Zawieszenie
: Pewność prowadzenia naprawdę na wysokim poziomie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Czujnik temp. silnika - auto nie dostawało ssania i zimą nie chciało palić
Układ elektryczny
: Sonda lambda - zbyt bogata mieszanka, przez co podwyższona emisja dwutlenku węgla
3,0
Całokształt
Auto na pewno godne polecenia dla niwymagającego kierowcy, liczącego na niezawodność i ekonomię. Wygląd bardzo stonowany z lekkimi akcentami sportowymi. Komfort użytkowania przeciętny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Ten silnik ma dwa oblicza - w mieście sprawuje się w miarę dobrze, przyśpieszanie do 80 km/h odbywa się w miarę szybko, pod warunkiem że solidnie go kręcimy do 3000 - 3500 obr/min. Na trasie jednak silnik nie daje poczucia bezpieczeństwa i komfortu wyprzedzania. Powyżej 90 - 100 km/h auto rozpędza się bardzo powoli, manewry wyprzedzania są trudne, trzeba je zaplanować dużo wcześniej. Przy prędkości 100 km/h silnik ma około 3000 obr/min, co sprawia że hałas jest dosyć męczący. Przy ponownym wyborze silnika do gazu nie brałbym 1.4 8V
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z pewnym oporem, choć nie trzeba się z nią szarpać. Bardzo niewygodna gałka wykonana ze ślizgającego się plastiku. Zbyt krótkie przełożenia, szczególnie 5. biegu.
4,0
Układ jezdny
To bardzo mocna strona auta. Auto bez wspomagania prowadzi się jak po szynach, kierowca czuje panowanie nad autem. Zawieszenie dosyć twarde, ale pożądnie wykonane. Hamulce w normie, jak to bez ABS-u.
Komfort
2,0
Widoczność
Wysoka półka bagażnika, przez co widoczność do tyłu bardzo słaba. Przy wzroście ponad 185 cm lusterko wsteczne zasłania bardzo dużą część drogi, stwarzając niebezpieczne sytuacje. Widoczność do przodu i w bocznych lusterkach bardzo dobra.
3,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki na swoim miejscu, bardzo ładnie zaprojektowane zegary. Sporo schowków. Fotele to istny koszmar, twarde, nie podtrzymują prawidłowo kręgosłupa. Po dłuższej jeździe bóle odcinak lędźwiowego i szyjnego kręgosłupa. Bagażnik duży, lecz mały otwór załadunkowy uniemożliwia przewożenie większych bagaży.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę szybko się nagrzewa, bez klimy nie chłodzi;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W miarę dużo miejsca z przodu i z tyłu, problem ze strasznymi fotelami.
4,0
Wyciszenie
Zawieszenie jest mało słyszalne, silnik do 3000 km/h też w miarę słabo słyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pożera sporo benzyny, spokojnie 8l/100 km, gaz 10l/100 km. W trasie już dużo lepiej, na gazie można zejść do 7l/100 km. Ceny przeglądów i napraw rozsądne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Atrakcyjna cena zakupu, niedrogie i rzadkie naprawy. Z drugiej strony mały komfort i słaba dynamika. Warto kupić, ale trzeba przygotować się na mankamenty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zamarzające klamki i centralny zamek, rdza w tylnych nadkolach (częsty problem), zamarzający ręczny. Przy braku prawie jakiegolwiek dodatkowego wyposażenia w miarę niezawodny;)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedynym nie eksploatacyjną wymianą był czujnik temperatury silnika. Pojawiają się pierwsze objawy padającej sondy lambda.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 60KM 44kW
[l/100km]