Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV

Artur, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI 150KM 110kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ateca SUV 2.0 TDI 150KM 110kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie. Pierwsze wrażenie po odbiorze auta jest bardzo dobre. Nawet przy szklanym dachu.
Inne : Obsługa zamówienia. Może to zasługa konkretnego sprzedawcy, ale konfiguracja, jej modyfikacje i inne ustalenia dotyczące zamówienia przebiegły bardzo sprawnie. I, uwaga - na produkcje auta czekałem tylko 6 tygodni! Tydzień później było już w salonie gotowe do odbioru. Brzmi niewiarygodnie, prawda?
4,0
Całokształt
Auto jest bardzo przyjemne do codziennej pracy i jazdy miejskiej. Przestronność wnętrza jest wystarczająca, bagażnika - nie zachwyca. Auto jest miłe w odbiorze, z wieloma wygodami. Z zakupu jestem bardzo zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jest poprawny. Nie można mieć większych zastrzeżeń. Nie ma też za co wychwalać. Do jazdy miejskiej wystarczający. Do jazdy w trasie przydałaby się większa moc. Dla osób zwracających uwagę na szczegóły - w trybie ECO (skądinąd, we współpracy z DCC bardzo przydatnym w mieście) płynne ruszanie jest utrudnione ze względu na pojawiającą się tuż po pierwszym ruchu auta dziwną dziurę w momencie obrotowym (mocy?).
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i chętnie przy każdych obrotach, nawet przy ostrej jeździe. Bardzo łatwo jest wyczuć sprzęgło i stosując technikę "rev matching" oraz "heel and toe" szybko i płynnie zmieniać biegi. Odstęp między pedałami hamulca i gazu jest idealny do "heel and toe". Zastrzeżenie mam jedno - problematyczne jest zapięcie biegu pierwszego przy dojeżdżaniu do przeszkody wymagającej niskiej prędkości (np. do wysokiego śpiącego policjanta). Kiedy auto się toczy, jedynka wchodzi bardzo ciężko lub wręcz nie chce wejść wcale. I to nawet z użyciem techniki podwójnego wysprzęglania. Od dawna nie spotkałem się z tym problemem w aucie osobowym.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie typu DCC jest słusznym wyborem. W mieście, gdzie są studzienki, tory tramwajowe, krawężniki, etc., wybieram trym ECO i mogę płynnie przejechać przez nierówności. Na szybszych trasach wybieram tryb SPORT i zawieszenie zmienia się nie do poznania. Niektórzy nie zauważają różnicy. Ale dla mnie jest ona znacząca i dziś nie wybrałbym auta bez tej opcji. Auto dobrze się prowadzi w krótkich i ciasnych zakrętach. Gorzej jest na szybkich i długich łukach. Wyraźnie czuć zbyt mocną pracę opony i jej uginanie się. Częściej pojawia się przeskok opony niż uślizg spowodowany niedostatkami w zawieszeniu i wysokim środkiem ciężkości auta. Fabryczne opony Bridgestone są fatalne. Życzyłbym sobie możliwości wyłączenia systemu stabilizacji toru jazdy, który w szybkich jazdach treningowych bardzo przeszkadza w wyczuciu auta. Kiedy pojawia się minimalny uślizg, szybko reaguje i wyhamowuje auto uniemożliwiając optymalne pokonanie zakrętu.
4,0
Karoseria
Seat nie dopracował konstrukcji drzwi. U ich dołu są dokładki oraz dodatkowe uszczelki, które chronią progi przed zabrudzeniem - to na plus, wnęki drzwi są zawsze czyste. Ale konstrukcja ta jest tak ukształtowana, że w zakamarkach dokładek oraz uszczelek zbiera się bardzo dużo piachu i wody, która już tam zostaje i nie daje się usunąć przy myciu bezdotykowym. Trzeba otworzyć drzwi i wszystkie szczeliny przedmuchać. Obawiam się, że może to być pierwsze miejsce, gdzie auto zacznie korodować. Poza tym mankamentem jest poprawnie. Lusterek, pomimo ich rozmiaru, nie słychać. Bardziej słychać słupki A u ich szczytu.
Komfort
3,0
Widoczność
Brakuje widoczności na godzinie 4-5. Trzeba polegać na lusterku oraz czujniku pojazdów w martwym polu. Poza tym - perspektywa, z której obserwuje się otoczenie jest dziwna. Jest to, jak na razie, jedyne auto (wliczając również dostawczaki) gdzie mam problem z idealnie prostopadłym zaparkowaniem auta bez użycia kamer 360.
5,0
Ergonomia
Jeżeli ktoś lubi używać podłokietnika, to będzie miał utrudniony dostęp do lewarka miany biegów. Poza tym, bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa prawnie. Choć mam wrażenie, że przy tych samych nastawach temperatury, w atece jest cieplej niż w innych autach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo wygodnie. Dużo miejsca. Trzeba się tylko chwilę przyzwyczaić do innej pozycji za kierownicą oraz pomanewrować fotelem i kierownicą żeby znaleźć optymalne ustawienia.
5,0
Wyciszenie
Pierwsze wrażenie po kupnie - jest cicho! Nawet bardzo. Jednak po 20tyś kilometrów słyszę już niedoskonałości. Nie potrafię jednak określić czy to moje ucho się przyzwyczaiło, czy może auto już zaczęło być mniej szczelne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy tej cenie oczekiwałbym jednak lepszego wykończenia boczków drzwi. Przynajmniej przednich.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Seat ma problem z oprogramowaniem zegarów oraz systemu infotainment. Zdarzają się wyłączenia, brak zapamiętywania nastaw i inne drobne niedogodności. Na oprogramowanie zegarów jest akcja serwisowa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterek brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Seat Ateca

Liczba wpisów: 11

Seat Ateca – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Seat Ateca SUV