Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV

similar, 4 lata temu
Silnik 2.0 TSI 190KM 140kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 24 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Ateca SUV 2.0 TSI 190KM 140kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mam obecnie Atece w wersji FR. Choć wygląd mimo dodataków szczególnie nie porywa (zbyt dużo podobieństw do Skody Karoq, za mało indywidualizmu sportowego) - polecam to auto (to już moja druga Ateca - pierwsza była 1,4). To taki VW Tiguan dla uboższych, aczkolwiek na tle droższego brata można wyróżnić kilka wad (skromniejsze wnętrze, mniejszy prestiż, mniej gadżetów, mniejszy wybór silników) oraz zalet (o 1/5 niższa cena przy tym samym wyposażeniu, lżejsza o ponad 100kg waga całkowita, większa realna prędkość max, niższe realne spalanie, mniejsza podatność na złodziejstwo)... Ogólnie auto godne polecenia. z rzeczy które mnie drażnią to dość mały bak benzyny - tylko 55 litrów pod korek, brak regulacji wysokości położenia górnego mocowaniu pasów bezpieczeństwa... obie te rzeczy mogli przejąć od Tiguana - byłoby super...
Wrażenia
5,0
Silnik
Jedyny słuszny silnik do tej wersji auta (choc Tiguan w R-Line ma aż 230KM, a Ateca w FR "tylko" 190KM - nie wiedzieć czemu)... Mogłby troche mniej palić w mieście, ale wszystko pozostałe - godne pochwał - nawet fajnie brzmi! no i 7s do setki dla rodzinnego SUV to fajny wynik.
5,0
Skrzynia biegów
Idealna, cicha, aksamitna - to nie to co dziadowskie wyjące CVT w Subaru czy innych Japończykach...
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze to jest zgrane - 4x4 reaguje wtedy gdy potrzeba - żadnych problemów z szybkim ruuszaniem na lodzie czy piachu albo sniegu czy wodzie nie ma! Bardzo dobre hamulce - wydajne. zawieszenie to cos między komfortem i sportem - super ustawione, prześwit 16cm - wystarczy aby pokonac miejska dzunglę i aby nie bujało po autostradzie...
4,0
Karoseria
Bardzo piękny to ten samochód może i nie jest, ale do bólu praktyczny i wszędobylski - bagaznik prawie 500l daje radę, dużo miejsca wewnątrz, dobre wyciszenia, bardzo wygodne i ładne sportowe fotele (z elektryka u kierowcy - choc brak jest pamięci ustawień niestety). Jedyny minus to dziwne rozwiązanie uszczelek tylnych drzwi - zbiera sie tam pył i piasek - trzeba o to dbać bo może się tam gromadzić wilgoć...
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność jest bardzo dobra - duża ilosc szyb, elektryczne duże lusterka - składane, wewnętrzne lusterko przyciemniane automatycznie, kamery 360 dookoła - jest bardziej niż OK.
4,0
Ergonomia
tak jak we wszystkich autach koncernu VAG - wszystko na swoim miejscu i w dobrej jakości... jedynie włączanie ogrzewania przedniej szyby jest ukryte w ustawieniach konfiguracyjnych - nie wiem po co... podkreślę kolejny raz - nie ergonomiczne mocowanie pasów bezpieczeństwa - brak regulacji na wysokość ich górnego położenia...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo cicha i wydajna klima - climatronic dwustrefowy, z odrębnym nawiewem na tył samochodu, podgrzewane siedzenia, grzana przednia szyba, atermiczne szyby - przyciemniane z tyłu dodatkowo, podgrzewany płyn do spryskiwaczy i dysze spryskiwaczy, grzane lusterka... jest bardzo dobrze - czego chcieć więcej...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca - fajny mały tunel - wygodniejszy niż w Tiguanie bo nie upija w kolano kierowcę... duży i foremny bagażnik, składane siedzenia - dzielone na 3 części z dziurą między fotelami na długie przedmioty... jest bardzo dobrze. kilka schowków - wszystkie mieszczą duże butle z napojami, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, schowek w podłokietniku, foremny schowek przed pasażerem (niestety nie zamykany na kluczyk), schowki pod podłoga bagaznika - obok dojazdówki. jest OK.
4,0
Wyciszenie
Cichszy był tylko Ford C-Max z tych aut którymi jeżdziłem - ale to był juz ideał w tej dziedzinie. Auto jest ciche - spokojnie można rozmawiać i słuchać cichej muzyki nawet przy prędkościach "autostradowych" rzędu 140-150km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Są dość drogie przeglądy jak na SEATA, dziwnie też wychodzą ich terminu - niby wg wskazań komputera (czyli powinno byc co 30 tyś km), lub co rok, ale u mnie szybciej zawsze mija też rok niz przychodzi informacja z komputera pokładowego...
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu z Tiguanem R-Line - SEAT FR wychodzi cenowo bardzo dobrze - 1/5 taniej niz VW...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawiano w serwisie skrzypienie w prawych przednich drzwiach pasażera - pomogło na miesiąc i znów cos tam skrzypi... Poza tym wszystko gra...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wszystko OK

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ateca SUV