Cordoba to przeciętne auto, silnik 1.4 jest mało dynamiczny ale mało pali, wnetrze nie jest przestronne ale na ciasnote nie można narzekać, plusem jest ogromny bagażnik. Cordoba może uchodzić za auto rodzinne, szkoda że wersja SE nie ma praktycznie nic w swoim wyposażeniu. Komfort podróżowania też nie jest najlepszy z powodu słabego wyciszenia i twardego zawieszenia. Ogólnie to przeciętne autko dla dwójki osób z dziedzkiem. Sylwetka auta moze sie podobać choć na dzisiejsze czasy jest juz troche kanciasta.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jak na swoją pojemność ma bardzo małą moc, 60 KM w tych czasach było wyciągane z silników 1.2. Na szczęście Cordoba dysponuje wysokim momentem obrotowym, i to przy niskich obrotach, dlatego silnik jest bardzo elastyczny. W mieście można sie sprawnie poruszać choć o ściganiu sie spod świateł mozna zapomnieć, 15 sekund do setki to mierny wynik, prędkość maksymalna też mała 160 km/h. Na szczęście auto mało pali.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie i precyzyjnie, czasem może haczyć trójka ale to bardzo rzadko.
4,0
Układ jezdny
Cordoba ma twarde zawieszenie, i można zapomnieć o komfocie, zwłaszcza na polskich drogach, plusem jest to że świetnie się trzyma drogi, zakręty można bezproblemowo pokonywać przy dużej szybkości. Niestety posiadam model bez wspomagania, dlatego na parkingu jest kiepsko.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, niestety do tyłukiepska, przeszkadza zbyt wysoko wysoki tył. Parkowanie tyłem na lusterka i wyczucie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, typowa niemiecka funkcjonalność, choć przycisk świateł awaryjnych w niefortunnym miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyba przednia bardzo szybko paruje, a ogrzewanie działa bardzo wolno.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cordoba ma niewielką szerokość i bardzo mały rozstaw osi przez co we wnętrzu jest troche ciasno, ale podróżując w 4 nie można przesadnie narzekać.
2,0
Wyciszenie
Silnik jest głośny, zawieszenie stuka, powyżej 120 km/h hałas jest olbrzymi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik bardzo ekonomiczny, na trasie spalanie poniżej 6, w mieście nie przekracza 8,5. Choć to też zależy od stylu jazdy, ja preferuje spokojną. Ceny przeglądów i napraw zbyt wysokie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Cordoba była bardzo droga a wersja SE nie miała kompletnie nic, żadnej elektryki ani wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa, tak jakby dziś kupić Logana, no moze troche przesadziłem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi, lampka w schowku, odpadajace plastiki, pompa spryskiwacza itp. troche tego było, no i nie ustające piszczenie w tylnej osi, do dziś nie wiem z czego to wynika. No i zamarzające zamki, klęska w tym modelu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważniejszych usterek brak, auto jest niezawodne, jeśli nie liczyc tych drobnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]