Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV

adiskorpion735, 8 dni temu
Silnik 2.0 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ateca SUV 2.0 TDI 150KM 110kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,57
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 4x4 niby nic ale w mieście się spisuje znakomicie, ruszanie z skrzyżowania jest po prostu przyjemnością, strzał z sprzęgła i jesteśmy po drugiej stronie ulicy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Siłowniki klapy tył, mogli to lepiej zrobić aby te przewody sie nie psuły
4,0
Całokształt
Auto zakupione w czerwcu i silnikowo i ekologicznie było strasznie zniszczone, praktycznie go uratował przed poważnymi inwestycjami aby nie stało się skarbonką bez dna. Auto jest zwinne na mieście a jego wyposażenie ułatwia walkę w miejskiej dżungli. Promień skrętu bardzo dobry a jego długość nie jest przesadnie wielka. W środku zaskoczyła mnie duża ilość miejsca jak na auto o długości niecałych 4.5 metra, a w szczególności dla rosłych osób. Zawieszenie auta jest zestrojone bardziej na sztywno ale autem podróżuje się również komfortowo na małych nierównościach w skrócie jest niezły balans między komfortem a sztywnością - brawo seat. Silnik ma swój dźwięk ale nie jest głośny tak jak to było w innych markach, a skrzynia biegów ma krótki skok lewarka oraz pewne przełożenia - nie zdarzyło się mi wbić zamiast 3 biegu np. 5 bieg co w innych autach miało miejsce i to nie raz. Koszty eksploataci nie przerażają ponieważ to vag więc nie mamy tutaj z częściami za kilka tyś zł. tylko za w miare solidne pieniądze. Z poważniejszych usterek jakie miałem to tylko siłowniki klapy tył przestały mi działać (prawdopodobnie okablowanie), stało się to z dnia na dzień , ale mam patent jak to się demontuje i mątuje oraz naprawia. Ogólnie polecam takie auto osobom które mają wymagania co do całokształtu auta oraz chcą uciec od wydatków z marek premium ale nie mają pieniędzy na marki premium. Różnica między materiałami w audi czy VW a seacie jest naprawdę niewielka więc po co przepłacać.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik trochu hałasuje jako diesel ale udało mi się go doprowadzić do jako tako stanu i teraz bardziej przypomina benzyniaka niż ropniaka, spalanie okolice 6 litrów na trasie trochu brakuje mocy jak jedziemy ponad 120km/h ale to jest psełdo terenówka a nie rajdówka
5,0
Skrzynia biegów
krótki skok lewarka szczególnie w manualu i można się pobawić w szybkich i wściekłych :D
5,0
Układ jezdny
precyzyjny i też można poszaleć szybciej, nie buja na boki, a jak buja to jest oznaka że zawiasik ma usterki, u mnie były zużyte łączniki stabilizatora to bujało jak ikarusem ale po wymianie jeździ się jak osobówką i to na balonie 235/50 R18
5,0
Karoseria
trochu mam elementy nośne zniszczone ale jako sama karoseria jest spoko
Komfort
5,0
Widoczność
trochu z tyłu mało widać ale jeździłem innymi markami to tam nic nie było widać, okna są duże a wysokość auta ułatwia też widoczność, do tego mam kamery 360 to jest wogóle bajka
5,0
Ergonomia
wszystko jest pomyślane i pod ręką, miałem do czynienia z audi 8p a seacik jest jako pierwszy i nie żałuje. golfem 7 też się przejechałem ale to seat skradł moje serce i jestem posiadaczem tego autka, dla rodzinki może być delikatnie za mały bagażnik ale mi to wystarcza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj nie mam nic do powiedzenia, jest i ciepło zimą oraz chłodno latem gdy włączymy klime, auto pieknie trzyma temp. zimą a mam panoramę która jest odsunięta cały czas bo lubię światło w wnętrzu auta
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj już musze powiedzieć że jestem zaskoczony, zawsze myślałem że takie auta będą mieć mało miejsca na nogi a tu miłe zaskoczenie. Sam mam 184 cm wzrostu a za mną mógł by usiąść spokojnie jakiś zawodnik z koszykówki, a przestrzeń z przodu to jest taka jak w starych mercedesach E-Klasy a przesiadłem się też z nie małego auta (volvo v60 )
5,0
Wyciszenie
więcej go słychać przy 60 km/h niż przy 120km/h, konkurencja jest w tyle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trzeba trafić na odpowiedniego mechanika bo inaczej można popłynąć jak w każdym aucie, mi trochu to zajęło ale niektóre pierdoły taż potrafią kosztować bo są dostępne w serwisie, jednak to grupa vag więc nie ma tragedii jak marki premium.
3,0
Stosunek jakość/cena
cena zakupu auta używanego jak na rocznik i w miare taki stan który pozwalał na użytkowanie z małą troską była wysoka ale auto jest nieźle doposażone, miałem nowsze auto które miało mniej bajerów niż seat ale poszło dużo mniej a też się spisywało bez zarzutów, jakoś wnętrza jest na dobrym poziomie, może troszku schowki w drzwiach mają taki plastik jak z jakiegoś busiaka ale mnie to nie przeszkadza.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tutaj dam niską ocenę ze względu na psujące się elektryczne siłowniki klapy bagażnika, ten proceder jest sławny właśnie w skodach i seatach, wiązka nie wytrzymuje zmian temp i strzelają przewody niestety, można to ratować metodą chałupniczą albo kupić nowe siłowniki ale nie są tanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek, tam jakieś drobne zapocenia się mogą zdarzyć ale nie jest źle z tym idzie to opanować, w skrócie jeździć obserwować. W klapie bagażnika nawaliły siłowniki bagażnika ale z tym można jeździć na co dzień. Auto pali na widok przycisku którym uruchamiamy samochód

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ateca SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ateca SUV