Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Cordoba II Sedan

hobby motoryzacja, 14 lat temu
Silnik 1.9 SDI 68KM 50kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 116 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
3,69
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjny i bezobslugowy. Oszczedny. Tylko 68KM. Nie jest to torpeda ale i nie jest mułek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : po 9 latach robie jedno nadkole z tylu reszta ok. Z zewnatrz nie widac korozji tylko od wewnatrz
4,0
Całokształt
Polecam autko dla mniejszych rodzin. Auto ekonomiczne, malo pali i tanie w eksploatacji- czesci tanie i mnostwo zamiennikow do wyboru. Nie przyprawia problemow. Silnik bezobslugowy.Limuzyna to to nie jest. Swietne do miasta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nie jest to torpeda, bo tylko 68KM (50KW), ale mułek też nie jest. Jak na moje potrzeby wystarczająco, pomimo tego, że jestem młodym kierowcą. Bardzo małe spalanie. Troszke mniej niż TDI. Jak większość diesli w zimie zanim sie rozgrzeje chodzi jak traktor- to lubie- przynajmniej słysze, że jade. Po rozgrzaniu cichutko. Silnik bezobsługowy- to nie tylko moja opinia ale także mechaników z salonu SEAT. Koszty wymiany rozrzadu-komplet trochę droższe niż w TDI, ale za to nie ma turbiny i zadnych problemów z nią zwiazanych (z reszta brat ma TDI i też bardzo lubie ten silnik). Mam przejechane 116tyś w silniku wymienialem to co trzeba okresowo rozrzad komplet, filtry, plyny, olej, raz pasek klinowy. Poza tym żadnych usterek jak dotąd. Moi drodzy SDI lubi olej i troszkę go podbiera- jedni mówią zmienić na połsyntetyk (taki mam wczesniej syntetyk) drudzy po 130tys przestaje łykać-zobaczymy. A ja sądze, że tak ma być z tym silnikiem bo przy 116tys watpie czy jakies uszczelki nie trzymaja.
5,0
Skrzynia biegów
Użytkownicy mówią cięzko wchodzi w zimie-prawda.ale jest rozwiazanie, które zajmie Wam 2 min. Zdjąć skóre(osłone) drązka skrzyni biegów i psiknąć WD40, 007 lub smarem i chodzi wtedy aż za lekko ;-). Skrzynia bardzo precyzyjna, nic nie haczy, ani nie wydaje dźwięków. Przy 116tys żadnych luzów. BAARDZO mieciutkie sprzeglo ze wspomaganiem REWELACJA.
4,0
Układ jezdny
Jak lubicie twarde zawieszenie to cos dla WAS. Na zakrętach jak gokard, ale niestety wyczuwamy dziury. Przy 116tys okolo 52, 54, 54, 51% zużycia wszystkich 4 amorków. Zuzywaja mi sie równomiernie- to dobrze. Przy 50% zuzycia juz jest to znak aby skladac na wymiane. Koszt amortyzatorów do wyboru do koloru- zamiennikow w brud od GM i innych na allegro 72zł po Magnum Technology (tureckie) 100-130zł do Kayaba zalezy jaki model od 130zł olej, gaz 160-250zł. Ceny podane na dzien dzisiejszy u różnych sprzedawcow. Raz wymienialem tuleje wahacza prawa przednia 30zł i tyle jezeli chodzi o zawieszenie. Ogólnie twardo-plus na zakretach minus za komfort, na polskie drogi-dziury mniej sie psuje.
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu zero zastrzezen. Przy 185cm wysokosci maski z przodu nie widze. Z tyłu tragedia-brak czujnikow cofania. Radze zamontowac. Żona juz 2 razy przy cofaniu walneła w supek.Cos za cos. Bagaznik-dupa wysoka czyli slaba widocznosc ale pojemnosc rewelacja jak na ta klase. Bagaznik wysoki dzieki wysokiej \'dupie\', ale za to widocznosc gorsza. Cos za cos.
