Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Exeo ST

Ojciec rodziny, 13 lat temu
Silnik 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Exeo ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jakość wykonania całości.
5,0
Całokształt
To moje pierwsze auto, z którego jestem całkowicie zadowolony. Poziom wyposażenia, jakość materiałów i spasowania, układ jezdny i silnik - wszystko zasługuje na pochwałę. Dzięki temu, że konstrukcja ma już swoje lata okazuje się być dopracowaną w 100%. Za cenę auta segmentu D dostajemy auto klasy premium. Dla mnie bomba. No i ta bryła - uwielbiam kombi, a EXEO to jedno z najładniejszych jego wydań na rynku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest i cichszy i elastyczniejszy od mojego poprzedniego TDI. Technologia CR robi swoje. Pracuje bardziej miękko i lepiej się zbiera. 143 KM do tego auta w zupełności wystarczają do sprawnego i w miarę oszczednego poruszania się. Na autostradzie bez problemów i większego wysiłku można jeździć z prędkościami daleko przekraczającymi dopuszczalne normy. Wyprzedzanie tez bardzo sprawne.
5,0
Skrzynia biegów
Nic nie haczy, przełożenia krótkie i precyzyjne tory zmian. Do tego w końcu mam skrzynię 6-cio biegową co bardzo podnosi komfort jazdy w długich trasach i z dużymi prędkościami.
5,0
Układ jezdny
Wielowahacz z przodu i z tyłu pozwala na bardzo fajne prowadzenie. Układ kierowniczy jest bezpośredni i dobrze oddaje czucie drogi. Auto zestrojone dość twardo, ale nie za twardo (tak było w Toledo III). Bardzo przyjemnie się kładzie w zakrętach - duża frajda z jazdy przy wysokich prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Na tle dzisiejszych konstrukcji jest rewelacyjnie. Nie ma za szerokich ani przednich ani tylnych słupków, widoczność we wszystkich kierunkach znakomita. Do tego dochodzi bryła kombi - wiadomo gdzie auto się kończy. Jakby tego było mało w standardzie wersji STYLE jest parktronik co całkowicie eliminuje możliwość zarysowań podczas parkowania.
5,0
Ergonomia
Tu można napisać jedno - po prostu jest to AUDI A4 wersja B7. Nic dodać nic ująć - wzór ergonomii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic działa bardzo dobrze. Czasami tylko przy pełnym załadowaniu auta 4 dorosłymi osobami pojawia się para na szybach, a jej usunięcie trwa kilka minut.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu miejsca jest wystarczająco dużo. Z tyłu już trochę gorzej, ale z drugiej strony każdy widzi co kupuje i do czego auto będzie służyło. Mie wystarczy miejsca dla rodziny 2 + 3 (małe dzieci).
5,0
Wyciszenie
Tak cicho nie miałem w żadnym dotychczasowym aucie. Po wykonaniu wnętrza i jego wyciszeniu widać pochodzenie auta. Polecam doposażyć auto EXEO w dźwiekoszczelną przednią szybę - rewelacyjnie się sprawdza na autostradach. Można gnać, a szum powietrza jest prawie nie zauważalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest duże, ciężkie, napakowane elektroniką i do tego bardzo szybkie. W zamian spodziewałem się większego zużycia a tu niespodzianka - trasa około 6,0 l/100 km, miasto (korki i rano i wieczorem) około 7,5 l/100 km. Dla mnie rewelacja. A i jeszcze jedna dobra informacja dla oszczędnych - przy delikatnej jeździe na trasie spokojnie można zejść poniżej 5,0 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kompletnie wyposażone z dodatkami typu skrętne biksenony, chłodzony schowek z przodu, pakiet schowków, 2 komplety opon z alufelgami (też razy 2) w kwocie poniżej 100 tys. złotych - nie ma lepszej propozycji na rynku, przynajmniej według mnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To moje 3 auto kupowane od Dealera a drugi SEAT. W poprzednich zdarzały się drobne usterki i bolaczki tzw. wieku dziecięcego. Tutaj o dziwo brak jakichkolwiek usterek. Nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy, nic się nie luzuje, odpada, itp. Reflektory nie parują (a to w Seatach rzadkość). Do tej pory nawet jednej żarówki nie zmieniłem!!!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Exeo ST 2.0 TDI CR DPF 143KM 105kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Exeo ST