Silnik
: Trawały i oszczędny, a przy tym elastyczny i dający radość z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Do 10 tat ok, potem zaczęło robić się sito - pewnie spora w tym saluga soli.
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra, elastyczna i oszczędna jednostka. Przejechałem tym autem 240 000 km na LPG bez poważniejszych napraw. Stan licznika 285 000, obecnie zużycie oleju na poziomie ~0,07 l/1000km. Do 210 000 km silnik był zalewany olejem syntetycznym i praktycznie nie było potrzeby dolewek między wymianami.
4,0
Skrzynia biegów
Ok, ale na piątce synchronizator przestał działać jakieś 80 tysięcy km temu.
4,0
Układ jezdny
Auto ma niewielką tendencję do nadsterowności.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się dość nisko, do tego reflektory starej generacji - w efekcie jazda nocna nie należy do przyjemności. Niektórzy narzekają też na słabą widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na właściwym miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, jeżeli wymienia się regularnie filtr kabinowy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brakuje ok 10cm długości w kabinie. W dłuższej podróży (kilkaset kilometrów) daje się we znaki odczucie ciasnego upakowania, a kierowcę zaczyna boleć od naciskania pedału gazu pracująca pod niewłaściwym kątem noga, co nie koniecznie ma miejsce w innych samochodach tej klasy.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h w kabinie jest już głośno, daje się we znaki pomruk silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie przeciętnie na poziomie 6,3 l benzyny lub 8,1 LPG na 100 km. Przy oszczędnej jeździe na trasie 5,5 benzyny lub 7,4 LPG. Auto tanie w eksploatacji, serwis tani, obfitość części nowych i używanych, sporo dostępnych zamienników.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwują zamarzające w zimie zamki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]