Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Exeo Sedan

NK1, 4 lata temu
Silnik 1.8 20v Turbo 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Exeo Sedan 1.8 20v Turbo 150KM 110kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Mamy tutaj fajny kompromis, komfort i dobre prowadzenie w jednym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Odpadające fragmenty lakieru z maski i rdzewiejąca śruby.
4,0
Całokształt
Po prostu - fajny samochód, choć według mnie bez własnego charakteru - to w końcu kopia schodzącego wówczas z produkcji Audi A4. Polecam każdemu, kto chciałby mieć nieco młodsze rocznikowo Audi A4 B6/B7, to w końcu sprawdzona konstrukcja. Exeo to najmłodszy samochód, jaki można mieć z silnikiem 1.8T.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultowa już jednostka 1.8 Turbo 20v. Moc ( 150 KM) gwarantuje optymalne osiągi jak na samochód cechujący się takimi gabarytami, silnik jest dosyć elastyczny, choć naprawdę dynamiczny staję się po przekroczeniu 3 tyś. obrotów, niemniej nawet na niskich obrotach " nie zamula". Całkiem przyjemne brzmienie jak na 4-cylindry. Mój egzemplarz nie pobiera oleju. Jest dosyć oszczędny - 7-8 l przy spokojnej jeździe.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo fajna praca wybiera skrzyni biegów, przyjemnie się je wrzuca. Przełożenia dosyć krótkie, ogromną zaletą jest 6-bieg.
4,0
Układ jezdny
Przyjemny układ jezdny, zapewniający wysoki komfort jazdy, jak i odpowiednie trzymanie się drogi. Układ kierowniczy mógłby być troszkę bardziej precyzyjny, lecz jest miły w odbiorze, zdecydowanie lepszy od kompaktów z lat 90. Być może jest jeszcze skuteczniejszy, gdy jest servotronic. Fakt umieszczenia silnika przed przednią osią czuć dopiero na naprawdę ostro pokonywanych zakrętach.
3,0
Karoseria
Tutaj małe zaskoczenie, z maski w niektórych miejscach odpada lakier, takie małe punkciki, podobna sprawa tyczy się śrub pod maską, te rdzewiają, lecz na szczęście nie ma u mnie czegoś takiego jak łuszczący się lakier, czy też korozja nadwozia, po 11 latach nie ma jej wcale. Progi jak i podłoga - obudowane plastikami.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mogę narzekać na widoczność.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręka, aczkolwiek zabieram jedną gwiazdkę na to, iż przy podnoszeniu hamulca ręcznego podnosi się podłokietnik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa poprawnie, lecz w wilgotne dni zdarza się parująca szyba, i z tego co wiem, wielu użytkowników Exeo skarży się na to.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Niestety zarówno z przodu jak i z tyłu jest dosyć ciasno. Wnętrze jest dosyć "zabudowane". Pozycja za kierownicą spoko, siedzi się na sportowo, ale byłoby idealnie, gdyby fotel można było jeszcze trochę obniżyć.
4,0
Wyciszenie
Całkiem przyzwoite, jednak spodziewałem się iż będzie odrobinę ciszej przy prędkościach autostradowych, zwłaszcza jak na samochód tej klasy. Wyciszenie silnika bardzo dobre, chociaż oryginalnie w 1.8T brak jest maty wygłuszającej maskę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli trafimy na zadbany egzemplarz, to nie powinno być źle, lecz ceny części dosyć wysokie - w końcu można powiedzieć, że to Audi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj naprawdę wysoka ocena. Wystarczy porównać sobie ceny Exeo z A4 B7, za to pierwsze płacimy mniej a otrzymujemy młodszy i lepiej wyposażony pojazd, właściwie w niczym nie odbiegający od pierwowzoru, może poza gorszym lakierem, i brakiem plastikowych nakładek z tyłu na przednie fotele.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dopracowana konstrukcja, z tym silnikiem mamy niezawodny samochód.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 20v Turbo 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Exeo Sedan