolwiek usterek. W poprzednich psuły się co prawda drobizagi, ale jednak się psuły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - patrz info powyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Exeo ST