ogolnie: jesli mamy lpg to jest to auto ktore jezdzi szybko i tanio a jeszcze malo sie psuje
-=-=-=-=-
male auto z duzym silnikiem to dobry pomysl jesli jest gdzie nim jezdzic bo w miescie raczej nie bedziemy miec frajdy z mozliwosci poruszania sie z predkoscia ekonomiczna 150km/h - hehe lub szybkiego pokonywania zakretow czy tez wyprzedzania wyprzedajacych;)
-=-=-=-=-
wszyscy narzekaja na zamarzajace zamki u mnie wystarcza przed kazda zima napryskanie tam WD40 i po sprawie - ale warto zauwazyc ze zamarzaja tylko przednie
Wrażenia
5,0
Silnik
115KM i moment obr 167Nm w tym raczej małym aucie robi swoje - wciska w fotel nie tylko na 1 biegu ale na 3 tez :)
-=-
10 sekund do "setki"-=-
6,7sek do 80km/h-=-
silnik dobrze ciagnie od 2500rpm-=-
elastycznosc dobra - na 3 biegu nie protestuje i przyspiesza nawet od 25km/h
5,0
Skrzynia biegów
biegi wchodza latwo i bez zgrzytow czy zaciec; jedyne do czego moge sie przyczepic do fakt ze jesli podczas hamowania chcemy wlaczyc jedynke to wchodzi dosyc ciezko...-=-
na duzym mrozie tez biegi wchodza ciezej dopoki sie nie rozgrzeje , ale to chyba z powodu oleju ktory powinienem wymienic
-=-
na 2 biegu wyciaga 95km/h - wyprzedzanie autobusow jadacych 40 trwa ulamki sekundy ;)
-=-
na 3 biegu dobrze ciagnie juz od 60 i tak az do 150
-=-
z jedna osoba na pokladzie da sie wyciagnac 220 mimo iz producent twierdzi ze max to 196 - chociaz jesli brac pod uwage blad licznika ktory wg zalecen jakichs tam norm musi byc zawsze dodatni i zwykle wynosi +5% to i tak jest b dobrze
5,0
Układ jezdny
w autach z tym silnikiem zawieszenie jest obnizone seryjnie o 20mm i ma twardsza charakterystyke - dodajac do tego niskoprofilowe opony 195/50/15 otrzymujemy swietne trzymanie sie drogi i zachowanie w zakretach
-=-
fajnie widziec kogos w lusterku tylnym jak zwalnia przed zakretem albo ktos przede mna ucina zakret- a ja nie musze tego robic ;)
-=-
jesli ktos szuka komfortu to nie tutaj - to jest szybkie auto na dobre drogi
Komfort
4,0
Widoczność
przednie slupki sa dosc grube i w miescie troche ogranicza to widocznosc na boki
-=-
do tylu oczywiscie prawie nic nie widac - ale to cena za duzy bagaznik, ktory jednak nie straszy tak jak w sienie czy thalii
4,0
Ergonomia
na poczatku zdziwilo mnie ze przyciski do regulacji lusterek i podnoszenia szyb umieszczono w konsoli srodkowej - ale to kwestia przyzwyczajenia
-=-
ilosc schowkow: 2 + kieszenie w drzwiach
-=-
dodatk. kieszenie przy fotelach od strony drzwi, sa dostepne po otwarciu drzwi - a to nie jest dobrze
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
auto ma klime wiec uklad wentylacji ma wieksza wydajnosc niz standartowo - wiec nie jest tak zle jesli chodzi o parowanie szyb w zimie
-=-
klima dziala w temp powyzej +5*C wiec w zimie niestety nie mozna jej wykorzystac do osuszania szyb - ale za to gdy jest cieplej to w czasie deszczu wystarczy pol minuty do usuniecia pary z przedniej szyby
-=-=-
ogrzewanie - cieplo robi sie gdzies po 4-5 min jazdy; po 15 minutach przy temp na zewnatrz -20 robi sie goraco jesli nadal pokretlo temp mamy na max
-=-=-
klima- jesli auto stoi w garazu lub w cieniu to nie ma problemu nawet jesli na zewnatrz jest +38 jak to bylo w tym roku;) natomiast jesli auto stalo caly dzien na sloncu to trzeba ok 10-15 min zanim w srodu zrobi sie naprawde chlodno - oczywiscie im wiecej osob w srodku tym gorzej
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu dobrze
z tylu w zasadzie 2 osoby mieszcza sie wygodnie-=-=-
no i jesli z przodu siedzi ktos majacy 2m wzrostu i odsunie fotel max do tylu to z tylu mamy 10cm miejsca na nogi i nie da sie wysiasc :(
-=-=-=
bagaznik ogromny
3,0
Wyciszenie
powyzej 160km/h silnik staje sie dobrze slyszalny, ale przy 200 ped powietrza zaglusza wszystko
-=-=-
zresztą ja mam sportowy wydech - wiec nie o cisze tutaj chodzi - hehe ;))
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na lpg srednie zuzycie przy jezdzie trasa/miasto 80/20 wynosi ok 9,5/100
-=-=-
jesli chodzi o Pb to uzywam go tylko dynamicznej jazdy a wtedy spalanie jest nie istotne
-=-=-
podczas jazdy na lpg komputer pokazuje srednie zuzycie dla benzyny: ok 6-7,5/100 na trasie w lecie do 8,5 w zimie, a miescie 9-10/100 w lecie i do 12/100 w zimie
-=-=-
co do przegladow to nie jezdze do ASO - ograniczam sie do wymiany co 15kkm oleju i fitrow a to kosztuje ok 150pln
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość/cena jest dobry bo kupilem uzywane i tu koszty wszystkich wypasow podnosza cene o jakies 5-10%
-=-=-=-=-
a za nowe auto z takim silnikiem i wyposazeniem to pewnie trzeba wybulic z 40% wiecej niz za wersje podstawowa ktora ma 3/4 (slownie: trzy czwarte) silnika i korbki w drzwiach :))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto ma 140kkm przebiegu z tego 75kkm jest moje wiec za ten okres bede sie wypowiadal
-=-=-
drobiazgi:chyba 3 zarowki, spadajacy pasek na wentylatorach chlodnicy, ubytki plynu w chlodnicy ale to z powodu inst gaz
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
najpowazniejsze usterki we wspomnianym okresie to
-awaria termostatu (wymiana troche upierdliwa bo jest on w pompie i zeby go wyjac to trzeba jeszcze wymontowac pompe wspomagania a to koszt dodatkowo 50pln)
-peknieta oslona przegubu (koszt z robocizna 90pln)
-linka ham recznego
poza tym normalne zuzycie eksploatacyjne (akumulator, opony, klocki, tlumik, swiece)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 115KM 85kW
[l/100km]