Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Cordoba II Coupe

Finton, 15 lat temu
Silnik 1.9 TDi 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Cordoba II Coupe 1.9 TDi 110KM 81kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik rewelacja aby każdy samochód sie mógł takim pochwalić
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Elekronika
Silnik : Przepływomierz
4,0
Całokształt
Auto bardzo dobrze wyglądające - unikatowe, ja przez rok spotkałem tylko jeden taki egzemplarz II generacji. Można zasmakować trochę sportowych wrażeń z minimalne koszty codziennej eksploatacji. Wielki bagażnik więc z urlopowymi eskapadami nie ma najmniejszego problemu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Kultura pracy pozostawia wiele do życzenia, ale jednak to diesel! Elastyczność jest bardzo dobra, nie ma problemów z wyprzedzaniem przy sprawnej sprężarce oraz przepływomierzu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów chodzi bez zastrzeżeń. Wszystkie biegi wchodzą równo lecz ze sportowym lekkim oporem. Skok samych przełożeń również jest sportowy.
4,0
Układ jezdny
Wspomaganie jest przyjemne w odczuciu nie za miękkie nie za twarde, jednakże na postoju wydaje dziwne ciche dźwięki (może to przypadłość mojego egzemplarza). Co się tyczy zawieszenia to podobnie jak cały samochód jest zestrojone sportowo na jakiś duży komfort na naszych drogach nie ma co liczyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bez zastrzeżeń. Widoczność do tyłu ratuje spojler na klapie bagażnika - bez niego nie mamy pojęcia gdzie nasze auto się kończy!
3,0
Ergonomia
Moja wersja nie posiada amperomierza i wskaźnika temperatury oleju. I to jest najlepsza wiadomość dla ergonomii wnętrza,ponieważ z tymi urządzeniami auto nie posiada prawie żadnych schowków. Co się tyczy przełączników i ustawień wszytko jest intuicyjne, jednakże przyciski od sterowania radiem i klimatronica mogłyby być znacznie większe!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję Klimatronic - ogrzewanie auta jest błyskawiczne 2-3 minuty po odpaleniu silnika, podobnie jest z chłodzeniem. Jedno co może denerwować to chimeryczny czujnik temperatury zewnętrznej raz działa, a raz ma urlop.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich i na tylnych siedzeniach jak na tak usportowiony samochód miejsca jest pod dostatkiem. Pojemność bagażnika poraża swoimi wielkimi rozmiarami, w tej klasie to chyba największy wynik w motoryzacji - bez uformowania przez projektantów szpetnego przyklejanego kufra!
3,0
Wyciszenie
Powiem tak samochód o sportowej charakterystyce powienien mieć swój gang! Pewnie teraz osoby z benzyniaków będą się tarzać ze śmiechu. Samochód jest głośny ale to już taka specyfika diesla. Podobno Audi czy Skoda z tym silnikiem ma mniejszy poziom hałasu. Mi dźwięk silnika odpowiada, zawsze można go osłabić przez włączenie radia, które posiada funkcję samo- regulacji głośności zależnej od prędkości jazdy. Samochód na jałowym biegu potrafi czasami tak z wibrować konsoletę przednią że człowiek czuje się jak by siedział w poczciwym Ususie C 330.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest znikome przy normalnej jeździe 120 - 140 km/h koszty eksploatacji są mniejsze niż na gazie w wielu przypadkach. Średnie spalanie miasto trasa nie powinno przekraczać 6.0 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mimo tych walk z elektroniką auto jest dobrze wykonane i warte swojej ceny - w szczególności silnik. Podobne auto z pokrewnego segmentu jak Opel Corsa czy Ford Fiesta są gorzej wykonane i wyposażone. No i tak żyłka sportowa grupy seata tym samochodem można poczuć przyjemność z jazdy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nieszczęsny czujnik temperatury zewnętrznej. Czasami komputer potrafi pokazywać chwilowe spalanie na poziomie 51.5 litra, a za 10 minut już jest normalnie. Przy kupnie zwrócić uwagę na przepływomierz, jak auto nie ciągnie równo od najmniejszych obrotów jest on do wymiany, w tym aucie nie ma turbo dziury! Oryginalne felgi łakomym kąskiem dla złodziei. Ja w swoim aucie szybko się ich pozbyłem w naszym pięknym raju. Czasami potrafią paść czujniki hamulca (miga kontrolka od świec żarowych)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Immobilizer Immobilizer i jeszcze raz Immobilizer (ale to może tylko mój egzemplarz) potrafi utrudnić życie. Przez 4 miesiące z nim walczę ale mam nadzieje że się udało. Nie trwały system kontroli trakcji (może to też tylko mój tak ma) na razie od 4 miesięcy żaden elektronik nie wie jak go naprawić.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDi 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Cordoba II Coupe