Dla mnie to auto które w 100% spełnia potrzeby. Jest pakowne, ładne i dobrze jeździ. Do tego się nie psuje. Dobrze, że SEAT utrzymał jakość wykonania i użytych materiałów zgodną z pierwowzorem czyli AUDI A4. Wielki plus za zmianę zasilania w dieslu - CR jest o niebo lepszy od PD.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża moc i moment obrotowy pozwalają sprawnie jeździć autem. Silnik ładnie się wkręca, jest elastyczny a kulturą pracy znacznie przewyższa modele z pompowtryskiwaczami. Dla mnie super - mało pali, a wyprzedzanie i jazda po autostradach to sama przyjemność.
5,0
Skrzynia biegów
Dobre, krótkie przełożenia. Nie haczy i jest dobrze zestopniowana.
5,0
Układ jezdny
Najlepszy z możliwych - bezpośredni układ kierowniczy, wielowahaczowe zawieszenie i z przodu i z tyłu - całość funkcjonuje super, auto dobrze trzyma się drogi, w zakrętach nie myszkuje. Kierowca ma poczucie, że wie co dzieje się na drodze i ma wpływ na auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Spadek po A4 i jednak wiekowej już kostrukcji w tej kategorii to duża zaleta. Brak szerokich słupków i przednich i tylnych, do tego wersja kombii - widoczność naprawdę super.
5,0
Ergonomia
To jest A4 poprzedniej generacji - więcej tłumaczyć nie trzeba. Wszystko na swoim miejscu, idealnie spasowane z intuicyjną obsługą. Do tego jakość użytych materiałów i dbałość o detale podnoszą w znaczący sposób komfort korzystania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik załatwia całość - chodzi sprawnie i zimą i latem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu przestrzeni jest wystarczająco dużo. Jeździ się bardzo wygodnie - fotele są dobrze wyprofilowane, mają szeroki zakres regulacji z ustawieniem lędźwi włącznie. Dobrze trzymają podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Z tyłu jest gorzej - dokładnie jak w A4 w wersji B7. Tragedii jednak nie ma. Dzieci i niewysocy dorośli jadą bez większych wyrzeczeń.
5,0
Wyciszenie
Auto jest super wyciszone. Do tego opcjonalna (ja mam) dźwiękoszczelna przednia szyba podnosi i tak już duży komfort użytkowania. Na autostradzie 170 i więcej nie powoduje utraty słuchu jak w większości innych aut.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże auto z mocnym silnikiem zadowala się skromnymi ilościami paliwa (dane podaję poniżej). Generalnie oszczędni na trasie spokojnie mogą zobaczyć wynik spalania na poziomie 5.0 l/100 km. Przeglądy w standardzie jak u większości marek - około 700 - 1000 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chcąc kupić A4 z takim samym wyposażeniem trzeba wydać o 60 - 70 tysięcy więcej. Zgadzam się, że prestiż marki Audi jest znacznie większy, ale czy na pewno warto aż tak przepłacać? Ja stwierdziłem, że nie i jestem jak na razie z wyboru bardzo zadowolony. Za trochę ponad 100 tyś złotych wyjeżdża z salonu nowiutkie auto, z metalikiem, biksenonami oraz kompletnym wyposażeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie popsuło. To już kolejne moje auto kupowane od dealera, ale dopiero pierwsze z brakiem jakichkolwiek usterek. W poprzednich psuły się co prawda drobizagi, ale jednak się psuły.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak - patrz info powyżej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
[l/100km]