Samochód, którym jeździłem był w podstawowej wersji - brak wspomagania, centralnego zamka, absu czy klimy. Jednak prostota i wytrzymałość konstrukcji były jego najmocniejszą stroną. Nie psuł się wcale i nie rdzewiał tak bardzo pomimo swojego wieku. Świetny silnik - bardzo mocny,
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny, niezawodny i wytrzymały. Jedyny problem to odma, którą sam dorabiałem przy pokrywie zaworów. Cewka pasuje od Golfa 2 1.3 i jest nie do zepsucia. Po zdjęciu chwytu przy filtrze powietrza i usunięciu kata odmula go znacząco i obniża spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Wytrzymała i pomimo przebiegu biegi nie haczyły. Wystarczyło wymienić olej. Biegi były krótkie, ale to dawało kopa przy przyspieszaniu.
5,0
Układ jezdny
Jak to VW. Trochę sztywny, ale zawieszenie pomimo jazdy po naszych drogach lokalnych było oryginalne do końca a drążki i sworznie wcale luzu nie miały. Tylko elementy gumowe sparciały ze starości i tylne amory były wymienione.
5,0
Karoseria
Takiego zabezpieczenia antykorozyjnego już się nie zobaczy w nowszych autach, w tym VW i Seat. Wiem bo mam Jette 6 2012. Standardowo tylne błotniki rdza łapała. Poza tym prawie jak nówka.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Wiadomo w sedanie mniej widać w środkowym lusterku, ale w bocznych widoczność była bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Prosty samochód i wszystko na swoim miejscu. Czego chcieć więcej?
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj był problem szczególnie zimą. Bez klimy musiałem długo czekać zanim nagrzewnica złapała temperaturę i para z szyb odparowała. Latem zbyt gorąco w środku i zimny nadmuch nic nie dawał.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na mój wzrost 185cm nie było najgorzej z przodu. Z tyłu jednak brakowało już miejsca na nogi. Poza tym bardzo wąski rozstaw pedałów. Przy rozm buta 46 zdarzało się wcisnąć hamulec i gaz jednocześnie. Oprócz tego wiecznie zawadzałem czubkiem buta o plastikową osłonę pod kierownicą.
2,0
Wyciszenie
Bardzo znikome. Wszystko było słychać z zewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dostęp do części bardzo dobry, jednak ostatnio części do starszych Seatów i VW podrożały. To będzie się nasilać z upływem czasu niestety.
4,0
Stosunek jakość/cena
Świetna jakość materiałów i metali i niewielki koszt starszego samochodu. Czyli ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj bardzo dobrze. Raz wymieniłem świece. Te z Poloneza Iskry z 1 elektrodą są najlepsze. Cewka od Golfa 2 Telefunken załatwia sprawę raz na zawsze. Przy 225 tys wymieniłem sobie uszczelkę pod głowicą bo ciekł płyn po bloku. Poza tym filtry, olej hamulce przód i tył - części eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł. Świetnie wykonane auto, których już od dawna nie robią.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]