Układ elektryczny
: prztearty przewód wycieraczki, problemy z przełącznikiem elektrycznego otwierania tylnej szyby
Silnik
: w zimie padł termostat
Zawieszenie
: łączniki stabilizatora czyli standard na naszych drogach
5,0
Całokształt
bardzo dobry samochód dla młodej rodziny. Posiadam akurat werję Vario i jak na nasze potrzeby samochód sprawuje się nieźle. Jest ekonomiczny i pakowny, można śmiało wybierać się nim tak po zakupy jak i na dłuższe wyprawy. Nie jest to co prawda komfortowa limuzyna ale jazda nim nie jest męcząca. Części zamienne i eksploatacyjne tanie i powszechnie dostępne. Silnik 1.4 zapewnia przyzwoite osiągi, niestety budzi się do życia pow 3000-3500 obrotów i wtedy potrafi już sporo wypić, jednak na trasie w zupełności wystarcza. Uwaga, kierowcy z wyścigowym zacięciem będą zawiedzeni. Auto typowo rodzinne.
Wrażenia
4,0
Silnik
nie najgorzej, zwłaszcza pow 3000 obr/min. Niestety słabiej wtedy ze spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
bez problemu, wszystko wchodzi jak należy, wsteczny również
4,0
Układ jezdny
bez zastrzeżeń, oczywiście jeśli weźmiemy pod uwagę że jedziemy rodzinnym kombii a nie samochodem sportowym
Komfort
4,0
Widoczność
jak na kombiaka ok. Oczywiście do wyczucia punktów skrajnych trzeba przywyknąć
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką plus w wersji SXE mnóstwo ułatwień
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń, zimą cieplutko po przejechaniu ok. 3-4 km, lato bez klimy to już jednak inna historia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość auta to muszę przyznać że to jego największy atut. Wygodnie mogą podróźować 4 osoby i raczej nie odczują większego zmęczenia niż w autach wyższego segmentu. Duży plus za bogatą regulacje fotela kierowcy i kierownicy. Bagażniek pojemnościowo nie poraża jest jednak bardzo ustawny.
4,0
Wyciszenie
nie ma powodów do narzekania. Pow 3500 obr. silnik zaczyna być męczący, jednak ja zazwyczja kręcę go w przedziale 2000-2500 więc dla mnie problem nie istniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w ruchu miejskim spalanie zamyka mi się w okilcach 7l/100, bywa że spadnie do 6,7-6,8. uważam że to bardzo przyzwoity wynik. Na trasie jeszcze lepiej spokojnie schodzi poniżej 6l/100, oczywiście przy rozsądnej jeździe w granicach 90-110 km/h. Przeglądy i części zamienne tanie i dostępne. Mnóstwo świetnych zamienników za przyzwoite pieniądze. Z racji bliźniaczego podobieństwa do VW Polo brak jakichkolwiek problemów ze znalezieniem fachowców do napraw. Inna sprawa że psuje się rzadko i dotyczy to głównie elektryki i zużycia zawieszenia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiłem za 9200 zł, od pierwszego właściciela. Mimo dużego przebiegu było należycie serwisowane więc jak narazie nie spotkała mnie żadna poważna usterka. W tej cenie z całą pewnością nie znalazłbym autka równie wszechstronnego i przy tym nieźle wyposażonego (2X PP, 4X el. sz., el. lust., CD, halogeny, welur). Wykonanie wnętrza nie budzi zastrzeżeń poza smutnymi kolorami. Plastiki spasowane nieźle, nie skrzypią i nie trzeszczą. Z czystym sumieniem mogę polecić Seata Cordobę Vario wszystkim szukającym niedużego pakownego autka na co dzień. PS moja Cordoba to samochód jeszcze w starej budzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ZAMKI!!! W zimie trzeba wykazać się sporym sprytem by nie doprowadzić do zamarźnięcia. U mnie problemem jest centralny zamek i fak że są tam zamontowane chyba za słabe popychacze. Z jednej strony chodzą one bardzo cicho i bez charakterystycznego odgłosu z drugiej nie zawsze radzą sobie z przymarźniętym mtalem. Widać że top auto na śródziemnomorski klimat. Poza tym małe problemy z elektryką- szybko przecierające się kable i zużywające przełączniki. Usterki w grunice rzeczy z kategorii tych mało uciążliwych. Poza tym ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie brak. Jedyną ingerencją mechanika w silnik był padnięty przy 20 stopniowym mrozie termostat, ale to akurat mogło wykończyć każdy samochód
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 60KM 44kW
[l/100km]