4,0
Ergonomia
Jak u niemca z hiszpanskim temperamentem hehe. Wszystko na miejscu. Obsluga intuicyjna. Nic dodac nic ująć. Dzwigienki kierunkowskazow moze zbyt za ciezko wchodza, ale do przyzwyczajenia moze sie juz czepiam i czegos zaczynam szukac. Przesiadlem sie z astry i tam przy 270tys chodzily leciutko bo juz zuzyte. Brakuje mi schowka na kawe czy herbate, napój. Niby jest w szafce u pasazera ale jak pasazer obok to szafke mam rozkladac.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak w niemieckich autach-dobrze chodzi. Szyby paruja w zimie z tylu z przodu w ogole nic. Czyscic i wymieniac filtr pylkowy-kabinowy. W dieslu trzeba w zimie troche poczekac zanim sie rozgrzeje silnik wtedy bedzie cieplutko. Nawiew na nogi nawet u pasarzerów dyskretnie ukryty. Czy jest to u konkurentów?
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bede szczery jezdze sam z przodu z tylu zona z dzieckiem w foteliku. Mam 185cm wysokosci zonie troche z tylu miejsca brakuje. Inni mowia ze nie ma co narzekac. Z zewnatrz auto wydaje sie duzo wieksze niz w rzeczywistosci. Przestrzen z tylu dla pasarzerow jest mala ze wzgledu na to ze bagaznik SEAT zrobil duzy. Mogli zrobic mniejszy bagaznik a wiecej miejsca z tylu.
3,0
Wyciszenie
Przecietne wyciszenie jak na ta klase auta. Słychac to zwlaszcza jak silnik zimny w zimie. Jak sie rozgrzeje to w miescie jest ok. nie przeszkadza w rozmowie. Powyzej 120km/h robi sie głosno i radze wlaczyc radyjko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze spalaniem zgadzam sie z innymi opiniami. Baardzo malo pali. trasa miasto bez szalenstwo normalna jazda 5,2 L. Na trasie przy 90km/h 4,5- 4,7 powyzej 120 5L. W zimie dodac litr ropy na spalanie jak w kazdym dieslu.Ceny napraw niskie. Zamiennikow do czesci do wyboru do koloru. Stac Cie bierzesz drozsze. Troszke gorzej z pieniazkami to kupujesz tansze. Przyklady na dzien dzisiejszy u roznych sprzedawcow nie w internecie! Wszystkie 4 filtry 120zl wahacz 100-120zl amortyzatory jeszcze nie wymienialem ale znam ceny od GM 72zl, optimal 97-110zl, magnum technology 100-130zl, kayaba olej od 130zl gaz od 180zl. Odbojniki i oslony komplet od 50 do 70zl. rozrzad komplet rolki, pasek, napinacz pompa wody od 700 zl klocki przod polskie 60zl, holenderskie 120zl, oryginaly niemieckie np Bosh chyba 160 zl tuleje wahacza 30zl Reszta sie nie psuje hehe nie wymienialem i nie wiem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze. Tanie auto w kupnie i w utrzymaniu. Za ta cene naprawde jakos dobra.Nie jest to mercedes, ale i nie jest DAEWOO. Niemieckie solidne autko lepiej wygladajace od konkurentów( fabia,itp.) i wyrózniajace sie. POLECAM.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Silnik bezbslugowy. Poza wymianami okresowami raczej nic sie nie psuje. Do tej pory mam 116tys poza rozrzadem plynami, filtrami klockami wymienilem tuleje 30zl, czujnik ABS prawy lewo 42zl przewod od elektryki sie spalil nie wiem jaki ale jakis główny pod kierownica robocizna 100zl po upuscie i chyba tyle. Nie moge sobie przypomniec czy cos jeszcze.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak powaznych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 SDI 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Cordoba II Sedan 1.9 SDI 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
5,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Cordoba II Sedan