Samochód SEAT CORDOBA GLX kupiłem we Francji w salonie. Posiada silnik diesla 1,9D kat, wolnossący, który jest niezawodny. Czytając komentarze innych użytkowników, stwierdzam, że Cordoby montowane w Polsce, są wadliwie złożone. Dlatego tak duża ilość negatywnych uwag, zwłaszcza mających silniki o poj. 1400cm. Zwróćcie zatem na uwagi pojazdów z silnikiem diesla: 1,9D i 1,9TDi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra praca, bezproblemowe uruchamianie zimą. Osiągi wg. firmy 165km/h, ja osiągnąłem 185km/h, oczywiście nie w Polsce. Jedyna wada to wymiana oleju co 7,5 tys. km
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez zacięć i bardzo łatwo
5,0
Układ jezdny
Mimo dużego przebiegu (178tys) układ jezdny jest bez zastrzeżeń. Wspomagania działą bez zarzutu
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu wspanaiła, lecz do tyłu nie za bardzo. Jednak do tyłu jadę z reguły 2m na dzień
4,0
Ergonomia
Utrudnione wchodzenie na tylne siedzenia (Skoda Fabia jest lepiej dopracowana w tym względzie). Brak podłokietnika w tylnej kanapie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo wieloletniej eksplotacji układ wentylacji i ogrzewania działa bez zarzutu. Autki szybko się nagrzewa. Posiada dodatkowe nawiewy na nogi pasażerów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy przestrzeń jest doskonała, a le pasażerowie z tyłu są lekko ściśnięci. To zresztą Ibiza z dodatkowym bagażnikiem.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla to bardzo dobrze, w porównaniu do poloneza. Na trasie przy 120km/h silnika prawie nie słychać. Przy polonezie musiałem włączyć radio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na trasie przy 90km/h 4,3l ON, przy 140km/h 5,3l ON, a w mieście to potrafi spalić 6,5l ON
5,0
Stosunek jakość/cena
Seat Cordoba jest pojazdem drogim, ale szereg części zamiennych jest zamienna z VW, AUDI i nową Skodą. Przestrzegając zasad terminowych przeglądów, używania dobrych jakościowo podzespołów i olejów, mogę stwierdzić, że jest to pojazd niezawodny. Mimo, że nie mam garażu, na pojeździe nie ma śladu korozji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwsze klocki hamulcowe po 100tys. przebiegu, 120tys. 110tys. km wymiana amortyzatorów tylnych. 125tys.km km wymiana tylnego tłumika. Rozrząd tj. pasek i jedno koło napinające po 90tys.km, potem przy 166tys.km. Cena wymiany oleju 39,50, własny filtr za 18zł, filtr powietrza 40zł. Drogi jest filtr przeciwpyłkowy ok. 100zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana pompy wody - po 160tys. Uszkodzona pompa uszkodziła koło pasowe z tłumikiem drgań. Takie koło kosztuje tylko 1650zł, czyli prawie 1/10 ceny pojazdu, ale używane, w dobrym stanie tylko ok. 300zł