Zawieszenie
: pękła sprężyna z przodu, wysiadają amortyzatory
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje w miarę stabilnie. Daje się we znaki hałas w kabinie powyżej 130 km na godzinę. Przyspieszenie średnie, auto lekkie i spokojnie wyprzedzałem auta jadące z prędkością 90km\\h na 5 biegu (od 100 do 140 w mniej niż pół pinutki :-) ). Jeżeli kręcić go na obroty to tylko do 4 lub 4,5 tys\\min bo później to już raczej nie przyśpiesza a tylko wyje. Przy przebiegu 190tys muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, przy 175tys padła przepustnica powietrza (skaczą obroty a czasem gaśnie szczególnie gdy da się w czasie jazdy na luz)
3,0
Skrzynia biegów
Nie było z nią problemu. Przy przebiegu 180tys wymiana całego sprzęgła. Nawet przy nowym sprzęgle czasem przy wrzucaniu wstecznego zazgrzyta :-) W czasie jazdy kręcę do 3000tys i następny bieg. Biegi wchodzą bez problemu, bez użycia większej siły. Średnio raz na rok wymiana linki sprzęgła (robią się opory, ciężko wciska się pedał).
3,0
Układ jezdny
Po przesiadce z \"cytryny\" poczułem się jak na wozie drabiniastym. Raczej twardy na niewielkich nierównościach mogło by być lepiej. Przy 180tys pękła sprężyna (prawy przód) Ogólnie głośna praca przy kołysaniu (amortyzatory) no i w czasie hamowania troszkę słychać hałas, szczególnie tuż przed zatrzymaniem się (30km\\h do 0).
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, na boki - wiadomo zależy od sytuacji czasem trzeba się nachylić żeby \"ominąć\" boczny słupek. Do tyłu większość osób, które próbowały moim autem jechać narzeka a ja nie mam z tym problemu mimo wysokiej \"dupy\" - wyznacznikiem dla mnie jest spojler, który widzę po odwróceniu się do tyłu i nie muszę unosić się na fotelu (przy wzroście 190cm) a tak ogólnie to cofam zawsze patrząc w boczne lusterka.
3,0
Ergonomia
Na trasie przy prędkości 100km\\h najmniej spalił mi 5,6 l\\100 (najwięcej 6,1). Cykl mieszany około 7. Zimą nie mierzyłem bardzo dokładnie ale około 7,5 a na pewno nie przekroczył 8l\\100.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy sprawnym układzie ogrzewania przy mrozie -15 stopni w samochodzie miałem temp. 90 stopni po przejechaniu niecałych 5 kilometrów z prędkością 90 na godz. Ogólnie ogrzewanie bardzo dobre (szybko się grzeje i daje mocno ciepłe, gorące powietrze). Miałem problem z niewydolną wentylacją przy deszczu parowanie szyb, wymieniłem filtr kabinowy za 30zł i po problemie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W normie.
3,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wcześniej powyżej 130\\h hałasuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak pisałem wcześniej, średniak.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Amortyzatory klapy tylnej wysiadają.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]