Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Cordoba I Sedan

Jarek, 12 lat temu
Silnik 1.4 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Seat Cordoba I Sedan 1.4 i 60KM 44kW 1994-1999 - Oceń swoje auto
3,15
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : pękła sprężyna z przodu, wysiadają amortyzatory
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje w miarę stabilnie. Daje się we znaki hałas w kabinie powyżej 130 km na godzinę. Przyspieszenie średnie, auto lekkie i spokojnie wyprzedzałem auta jadące z prędkością 90km\\h na 5 biegu (od 100 do 140 w mniej niż pół pinutki :-) ). Jeżeli kręcić go na obroty to tylko do 4 lub 4,5 tys\\min bo później to już raczej nie przyśpiesza a tylko wyje. Przy przebiegu 190tys muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, przy 175tys padła przepustnica powietrza (skaczą obroty a czasem gaśnie szczególnie gdy da się w czasie jazdy na luz)
3,0
Skrzynia biegów
Nie było z nią problemu. Przy przebiegu 180tys wymiana całego sprzęgła. Nawet przy nowym sprzęgle czasem przy wrzucaniu wstecznego zazgrzyta :-) W czasie jazdy kręcę do 3000tys i następny bieg. Biegi wchodzą bez problemu, bez użycia większej siły. Średnio raz na rok wymiana linki sprzęgła (robią się opory, ciężko wciska się pedał).
3,0
Układ jezdny
Po przesiadce z \"cytryny\" poczułem się jak na wozie drabiniastym. Raczej twardy na niewielkich nierównościach mogło by być lepiej. Przy 180tys pękła sprężyna (prawy przód) Ogólnie głośna praca przy kołysaniu (amortyzatory) no i w czasie hamowania troszkę słychać hałas, szczególnie tuż przed zatrzymaniem się (30km\\h do 0).
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok, na boki - wiadomo zależy od sytuacji czasem trzeba się nachylić żeby \"ominąć\" boczny słupek. Do tyłu większość osób, które próbowały moim autem jechać narzeka a ja nie mam z tym problemu mimo wysokiej \"dupy\" - wyznacznikiem dla mnie jest spojler, który widzę po odwróceniu się do tyłu i nie muszę unosić się na fotelu (przy wzroście 190cm) a tak ogólnie to cofam zawsze patrząc w boczne lusterka.
3,0
Ergonomia
Na trasie przy prędkości 100km\\h najmniej spalił mi 5,6 l\\100 (najwięcej 6,1). Cykl mieszany około 7. Zimą nie mierzyłem bardzo dokładnie ale około 7,5 a na pewno nie przekroczył 8l\\100.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy sprawnym układzie ogrzewania przy mrozie -15 stopni w samochodzie miałem temp. 90 stopni po przejechaniu niecałych 5 kilometrów z prędkością 90 na godz. Ogólnie ogrzewanie bardzo dobre (szybko się grzeje i daje mocno ciepłe, gorące powietrze). Miałem problem z niewydolną wentylacją przy deszczu parowanie szyb, wymieniłem filtr kabinowy za 30zł i po problemie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W normie.
3,0
Wyciszenie
Tak jak pisałem wcześniej powyżej 130\\h hałasuje.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak pisałem wcześniej, średniak.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Amortyzatory klapy tylnej wysiadają.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Cordoba I Sedan