Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Cordoba I Sedan

Gizzah, 10 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
3,85
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jeśli nie oczekujemy nie wiadomo czego od samochodu, to na pewno się nie zawiedziemy. Do bólu prosty, ale przez to niezawodny i dający sporo frajdy. Całkiem praktyczny, dobry do jazdy w pojedynkę, a i da się nim przemęczyć w więcej osób. Części tanie, na szrotach pełno tego, można przebierać i szukać bo wiele części pasuje także z Ibizy i z Polówki. Gdybym mógł kupić lepiej wyposażoną wersję, z mocniejszym silnikiem - brałbym bez zastanowienia, bo przekonałem się że na Cordobie można polegać. No i spełnia moje podstawowe życzenie - jeździ tam gdzie chcę. A inne udogodnienia... no cóż, nie za te pieniądze :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zdecydowanie na plus. Najprostsza, stara volskwagenowska konstrukcja, zwykła rzędowa czwórka, ale jeśli nie oczekujemy cudów to na pewno będziecie zadowoleni. Do jazdy po mieście - bardzo żwawy (w porównaniu do szybszego Forda Escora wydaje się być bardziej wrażliwy na pedał gazu, moment jest bardzo szybko przenoszony na koła), a w trasie no cóż... znacznie gorzej. Jazda powyżej 100 km/h przestaje być komfortowa, powyżej 130 zaczyna się dramat. Silnik przy tej prędkości jest po prostu zbyt hałaśliwy, co wpływa na komfort podróży. Zbyt mało mocy i "ciągu" w trasie, zdecydowanie. Co do awaryjności - brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Jedyne co było wymieniane, to olej, filtry i termostat. A tak poza tym nie wydałem na ten element ani złotówki więcej. Wsiadam i jade, nigdy mnie jeszcze nie zawiódł. Bardzo solidna konstrukcja, prosta w obsłudze i naprawie. Ze względu na dużą przegrodę silnika i małe wymiary samego motoru mamy bardzo łatwy dostęp do niemal każdego elementu. Mimo, że nie powala mocą, to jest to najlepsza rzez w mojej Cordobie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ciężko, przełożenia są dosyć długie, chociaż to jest kwestia dyskusyjna, na pewno są gorzej wyskalowane skrzynie pod tym względem ;). Ale tak samo - solidny element i ciężko jest powiedzieć cokolwiek więcej. Nie ma się do czego przyczepić, oprócz tego że sporadycznie zacharczy wsteczny, ale to już może być wina kończącego się sprzęgła w moim przypadku.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w moim egzemplarzu po kupnie okazało się być zupełnie zdezelowane, także przez kilka dłuższych chwil odczucia z jazdy były bardzo negatywne. Jednak inwestując troche pieniążków w niemal kompletne zawieszenie okazało się, że Cordoba - podobnie zresztą jak każdy VW - piekielnie twardy, ale sztywny i całkiem cichy. Po przesiadce z francuza może nawet troche zbyt twardy, ale to już kwestia przyzwyczajenia. Prowadzi się dosyć pewnie a na zakrętach całkiem mocno trzyma się drogi. Układ hamulcowy akurat w moim przypadku od początku był wadliwy, szczególnie bębny z tyłu, którym ciągle coś wadzi i ciągle niedomagają, przez co auto hamuje nadzwyczaj słabo. Domyślam się jednak, że to raczej wada mojego konkretnego egzemplarza. Wahałem się między oceną przeciętną a dobrą, ale ostatecznie postanowiłem dać oczko wyżej ze względu na ceny części. Bardzo niskie. Remont zawieszenia to sprawa groszowa w porównaniu do nowszych modeli, to jest ten zdecydowany atut. Ceny tulei, sworzni, wahaczy to kwestia 15-40 złotych. Moim zdaniem niedrogo.
Komfort
3,0
Widoczność
Boczne listwy trochę grube, przy niektórych zakrętach całkowicie zasłaniają pojazdy jadące z naprzeciwka. Poza tym tylna szyba położona jest dosyć wysoko, co początkowo może denerwować. Cofanie na parkingu tylko na boczne lusterka i czuja, ale da się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, bardzo prosto, wręcz topornie, ale mi to nie przeszkadza. Kupując auto z takim rocznikiem i za takie pieniądze nie można oczekiwać cudów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W swojej Cordobie nie posiadam klimy (niestety, bardzo nad tym ubolewam). Auto generalnie nagrzewa się bardzo szybko, nie ma żadnego problemu z zaparowanymi szybami, dmuchawa daje dobrze. Nie ma się do czego przyczepić :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wygodnie i miejsca odpowiednio dużo, z tyłu już niestety mniej. Auto mylące, bo nie należy do najmniejszych a jednak miejsca na tylnej kanapie jest bardzo niewiele. Moim zdaniem powinni oszczędzić sobie chociaż 10 cm przestrzeni bagażowej i wysunąć odrobinę tył, co by dać więcej miejsca na nogi z tyłu. Bagażnik natomiast bardzo duży, jak na moje potrzeby nawet za duży. Nie przydaje mi się, ale sądze, że dla wielu osób może być to atut.
3,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wcześniej - w mieście, przy zamkniętych szybach bardzo cicho. Jednak jazda z większymi prędkościami staje się mało wygodna, świst wiatru i ryk silnika daje o sobie znać. Chociaż - w Peugeocie miałem gorzej, także nie mogę narzekać :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo szybko przekonałem się, że między bajki można wsadzić opinie o "bardzo oszczędnym silniku 1.4". Spalanie latem około 10l w mieście (co jest jeszcze do zaakceptowania), na trasie odpowiednio mniej. Natomiast to, co działo się zimą przechodziło moje najśmielsze wyobrażenia. Spalanie rzędu 14 lub nawet 15l / 100 km w tak małym silniku powodowało u mnie atak furii za każdym razem, gdy musiałem tankować. Wprawdzie winę za to ponosił również rozpierdzielony układ dolotowy w moim egzemplarzu, licze że przyszłą zimą spalanie będzie bardziej do zaakceptowania, ale niemniej jednak nie wierzyłbym za bardzo w te magiczne "7-8 litrów w mieście". Nie tym samochodem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pieniądze dałem za niego niewielkie, a póki co jestem bardzo zadowolony. Żadnych większych usterek, żadnych rewelacji na drodze. Służy mi do tego, do czego ma służyć samochód - do poruszania się. A Seat Cordoba/VW Polo to jak najbardziej samochody na których można polegać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Troche drobnych pierdół było i jest nadal, ale to raczej zaniedbania poprzednich właścicieli.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie brak. I oby tak zostało! Sądze jednak, że za parenaście tysięcy kilometrów może mnie czekać wymiana sprzęgła, ale wiadomo że to element eksploatacyjny jak każdy inny i co jakiś czas wymienić trzeba.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
7,4
l/100km
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Cordoba I Sedan