Silnik
: 75KM w tym samochodzie jest bardzo dynamiczny, zachęca do sportowej jazdy na wysokich obrotach
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: ubywanie płynu hamulcowego
Zawieszenie
: kiepsko zabezpieczony układ wydechowy, rdzewieje i szybko koroduje
4,0
Całokształt
Auto wg. mnie dobre i wytrzymałe a przy tym dynamiczne i w miarę oszczędne co daje radość z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
SILNIK - Dynamiczny a przy tym w miarę oszczędny. Widziałem egzemplarz który miał przejechane prawie 300 tyś km i chodził bardzo dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
SKRZYNIA BIEGÓW - Przy ok 150 tyś km mechanik stwierdził że konieczna jest wymiana skrzyni biegów (samochód przy wyprzedzaniu bądź energicznym wciśnięciu pedału gazu zaczynał szarpać). Kupiłem skrzynię na szrocie od Ibizy (koszt ok 800zł) gdyż innej nie mogłem znaleźć i nie chciałem kupować kota w worku przez internet.. Skrzynia od Ibizy wydawała mi się trochę wolniejsza ale chodziła bez zarzutów. DLA PRZESTROGI W PRZYPADKU SZARPANIA POLECAM SPRAWDZIĆ I WYMIENIĆ KABLE WYSOKIEGO NAPIĘCIA A POTEM SKRZYNIĘ!!! Ja też mogłem tak zrobić ale zaufałem mechanikowi i tu był mój wielki błąd! Oryginalna skrzynia mogła być dobra tylko trzeba było najpierw sprawdzić takie pierdoły jak kable czy świece... Jaki bilans? Ok 1200zł poszło z portfela a mogło pójść max 150zł.. \"...człowiek całe życie uczy się na błędach...\"
4,0
Układ jezdny
UKŁAD JEZDNY - Denerwowało mnie tylne i dosyć twarde zawieszenie. W swoim Seacie podczas 6 lat eksploatacji (byłem 2 właścicielem i kupiłem go z przebiegiem ok 125 tyś km - poprzedni miał go 4 lata) po różnych drogach (najwięcej po nierównościach) wymieniłem tylko lewą gałkę i amortyzatory w tylnym zawieszeniu.
Komfort
4,0
Widoczność
WIDOCZNOŚĆ - Najgorsza jest widoczność przez tylną szybę, która jest mała i wysoko położona. Cofnięcia w kamień, krawężnik czy latarnię to dość normalne zjawisko... Najlepszym rozwiązaniem by tego uniknąć jest zamontowanie czujników cofania!
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
WENTYLACJA I OGRZEWANIE - oceniam na BDB. Szyby nie zachodzą parą (przynajmniej przednie) a ogrzewanie jest wprost rewelacyjne gdyż silnik w miarę szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
PRZESTRZEŃ - jeśli chodzi o kierowcę i pasażera (z przodu) to jest dosyć wygodnie jak na auto średniej klasy, natomiast w tyle jest trochę ciasno jak dla pasażera który ma ok 180 - 190 cm wzrostu. Bagażnik jak na to auto jest duży ale po złożeniu tylnych foteli jest mega.
4,0
Wyciszenie
WYCISZENIE - oceniam na 4. Jak na auto średniej klasy nie można się dużo spodziewać ale z pewnością wypada lepiej niż np. fiat brava.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
SPALANIE (trasa 6-5,8L/100km ; miasto 8-9L/100km, cykl mieszany to ok 7.2-7.6L/100km). Jeśli chodzi o zimę to w mieście potrafi spalić 10-10.5L/100km ; trasa 6-6.4L/100km ; cykl mieszany to 8L/100km).
Ceny napraw: wymiana pompy wody 200zł z robocizną (pompa 105zł), wymiana termostatu 75zł (50zł termostat-zamiennik), wymiana chłodnicy na nową 100zł (miała kosztować ok 160-200zł a kosztowała \"po znajomości\" 100zł), świece zapłonowe (cena świec 50-75zł), pasek klinowy (cena 40zł), wymiana paska rozrządu 150zł (75zł pasek plus 75zł robocizna), amortyzatory olejowe-tył 220zł (oryginalne Monroe 2 szt) itd. WIĘKSZOŚĆ NAPRAW I WYMIAN DOKONYWAŁEM SAM GDYŻ OBSŁUGA TEGO POJAZDU JEST BARDZO PROSTA!
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość całkiem dobra i bardzo przystępna, niezbyt wygórowana cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trasie nigdy mnie nie zawiódł, jak się coś zaczynało dziać to natychmiast jechałem do mechanika.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 75KM 55kW
[l/100km]