Jedyną wadą/zaletą jest to, łatwo go pomylić z Audi poprzedniej generacji. Hiszpanie mogli go chyba bardziej zindywidualizować z zewnątrz. Środka lepiej nie tykać, mistrzostwo świata w jakości materiałów i ich spasowaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny i cichy. Seat nie poszczędził środków na wyciszenie kabiny. Wg mnie jest lepiej niż w VW, o Skodzie nie mówiąc. Dla oszczędnych potrafi na 6 jechać 50km/h i się nie dusi.
5,0
Skrzynia biegów
W miarę krótkie przełożenia poza 6. Precyzyjnie.
4,0
Układ jezdny
Tylko 4 za myszkowanie przy ostrym hamowaniu. W Polsce liczy się zachowanie w zakrętach i tu jest nie do pobicia. Samochód jest dobrze wyważony. Np jetta potrafiła zażucić \"tyłkiem\" na zakręcie.
Komfort
5,0
Widoczność
Moża w nim siedzieć bardzo nisko (ja to lubię). Przednie słupki zbytnio nie przeszkadzają.
4,0
Ergonomia
Minusy to położenie podłokietnika i brak kieszeni w tylnych drzwiach. Dlatego tylko 4.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód nie jest zbyt duży w środku dlatego dwustrefowy climatronic jest wystarczający.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bosko, z tyłu tylko dzieci - mało miejsca na nogi. (po liftingu to poprawili). Ale ma to swoje zalety (teściowa nie będzie mieć za dobrze) Daje trojkę bo to jednak klasa D a nie kompakt.
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na autostadzie przez Niemcy prędkość 180/190 spalił 7,8. Rewelacja. W Polsce na trasie ciężko przekroczyć 6 litrów. Miasto zimą 9 lato 8.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z tym wyposażeniem i silnikiem golfa combi bym nie kupił, a EXEO to końcu klasa D.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeba sprawdzać olej przy dużych obciążeniach, co 10 tys km. trzeba dolać o,5 l
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
[l/100km]