Inne
: Nie czuje się, że to suv. Jeździ się jak kompaktowym autem.
5,0
Całokształt
Seatami jeżdżę od kilku lat. Nigdy nie powiedziałabym, że mają twarde zawieszenie. Pewnie to kwestia kto z jakiego auta się przesiada. W każdym razie przy oponach 17, w wersji style, napęd na przód naprawdę jeździ się komfortowo. Auto jest przestronne, dla mnie ważny jest bagażnik i tu jest spory 510 litrów, choć odnosząc do Toledo 550 litrów, czuję niedosyt. Uwaga - przy napędzie na 4 koła, bagażnik o ok. 20 litrów mniejszy. Czytając wcześniej opinie o silniku 150 KM i "kangurze" przy ruszaniu - niczego takiego nie doświadczam; drzwi dobrze spasowane, bez problemu zamykają się (czytałem gdzieś, że są z tym problemy - nie mam żadnych). Wahałem się czy nie kupić nowego modelu (niższa cena - tak, dokładnie - i nie rozumiem tutaj polityki Seata), ale po lifitingu przód nie wyróżnia się na plus; przypomina wiele innych aut. Wersji sprzed liftingu nie sposób pomylić z innym autem. Po liftingu generalnie wygląda jak mięśniak, dużo zbędnych przetłoczeń i plastikowych wstawek w przednim i tylnym zderzaku. Sprzed liftingu jest bardziej eleganckie, klasyczne. Ale to kwestia gustu; ja wybrałem model sprzed liftingu. W modelu 2020 jest już radio będące na wyposażeniu modelu po liftingu - to akurat na plus (duży ponad 8 calowy monitor, szczęśliwie nie wysuwany). Bardzo jestem zadowolony z zakupu. Świetnie się prowadzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
150 KM, start-stop, idealny w mieście. Idealny na trasie (maksymalnie 2 osoby z bagażem, więc nigdy nie jest specjalnie dociążone), szybko reaguje na przyspieszenie. Wyprzedzanie z bezpiecznym zapasem.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu. Biegi dobrze i płynnie wchodzą. Względnie krótkie przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutu. Prowadzi się komfortowo.
5,0
Karoseria
Miejscami bardzo oszczędne malowanie 140 mikronów. Za wcześnie na ocenę pod kątem korozji. Lakier pokryty powłoką ceramiczną wygląda przez pół roku użytkowania idealnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Opuszczane lusterko przy cofaniu plus sygnalizacja martwego pola dopełniają szczęścia.
5,0
Ergonomia
Bez z zarzutu. Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa w zimie. Równie szybko schładza się powietrze w lecie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie korzystam z przestrzeni dla pasażera więc trudno mi ocenić. Na pewno szerzej otwierały się drzwi i było sporo miejsca na załadunek na tylne siedzenia w Seat Toledo IV.
5,0
Wyciszenie
Super. Dobrze spasowane drzwi. Grube uszczelki. Pod maska wyciszenie. Nie słychać na postoju pracującego silnika (z wyłączonym start-stop).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na plus pierwszy przegląd po 2 latach lub 30 tys. km
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze spasowane elementy (deska, drzwi, maska)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za wcześnie by coś powiedzieć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wcześnie by coś powiedzieć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
[l/100km]