Podsumowując moją ocenę muszę stwierdzić, że Seat Cordoba jest atrakcyjnym samochodem dla młodej rodziny z jednym lub dwójką dzieci. Jest to auto o ładnej, niebanalnej linii nadwozia, które wyróżnia się na ulicy swą urodą. Solidne wykonanie, dobre materiały we wnętrzu oraz doskonałe ich spasowanie są dodatkowymi atutami Cordoby. No i oczywiście ogromny bagażnik, do którego zmieści się wózek, akcesoria dziecinne, wanienka oraz cały bagaż na wakacyjny wyjazd nad morze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silniczek 1.4 16 V 85 KM, który jest bardzo cichy, ma rasowy pomruk po uruchomieniu, a jest prawie niesłyszalny na skrzyżowaniu podczas czekania na zielone światło. Dość dynamiczny jak na tę masę pojazdu - auto waży niewiele ponad jedną tonę. silnik dobrze przyspiesza na niskich obrotach, a jeśli chodzi o prędkość maksymalną to trudno mi powiedzieć jaka ona jest, bo na razie nie piłuję zbyt ostro (producent tak zaleca przy pierwszym tysiącu kilometrów).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jak po sznureczku - lekko, miło i przyjemnie. Precyzyjna skrzynia biegów - podobno typowa dla SEATA. Aż miło pośmigać po mieście i poczuć frajdę z działania skrzyni biegów Cordoby.
5,0
Układ jezdny
Nie potwierdzam opinii o bardzo twardym zawieszeniu, które jakoby powoduje podskoki organów wewnętrzych na byle dziurze. Zawieszenie owszem twardo zestrojone, ale ładnie bierze nierówności bez żadnego podskakiwania.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na boki w Cordobie jest bardzo dobra, do tyłu trochę mniej komfortowa, ale duże boczne lusterka pozwalają na bezproblemowe parkowanie. Nawet moja żona stwierdziła, że rozmiar tylnej szyby oraz wysoko podniesiony kufer nie stwarzają większych problemów z parkowaniem i manewrowaniem do tyłu. Jak się ostrożnie manewruje to i brak tylnej szyby nie robi różnicy.
5,0
Ergonomia
Wszystkie pokrętła, przyciski i zegary rozmieszczone są logicznie, a ich obsługa nie stwarza żadnych problemów. Wszystko robi się intuicyjnie bez konieczości wychylania się, sięgania, wyginania i tym podobnej gimnastyki. Dobrej jakości materiały we wnętrzu oraz jeszcze lepsze ich spasowanie dobrze świadczy o dbałości Seata o zadowolenie klienta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cztery gwiazdki za ogrzewanie i wentylowanie kabiny - ładnie odparowują się szyby podczas ulewnego deszczu. Klimy nie miałem okazji sprawdzić, bo to jeszcze nie pora, ale jestem przekonany, że też będzie pracować bez zarzutu, bo niby dlaczego miało by tak nie być?
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach można zająć bardzo wygodną pozycję mając nawet tyle wzrostu co ja, tj. 187 cm. Niestety, moja wygodna pozycja za kierownicą powoduje, że mocno kurczy się przestrzeń pasażerów na tylnej kanapie. Trzech pasażerów z tyłu to jest ewidentna abstrakcja. Jednakże chyba każdy przed zakupem auta dla siebie zastanawia się nad jego przeznaczeniem. Dlatego np. ja, gdy planowałem zakup mojej Cordoby wiedziałem, że na tylnej kanapie będzie jeździć tylko moje małe dziecko w foteliku. Zatem mała przestrzeń z tyłu zupełnie mi nie przeszkadza.
5,0
Wyciszenie
Ten punkt programu Cordoba również zalicza na piątkę z plusem. We wnętrzu jst bardzo cicho, zwłaszcza, gdy silnik pracuje na biegu jałowym - trzeba czasem nacisnąć pedał gazu, żeby sprawdzić czy silnik faktycznie pracuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Troche krótko jeżdżę tym autem, ale na trasie przy spokojnej jeździe komputer pokładowy wskazał średnie zużycie paliwa na poziomie 6,2 l na 100 km - więcej niż deklaruje producent. W mieście Cordoba potrzebuje około ośmiu litrów benzyny na 100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pięć gwiazdek za limitowaną wersję "SuperWagen", gdzie za rozsądne pieniądze czyli 45 900 zł dostaje się elektryczne lusterka, wszystkie szyby podnoszone elektrycznie, klimatyzację manualną, centralny zamek sterowany zdalnie, abs, wspomaganie kierownicy, reulowane w poziomie i pionie kierownicę oraz przednie fotele. Dorzucamy praę groszy na fajne radio i alufelgi i za mniej niż 50 000 zł mamy wszystko, co do szczęścia potrzebne. Według mojej opini w tej wersji Seat Cordoba jest produktem o wysokiej jakośći za rozsądną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto mam krótko, ale na kredyt daję pięć gwiazdek, przecież to "niemiecka technologia i hiszpański temperament". Poza tym oceny Dekry plasują to auto na dobrej pozycji pod względem niezawodnośći - jakoś tak w połowie stawki. Pierwsze miejsce zarezrwowane są dla porsche, ale to nie konkurent dla Seata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli nie ma przykrych drobnych dolegliwości to zapewne nie będzie stanów kryzysowych. Pięć gwiazdek jak nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW
[l/100km]