Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Cordoba II Sedan

Fan SEAT-a, 20 lat temu
Silnik 1.9 TDI 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 116 tys. km
Seat Cordoba II Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jest dużo lepszych aut na świecie. na razie nie potrzebuję lepszego. Następny (to już trzeci) też będzie Seat - może Toledo?
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonły silnik TDI (lepszy by był 110 KM), bezawaryjny, oszczędny, zrywny, elastyczny, nieco głośny (to tylko diesel), a ten świst turbiny - coś pięknego. Silnik po przebiegu 116000 km w doskonałej kondycji. Poprzednio miałem Cordobę (94/95) z silnikiem TD (75 KM), obecnie exploatuje ją brat i mimo 190000 km oprócz świec żarowych nic nie trzeba było w aucie robić. Silniki diesla VW sa jednymi z najlepszych na świecie (mimo rożnych Commonów itp).
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny trochę haczy, poza tym cicha, realizacja zmiany poprzez cięgna (nie ma wibracji na dźwigni zmiany biegów), sprzęgło "na wysprzęgliku" = bardzo lekka praca.
4,0
Układ jezdny
Usztywniony przód i trochę za miękki tył (za słabe tylne sprężyny (ponoć takie same w wersji Vario)). Hamulce też OK, w wersji 110 KM układ z Toledo z TCS (a taką chciałem kupiuć). Niezłe wspomaganie, po tych paru kilometrach żadnych luzów i podejrzanych odgłosów w zawieszeniu i układzie kierowniczym. W moim porzednim aucie po przebiegu 190000 km także nie ma potrzeby ingerencji w zawieszenie (przy stanie naszych wspaniałych dróg wydaje się to niemożliwe), tylko tylne amortyzatory mają tłumienie poniżej 60% i czeka je wymiana.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie słupki i ten tył (w moim przypadku jeszcze wyższy spojler z tyłu - niby oryginał, a wyższy niż u kolegi), ale za to ten bagażnik (coś około 450l). Kiedyś wracając z Francji napakowałem do niego tyle, że znajomi nie mogli uwierzyć, że niby takie małe auto, a tyle "wlazło do kufra".
4,0
Ergonomia
Nie jestem olbrzymem więc z przodu OK. Tył, to trochę inna historia- mało miejsca na nogi. Na szczęście dzieci małe, teściowa jak się pomęczy z tyłu to też nic się jej nie stanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik- wspaniała rzecz. Upały, zaparowane szyby - czy coś takiego istnieje? Wydajna wentylacja, ogrzewanie też w miarę. Ustawiam zadaną temperaturę i nic mnie nie obchodzi, automat wszystko robi sam. Przydał by się jeszcze szyberdach, ale w tej opcji nie było.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jakie wymiary auto ma to widać. Nie można spodziewać się komfortu z aut z segmentu D, ale na moje potrzeby może być.
4,0
Wyciszenie
Diesel ma swoje prawa, do tego turbina, ale ja przyzwyczaiłem się do tego pomruku silnika połączonego ze świtem turbiny. Ale gdyby było ciszej na pewno bym nie protestował.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auta z takim silnikiem nie kupuje się do jeżdżenia "do kościoła". Auto musi robić parę km w roku, wtedy dopiero można dobrze przeliczyć zaoszczędzone pieniążki. Przy zatankowanym na ful zbiorniku (nawet ok. 55l) można spokojnie przejechać 1000 km. Mój rekord na trasie do Francji (na pewno nie wlokłem się 100 km/h) to poniżej 3,8 l/100km (załączona klimą).
4,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka cena zakupu auta nowego, ja kupiłem auto z prywatnego importu (wcale nie musi być to złom, nawet gdy jest uszkodzone nadwozie). Poprzedniego Seata też sprowadziłem z Holandii (też do naprawy). Mogę zauważyć jedną prawidłowość - auta montowane na rynki zachodnie, a auta "na Polskę", to na pewno nie są te same auta. Zauważyłem to po poprzenim aucie: -łożyska z tyłu wytrzymały 150000 km, w krajowych padają duuuużo wcześniej, - linka sprzęgłowa padła po 180000 km (do końca pracowała lekko), - hamulce (klocki co 50 lub 80 tyś. km - zależy od klocków i sposobu jazdy, tylne szczęki - minimum 160 tyś. km), - zawieszenie - nic się nie rozsypuje (na fatalne drogi i debilizm niektórych kierowców w naszej kochanej Ojczyźnie nie ma sposobu).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto niezawodne (tylko raz zimą miałem problem - poluzowała się kostka w instalacji od świec żarowych, a mimo 15 st. C na "-" i tak silnik zaskoczył). Ponoć padają "przepływki" (na razie to nie dotyczy mojego egzeplarza).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Drobnostki: - czujnik temperatury zewnętrznej (są metody aby nie padał po 2,3 latach), - zamarzające zamki zimą (na to też są odpowiednie metody)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Cordoba II Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Cordoba II Sedan