Przeniesienie napędu
: Bardzo bobra skrzynia biegów
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Praca tego silnika jest dość elestyczna. Dobrze przespiesza juz przy prędkości obrotowej ok 2500/obr/min. Jest to zasługa odpowiedniego \"zestrojenia\" co skutkuje maksymalnym momentem obrotowym przy wartości 3600-3800 (obr/min). W innych wysilonych silnikach przy tej pojemności osiągane są maksymalne momenty obrotowe lecz przy wartości ok 4400-4800 (obr/min).
Zasadniczym mankamentem tej jednostki jest zbyt głośna praca układu wydechowego. Przy mocnym naciścięciu pedału gazu słychac charakterystyczny \"bulgot\" lub w innej interpretacji basowy pomruk-choć wbrew pozorom pod maską nie drzemie 200-300(KM), które mogły by ten nieprzyjemny efekt usprawidliwić.
P.s
Szukałem na forach internetowych(np. klub Seta) zaradzenia tej stuacji. Niestety nie ma systemowego rozwiązania. Wygląda iz trzeba się przyzyczaić do tego \"pomruku\"
5,0
Skrzynia biegów
Pod tym względem produkt jest wyśmienity. Zmniana biegów jest bardzo dobra. Nie jest odczuwalne jakiekolwiek szarpnięcie. No chyba , że ktoś jest nerwus a wtedy można pokiwać się głową przy zmianie bigów.
4,0
Układ jezdny
Ukłąd jezdy jest dobrze zestrojony tylko nie na nasze jeszcze nie najlepsze drogi. Odczuwalna jest twardość w amortyzowaniu nierówności. Nie najlepiej radzi sobie z poprzecznymi rowami lub pojedyńczymi zagłebieniami. Kilka razy oczułem to jak by ktos od spodu zawieszenia walnął młotkiem.
Natomiast świetnie trzyma sie drogi podczas zakrętów nawet z dużo większą prędkością niz jest to na ograniczeniu. Oczywiście warunek jest iż jezdnia nie ma faktuty \"tarki\". W tym przypadku daje o sobie znać twardsze zawiaszenie. Samochód zachowuje się trochę jak piłka. Odbija się od asfaltu tracąc troche przyczepność
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety pod tym względem nie jest najpepiej. Co do widoczności z porzodu to nie ma zastrzeżeń. Gorzej jest z widokiem do tyłu. To co widać to często górna część głowy kierowcy za nami(korki w mieście)a zupełnie nie jest widoczne włączenie kierukowskazów samochodu za nami. Nie wspomnę już o cofaniu. Jeśli ktoś ogladał film z cyklu \"Gwiezdne Wojny\" to mogę pozdrowic użytkowników Cordoby słowami \"niech moc będzie z wami\"
4,0
Ergonomia
Ocena ogólnie dobra. Wszystkie przełączniki są proste i dobrze rozmieszczone. Mam jedynie uwagę do kształtu przełącznika-włączania świateł. Często miałem przypadki iż przy wychodzeniu uderzałem kolanem o ten włącznik. Wydaje się iz powinien być on mniej kanciasty tj. bardziej wtopiony w obudowę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na ta klasę działa dobrze
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Według mojej oceny rostawienie osi samochodu powinno być większe o ok 10-15 cm gdyz brakuje miejsca na nogi psasażerów na tylnim siedzeniu.
Natomiast z przodu po zajęciu miejsca jest wystarczaja przestrzen na nogi dla kierowcy i pasazera. Trochę utrudnione jest wsiadanie. Przedni kokpit samochodu jest masywny i dość głęboko wnika do środka kabiny. W efekcie wsiadając kierowca często może obijać się kolanami o dolną krawędz deski roździelczej a szczegónie o kanciasty włącznik świateł drogowych, który połozony jest dość nisko
3,0
Wyciszenie
moja ocena jest w opisie silnika.
P.s
Słychac jak powietrze świszcze przez uszczelke od strony drzwi kierowcy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W tej klasie samochodu i o tej pojemności silnika- standardowa
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW
[l/100km]