Karoseria
: Autko nawet po lekkich obtarciach nie rdzawi. Poza wszystkimi minusami jakie opisałem posiada zdecydowanie więcej zalet. Polecam wszystkim.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Jest to moje pierwsze auto, jakim przyszło mi jeździć po otrzymaniu prawka. Autko jest bardzo dobre dla początkujących kierowców. Nasz egzemplarz jest kupiony z salonu, jak na razie nie zamierzamy się go pozbywać, gdyż jest stosunkowo bezproblemowy, zaś koszty serwisowania są umiarkowane. (przy zachowaniu dobrej jakości olejów, filtrów, części itd.)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest nieco za słaby jak na tą masę auta. Jeżeli jeździmy autem bez pasażerów, to osiągi do normalnej jazdy są zadowalające. Niestety z każdym dodatkowym pasażerem osiągi znacznie maleją, zaś rośnie spalanie. Na trasie aby bezpiecznie wyprzedzać, trzeba mieć pojęcie o redukcji biegów, gdyż tylko tak możemy wykorzystać te 75KM,które otrzymujemy w okolicy 4000-5000 obr/m.:) Dla osób jeżdżących autem w pojedynkę lub z jednym pasażerem, silnik powinien zapewniać wystarczającą dynamikę pojazdy na trasie czy w mieście.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze się zmienia. Czasem przy parkowaniu nie chce się wbić wsteczny bieg, lecz po ponownym wciśnięciu sprzęgła wchodzi już dobrze.
5,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo na drodze, to jestem w stanie dać najwyższą notę. Auto jest niczym przyssane do drogi. Minusem tych właściwości jest utrata komfortu podróżowania dla pasażerów. Tym autem czuć każdą nierówność na drodze. Jako że bezpieczeństwo jest dla mnie najważniejsze, układ jezdny oceniam jak najwyżej. Auto jest bardzo czułe na ruchy kierownicą. Przy manewrowaniu na parkingu czy omijaniu dziur na ulicy jest to bardzo przydatne, lecz na trasie bywa to trochę męczące, gdyż wymaga więcej skupienia, aby utrzymać prawidłowy tor naszej jazdy.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj nie ma rewelacji. Jeżeli jeszcze weźmiemy pod uwagę częściowo zaparowane szyby, to widoczność pozostawia wiele do życzenia.
4,0
Ergonomia
Miejsca w kabinie dosyć mało. Najgorzej mają osoby siedzące na tylnej kanapie. Natomiast na wielką pochwałę zasługuje ogromny jak na rozmiar auta bagażnik. Moja wersja autka, niestety ma bardzo mało schowków, które czasem się bardzo przydają. Na podwyższenie mojej oceny znacząco wpłynął duży bagażnik. Nie możemy także zapominać, iż Seat Cordoba jest autem z segmentu małych aut.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabina szybko się nagrzewa. Nawet w największe mrozy po kilku minutach mamy ciepło w kabinie. (wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej silnik również szybko idzie w górę). Natomiast w upalne dni klimatyzacja bardzo skutecznie umila czas podróży.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ująłem ten temat w Ergonomii.
Jak na segment aut małych przestrzeń dla kierowców bądź pasażerów jest wystarczająca.
Raczej nie jest to auto na dalekie trasy, lecz zdarzało mi się nim daleko jechać z kompletem osób i bagaży, a jakoś nikt nie narzekał.:)
4,0
Wyciszenie
Silnik w kabinie jest niemal nie słyszalny, pod warunkiem spokojnej jazdy, bądź pracy na jałowym biegu. Przy gwałtownym przyspieszaniu go słychać, ale jest to raczej miłe dla ucha.
Moim zdaniem bardziej słyszalny podczas jazdy jest szum opon, niż sam silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje auto wyjechało z fabryki na oryginalnych alufelgach i oponach. Wybrałem opony jedne z szerszych opon , jakie były oferowane do tego modelu. Auto dzięki temu dobrze się trzyma na zakrętach, lecz spalanie odbiega od tego które jest podawane przez producenta w instrukcji. Od 3-4 lat autem jeżdżę tylko po mieście gdzie spalanie wynosi około 10-11L/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe autko z alufelgami, automatyczną klimatyzacją, dwoma poduszkami powietrznymi, centralnym zamkiem, autoalarmem, kosztowało około 45000pln. Teraz jego wartość jest pewnie około 20000pln, ale uważam, że i tak był to bardzo dobry zakup.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy ok.40 tyś km. przestały działać światła stop.
Przyczyną tego była awaria jakiegoś czujnika przy pedałach. (koszt naprawy około 120 pln)
Przy 90 tyś.km przebiegu zaczął psuć się centralny zamek, który coraz częściej trzeba zamykać czy otwierać, nie z pilota tylko z kluczyka. Zaś zamek w lewych tylnych drzwiach zepsuł się całkowicie, i za każdym razem trzeba je otwierać od środka klamką, bądź zamykać bolcem w drzwiach przy szybie.
Jak w starszych autach:)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy około 60 tyś.km.przebiegu wymieniliśmy końcówki drążków kierowniczych.
Przy około 70tyś.km przebiegu silnik zaczął nie palić na wszystkie cylindry. Przyczyną była uszkodzona jedna z czterech cewek zapłonowych (1szt.-120pln).
Przy około 80tyś.km. zaczęła przeciekać przekładnia kierownicza. Naprawa jej zamknęła się w 800pln.
Autem dało się jeździć, lecz dalsza taka eksploatacja groziła zatarciem pompy wspomagania.
Autko pomimo tych awarii, nigdy nie stanęło na drodze, ani nie odmówiło posłuszeństwa, aby w nią wyruszyć. Można mu zaufać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 75KM 55kW
[l/100km]