Silnik 1.6 na jednopktowym wtrysku spisuje się bez zarzutów, jedyne problemy zaczęły się po zamontowaniu LPG gdzie silnik po prostu trzymał podwyższone obroty na biegu jałowym (to ponoć częsta przypadłość). Inne problemy z silnikiem to króciec układu chłodzenia przy głowicy (koszt części koło 20 zł) i uszczelka dekla zaworów (15 zł). Ale to można samemu sobie wymienić w 30 min kluczem 13 :).
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętna, biegi nie wchodziły tak precyzyjnie jak w innych samochodach którymi jeździłem. Jednak żadnych awarii ze skrzynią nie miałem poza jedną malutką kiedy wypadła zawleczka łącząca lewarek zmiany biegów ze skrzynią, co pozostawiło mnie bez biegów. kawałek drutu wystarczył aby to tymczasowo zmonować dojechać do warsztatu i założyć nową zawleczkę.
3,0
Układ jezdny
Twarde auto, dobrze trzyma się drogi, jak standardowa przednionapędówka na nawierzchni o pogorszonej przyczepności cierpi na podsterowność. Komfortu brakuje pomimo nowych amortyzatorów i wpełni sprawnego zawieszenia.
Komfort
2,0
Widoczność
Tutaj mi brakowało widoczności na bocznych słupkach. Jak kupiłem to auto to pamiętam, że bardzo mi to przeszkadzało, potem oczywiście się przyzwyczaiłem do tego.
Do tyłu też nie jest lepiej, ale idzie się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Wskaźniki czytelne i pod ręką. Bez zarzutu. Brakuje schowka zamykanego w wersji z AIRBAGIEM pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super! Ogrzewanie mistrzostwo świata. Po kupnie konieczna była wymiana termostatu. Później przy ostrej zimie ciepło w środku było czuć po 2-3 min pracy silnika.
Brakowało klimy, ale w tym przedziale cenowym nie biorę tego do oceny.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo, z tyłu w zasadzie też go nie brakuje gdy podróżują z tyłu 2 osoby. Przy trzech osobach z tyłu jest już ciasno.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h wszystko w porządu. Podróżuje się miło i przyjemnie, w kabinie jest cicho. Powyżej tej prędkości zaczyna się robić głośno. Powyżej 140 km/h jest już baaardzo głośno i hałas jest mocno uciążliwy, co de facto uniemożliwia komfortowe podróżowanie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1.6 o oznaczeniu 1F nie należy do ekonomicznych, choć ma już swoje lata świetności za sobą. Jednak dzięki LPG przy obecnych cenach gazu jazda poza miastem oscylowała w granicach 15 zł/100km! (1,65 zł/dm3 LPG)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak już pisałem dwie drobne awarie (ponoć częste w tych silnikach):
- króciec chłodzenia przy głowicy
- uszczelka dekla pokrywy zaworowej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W 12 letnim samochodzie żadnych nie odnotowałem przez 30 tyś km!!!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]